De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas 

Verwante presentaties


Presentatie over: "Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas "— Transcript van de presentatie:

1 Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas

2 Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas  VoorTijdensNa de les IN de klasUIT de klas als leermiddel, als hulpmiddel, ondersteuning, verduidelijking,… in de klas aangebracht en thuis bekeken, in de klas gemaakt,…

3 Digitale verhalen als opwarmer/teaser, voorkennis stimuleren, uitnodigen… Oproep leerlingenraad: 849 weergaven https://www.youtube.com/watch?v=afqcY_9iqcU Inspiratiedag nieuwe media personenzorg: 209 weergaven https://www.youtube.com/watch?v=PpYnD58t1cQ

4 Flipping the classroom? Beste leerlingen Ik maakte een filmpje om de interne factoren die het leren beïnvloeden aan te leren. Gelieve dit tegen de volgende les te bekijken. Zo kunnen we vlot aan de slag! https://www.youtube.com/watch?v=ZzG1mQIuXoE Filmpje was verborgen (nu openbaar) Groeten B. Vanseveren

5 Digitale verhalen als ondersteuning van de leerstof  Mijn YouTube-kanaal:  Creator studio: mijn video’s online (verborgen/openbaar)  Mijn bibliotheek met afspeellijsten (voor mij en lln)  Mijn abonnementen  Mijn abonnees https://www.youtube.com/

6

7 Digitale verhalen als (uitleg van/motivatie voor) opdracht  Integrale opdracht rond water: ‘Water op de wereld, tranen op de grond’. De leerlingen worden ‘digitale onderzoeksjournalisten’. https://sites.google.com/site/sji3stw/  Leerlingen vinden dit leuk! (Tagalog: taal uit de Filipijnen)

8 Digitale verhalen als opdracht  Integrale opdracht rond gedichten: Maak een nieuwe clip voor ‘Spinvis’  Dagen van gras, dagen van stro  Wespen op de appeltaart  Kus me dan en bijt mijn tong af

9 Digitale verhalen als (herhaling van de) leerstof  Psychologie en pedagogiek Nieuwe leerstof aanbrengen: Opvoedingsmiddelen (opdracht thuis) https://www.youtube.com/watch?v=19cK7VmJzaU  Sociale wetenschappen Herhaling via filmpje: Axenroos van Cuvelier https://www.youtube.com/watch?v=lOqYy34MmgY

10  Windows movie maker/ Imovie/ animoto  Screencast-o-matic (en vb: powerpoint)  PowToon  Moovly  …  Stop-motion apps,… eenvoudig moeilijk

11 1. Doel en doelgroep? 2. Start bij het verhaal: werk het idee uit, schrijf je tekst/script 3. Delen Spreek eerst je audio inZoek eerst je passende media Zoek nu passende media (media aanpassen aan audio)  Spreek je audio in

12  Start positief en kleinschalig  Wees realistisch: weet dat dit tijd vraagt en neem je tijd.  Durf te proberen.  Toon wat je zegt, zeg wat je toont.  Kwaliteit, geen kwantiteit  Spreek niet te veel, niet te vlug


Download ppt "Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas "

Verwante presentaties


Ads door Google