Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMarcella Vos Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!
2
Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk
3
Wat is netwerken? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 3 Elkaar de bal toespelen Op borrels visitekaartjes rondstrooien Dat is alleen voor hogeropgeleiden -Weten wie jij bent en wat je kunt -Én wat je zoekt -Communiceren -Zichtbaar zijn -Geven en nemen -Aardig zijn -Continue proces Netwerken is het on- en offline leggen én onderhouden van contacten die je verder kunnen helpen in je werk en je privéleven. blablabla ‘net werken’ Leuren met jezelf
4
Online netwerken 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 4 Wie zit er op: LinkedIn Facebook Twitter Wie gebruikt het: Dagelijks Wekelijks Maandelijks Social Media
5
Weerstand 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 5 Er staat alleen maar flauwekul op…… -Kun je zelf sturen -Hoe belangrijk vind je de mens achter de berichten? Het kost te veel tijd…… -Online netwerken scheelt juist tijd -Werk taakgericht; doelen, activiteiten plannen, prioriteren Is het wel veilig? -Gebruik je gezonde verstand -Beveiligingen
6
Mijn netwerk is te klein… 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 6 Iedereen heeft gemiddeld 500 contacten die hij kan inzetten voor werk……
7
Jouw netwerk 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 7 250 10 X 250 = 2.500 (met een deel overlap) 1.250 X 250/2 = 156.250 20 miljoen contacten gemiddelde Nederlander
8
Wat levert het op? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 8
9
Succesfactoren 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 9 Weet waar je goed in bent Heb een duidelijk doel Bouw stap voor stap Ontwikkel een contactenlijst Laat jezelf zien/horen, ben de expert Wees aardig voor je netwerk Maar… het begint met weten: wie ben je, waar ben jij goed in en wat zoek je?
10
Wie ben jij? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 10 Een merk maken van jezelf als uniek persoon, om jezelf sterk, onderscheidend en geloofwaardig neer te zetten, in lijn met je persoonlijkheid, kwaliteiten en talenten. * Het merk IK, Huub van Zwieten en Mark van de Grift Personal Branding
11
Dus niet………. 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 11
12
Kern 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 12
13
Sterk persoonlijk merk 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 13
14
Waarom zou je? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 14
15
In beeld 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 15 Je merkpersoonlijkheid: Je (emotionele) persoonskenmerken Je functionele vaardigheden Je expressieve eigenschappen
16
Persoonlijke kenmerken 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 16 Oefening Op welke prestaties die jij hebt geleverd, kijk je trots en tevreden terug? S ituatie T aak A ctie/aanpak R esultaat 1 Waarom ben je hier trots op? Waar is die trots op gebaseerd? 2 Wat zijn de onderliggende kwaliteiten die ervoor gezorgd hebben dat jij deze prestatie hebt kunnen leveren?
17
Welk probleem los jij op? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 17 Welk probleem los jij op voor de werkgever/klant? Welke specialiteit heb jij? Bij welk onderwerp wil je dat mensen meteen aan jou denken?
18
Stappenplan 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 18 1.Zie jezelf als een product of dienst (funct. vaardigheden) 2.Bepaal je belangrijkste persoonskenmerken 3. Ben uniek, authentiek en herkenbaar 4. Bepaal je merkessentie 5. Hoe wil je dat anderen je zien? 6. Maak een marketing-communicatieplan 7. Doe wat je zegt en draag je merk uit 8. Blijf scherp op je merk!
19
Jouw verhaal; de elevator pitch 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 19 Vertel kort & krachtig: Wie je bent Welk probleem je oplost (aanbod) Wat je toevoegt (onderscheidend) Wat je zoekt
20
Ik weet niet hoe… 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 20 Netwerkcampagne Fase 1 Directe contacten in je omgeving; familie en vrienden; warme contacten Fase 2 Je onderzoekt en brengt je persoonlijke arbeidsmarkt in kaart; lauwe contacten Fase 3 Plekken waar je denkt te kunnen werken; koude netwerk -Wie wil je spreken? -Hoeveel nieuwe contacten? -Vervolgafspraken? Netwerkbijeenkomst
21
Ik weet niet hoe… 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 21 Nodig mensen uit Schrijf een persoonlijke boodschap Accepteer uitnodigingen Plaats een update over jouw vak Reageer op een discussie ‘like’ updates van je connecties Online 1x per week tweeten Retweet een van je volgers Beantwoord DM Bedank mensen voor retweeten etc. Reageer op dtv Ga nieuwe mensen volgen Plaats een update over jouw vak/ zoektocht Reageer op berichten van anderen Volg interessante bedrijfspagina’s Deel interessante artikelen/foto’s Wordt lid van een passende groep
22
Valkuilen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 22
23
Je kunt aan de slag 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 23
24
Onthoud 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 24 Mensen willen graag helpen Vraag niet om werk, maar om advies Blijf jezelf; uniek, authentiek en oprecht Zoek een manier van netwerken die bij je past Geven & nemen 30 van het beschikbare werk wordt publiekelijk aangeboden 70% wordt gevonden via netwerken!!!
25
Speciaal aanbod 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 25 Training Personal Branding van € 75,- voor € 60,- exclusief btw, inclusief koffie met wat lekkers en werkmateriaal Aan de slag met jouw persoonlijke merk! ken jezelf – wees jezelf – laat jezelf zien Zaterdagochtend 4 juni 9.30 uur – 13.00
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.