Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSandra Smits Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike
2
inhoud 1.Wat is NFC? 2.Filmpje over de mogelijkheden 3.Voor- en nadelen 4.NFC als marketinginstrument
3
Wat is NFC? Draadloos communiceren Hoge frequentie op korte afstand Voornamelijk mobiele telefoons
4
Verschil NFC en Bluetooth NFCBluetooth 0.2 meter10 meter 424 kb/s2,1 mb/s > 0,1 sec6 sec
5
Passieve en actieve modus Leesmodus: Contact tussen telefoon en batterijloos apparaat Communicatiemodus: contact tussen twee actieve apparaten
6
Toepassingen Betalen Tickets Informatievoorziening Sleutels Paspoort etc. http://www.youtube.com/watch?v=w0HNGl0BnYk
8
Voordelen NFC is goedkoper dan bluetooth (in productie) Je kiest zelf voor welke info je wilt hebben Vervanging van portemonnee (geld, pasjes, sleutels etc) Zelfs te gebruiken in bejaardencentra. Je kunt ontvangen informatie ook verwerken, aanpassen en doorsturen. Dat kon met RFID niet. Veiliger dan je portemonnee. Als je iets kwijt bent, laat je het direct blokkeren: Trusted service manager
9
Nadelen Kan maar over kleine afstanden info sturen (kan ook voordeel zijn, geen eindeloze info stroom) Als bedrijf wil je eigenlijk je info de wereld in sturen. Hier moet de consument zelf kiezen of hij de info wilt. Er zullen veel mensen sceptisch tegen NFC aankijken. Veel persoonlijke info op 1 apparaat. Niet iedereen heeft behoefte hier aan. Er zal altijd een groepje mensen zijn die voor wil lopen. Alle toestellen moeten aangepast worden op NFC, aanpassingen nemen tijd in beslag.
10
NFC als marketinginstrument Extra informatie, uitwisselen en opvragen Het is een verlengstuk van bestaande marketingacties Conclusie over NFC als marketinginstrument
12
Zijn er nog vragen? Bedankt voor jullie aandacht!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.