Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSiebe de Vries Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion
2
IntoSaxion: speciale ambassadeurs
3
Waarom starten met IntoSaxion? Hoge waardering contacten met studenten Meer behoefte aan dergelijke contacten Meer dan ‘follow me’ van handvol studenten Ruimte bieden voor ‘gesprekken’
4
‘Real life’ contactmomenten beperkt Jaarlijks 4x3 open dagen Proeflessen (variabel per opleiding) Meeloopdagen (variabel per opleiding) Ervaringen familie, vrienden, bekenden, …
5
Concept: IntoSaxion Getoetst: interviews onder 20 scholieren en 20 eerstejaars studenten van Saxion Panelonderzoek: Kijk van scholieren op traditionele voorlichtingsmiddelen
6
Concept: IntoSaxion Experiment! Trial and error toegestaan Communities bouwen kost tijd Authenticiteit is sleutel Niet geregisseerd, studenten aan het woord Vertrouwen in dialoog en eigen studenten
7
Concept: IntoSaxion
8
Ontwikkelfase Presentatie aan marcoms & directie Ontwikkeling: 11/2010 – 02/2011 ism 8Media Simultaan werving van ambassadeurs 12 speciaal ambassadeurs via academies 2 workhops / inspiratiesessies Open inschrijving overige ambassadeurs Vergoeding?
9
Start IntoSaxion maart 2011 12 speciaal ambassadeurs 50 overige ambassadeurs 41 van 57 opleidingen ‘bezet’ (70%) Hyves vs Facebook? Doorgroei: alumni per opleiding, docenten
11
Communicatiecampagne 8 maart live bij open dag Apeldoorn Groot scherm en flyers tijdens Open dagen Backup van academies Scholenvoorlichtingen en decanen Brochures voor 2011-2012 Bannering en widgets op Saxion.nl
12
Eerste resultaten 8000 pagina’s bekeken Veel kijkers (3500 eerste maand) Veel lezen (gem. bezoektijd van ruim 3min) Weinig uitdelen respects / comments Beperkte interactie scholier- student
13
Verdere inbedding in wervingscommunicatie > 85% bezettingsgraad opleidingen Alumni werving uitbreiden Docenten bereikbaar maken Usability aanpassingen feedback oppakken van ambassadeurs Tipping point Hyves / Facebook monitoren Verdere ontwikkelingen
14
Vragen? www.intosaxion.nl Jeffrey van Rossum j.vanrossum@saxion.nl @jeffros on Twitter
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.