De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

50 % VAN THUIS UIT Best of both worlds Maggie Deckmyn voor Vocvo, 20 mei 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "50 % VAN THUIS UIT Best of both worlds Maggie Deckmyn voor Vocvo, 20 mei 2016."— Transcript van de presentatie:

1 50 % VAN THUIS UIT Best of both worlds Maggie Deckmyn voor Vocvo, 20 mei 2016

2 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 Digitaal leerplatform + Weinig lokalen/parking + Extra middelen  12 modules  800 lesuren: 400 contact 400 afstand  Elke week 1 contactles + 1 afstandsles

3 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 OVERZICHT 1 Blenden, hoe doe je dat? 2 Kritische bedenkingen van collega’s 3 1 jaar combi, wat hebben we geleerd? 4 Chamilo & Xerte 5 Vragen & bemerkingen

4 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 COMBI? POPULAIR & VERWARREND Wildgroei! 1 afstandsopdracht 1 contactmoment losse opdracht digitaal leerpad 50/ 50

5 KLASSIEKE CONTACTLES persoonlijk contact inspelen op vragen, extra inoefening, groepsgevoel, debat  tijdverlies door verplaatsing  dode lesmomenten  huiswerk  laatkomers en afwezigen zieke kinderen, te veel werk, overslapen…

6 AFSTANDSLES flexibiliteit tijdswinst  minder feedback/aanmoediging  zelfdiscipline is uitdaging

7 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 BLENDEN, HOE DOE JE DAT? smoothie van persoonlijk contact & flexibiliteit syllabus & leerpaden

8 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 ONZE BLENDED ZIET ER ZO UIT…  Contactlessen en afstandslessen wisselen elkaar af  Pittig tempo: elke week 1 contactles + 1 afstandsles  Module van 40 uren  6 contact + 5 afstand  Module van 60 uren  9 contact + 8 afstand  Module van 80 uren  12 contact + 11 afstand  Beroepsopleiding op 2 jaar, 2 namiddagen per week  Evaluatie: minstens 1 x tijdens contact deel van punten op opdrachten in leerpaden

9 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 OVERZICHT 1 Blenden, hoe doe je dat? 2 Kritische bedenkingen van collega’s 3 1 jaar combi, wat hebben we geleerd? 4Chamilo & Xerte 5Vragen & bedenkingen

10 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 Heb je als leerkracht nog genoeg contact? Want cursisten komen naar de les voor contact. Want cursisten moeten opgevolgd worden. Ja, inoefenen, opzoeken kan cursist zelf online interactie is ook communicatie E-mail, forum, interactieve oefeningen Big Brother Leerplatform weet veel!

11 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016  Module: Inleiding toeristische sector  20 lesuren verdeeld over 6 leerpaden  Leerpaden volgen de syllabus  Volgende leerpad verschijnt als vorige 100 % is afgewerkt

12 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016

13 Gaan die cursisten die leerpaden wel maken? Ja, zorg voor korte, prettige oefeningen punten op die oefeningen

14 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016  Leerplatform Chamilo  Oefening met gesloten vragen (multiple choice, waar/niet waar, woord invullen)  Meerdere pogingen mogelijk  90 % = 1 punt Module Onthaal & Informatie Leerpad Verkopen is een kunst Oefening Verkooptechnieken

15 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 Module: Business English 2 Leerpad: My company, your company

16 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 OVERZICHT 1 Blenden, hoe doe je dat? 2 Kritische bedenkingen van collega’s 3 1 jaar combi, wat hebben we geleerd? 4Chamilo & Xerte 5Vragen & bedenkingen

17 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 HET VERHAAL VAN TE Hobbels & valkuilen Omschakeling naar blended met bestaande cursisten door leerkrachten beslist TE veel (open) oefeningen veel nadruk op ≠ programma’s weinig begeleiding

18 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 HET VERHAAL VAN JA verwachte effecten & enkele extra’s  Inschrijvingen  Absenteïsme   Contactlessen aangenamer, dynamischer, pittiger  Cursisten geven lesmateriaal overwegend ++  Cursisten waarderen sneller tempo gespreide werk/toetsdruk

19 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016 OVERZICHT 1 Blended, wat moet ik me daarbij voorstellen? 2 Hoe reageren cursisten? Hoe reageren leerkrachten? 3 Bedoelde en onbedoelde effecten van combi-onderwijs 4 Chamilo & Xerte 5 Vragen & bemerkingen

20 CHAMILO & XERTE Chamilo (=ELO) Ontwikkelen gaat snel Overzicht tijd & scores  Beperkte mogelijkheden  Afhankelijk van leerplatform Bij omschakeling alles weg Xerte Mooi, creatief, veel mogelijkheden Onafhankelijk van leerplatform  Ontwikkelen duurt langer  Minder scores & overzicht  Xerte leer je niet op 123 Risicospreiding: gebruik beiden…

21 50 % van thuis uit, best of both worlds, 20 mei 2016

22 SAMENGEVAT 50 % van thuis uit Best of both worlds Maggie Deckmyn: mdeckmyn@cvostrombeek.bemdeckmyn@cvostrombeek.be Geïnteresseerd in Xerte?: Neem een kijkje bij Tollnet https://toll-net.behttps://toll-net.be


Download ppt "50 % VAN THUIS UIT Best of both worlds Maggie Deckmyn voor Vocvo, 20 mei 2016."

Verwante presentaties


Ads door Google