Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHeidi Brander Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Welkom bij de Kick-Off Retail- & Horecavisie
2
Programma vandaag 1.Voorstellen 2.Vergaderafspraken 3.Kwartiermaker 4.Kansen volgens vertegenwoordigers 5.Participatieproces en planning 6.Teams 7.Terugkoppeling 8.Adoptie en afsluiting
3
1. Voorstellen en reden komst Vastgoed? Retail? Horeca? Bewoner? Anders?
4
2. Vergaderafspraken Presentielijst Iedereen krijgt het woord Hand opsteken Naam en functie noemen (notulen) Respect voor elkaars mening Inzicht in elkaars belangen Kans
5
3. Kwartiermaker DNA, Retail & Horeca
6
Twee projecten DNA (Pop Up Zandvoort) Retail- en Horecavisie
7
DNA = Pop Up Zandvoort Provincie en IMA Onderscheidend profiel Belangrijk: -Aansluitend bij volksaard -Te vermarkten Ondernemende trendvolgers Massa bereiken
8
Het goed kunnen faciliteren van tijdelijke initiatieven (evenementen, winkels en attracties) Rondom bestaande events Kleine voorbeeldevents (Mega Sale Kerkstraat) Groot voorbeeldevent in juni
9
Mega Sale Kerkstraat
10
Retail- en Horecavisie
11
Aanleiding Retail- en Horecavisie Toename leegstand (winkel en horeca) Verschraling van het aanbod Ontbreken duidelijke branchering Gebrekkige routing binnen en buiten centrum
12
Kernboodschap Retail- en Horecavisie Compact centrum (dorp én strand) Gethematiseerd Hoge kwaliteit -Vastgesteld in februari 2014 door de gemeenteraad van Zandvoort -Vindplaats: www.zandvoort.nl
13
Resultaat over 3 maanden Uitvoeringsconvenant Ondertekend door zoveel mogelijk betrokkenen Concrete maatregelen (voorbeelden in visie) In lijn met deze visie
14
Wat bindt ons? Nu starten zoektocht naar gedeelde belangen Maatregelen binnen visie en groot draagvlak Voorbeeldmaatregelen korte, middellange en lange termijn Wees creatief Bedoeld om ondernemers te helpen Collectieve boodschap (schaars geld, politiek)
15
Wat is al gedaan? Januari/februari: kennismaking met bewoners, ondernemersverenigingen, winkeliers, horeca, vastgoedeigenaren, gemeente Maar ook: opnieuw publiciteit genereren (opening Pop Up-kantoor, Zandvoortse Courant, Heemsteedse Courant, ZFM, presentaties geven) Voor iedereen toegankelijk en neutraal
16
Opening Pop Up-kantoor
17
4. Kansen vertegenwoordigers OV & gemeente Peter Tromp (OVZ) Rob Petersen (VSZ) Robert Hartog (KHN) Theo van der Laan (vastgoed) Michael Albers (OBZ) Patrick Berg/Hans Hogendoorn (VBZ) Erwin v.d. Slik (natte horeca) Arlan Berg (SVZ) Gerard Kuipers (wethouder EZ en Toerisme)
18
5. Participatieproces en planning
19
Uitnodigingen Flyer rondgebracht bij alle ondernemers in gebied Verstuurd aan alle vastgoedeigenaren in gebied Verspreiding ondernemersverenigingen bij achterban Mails aan alle ondernemers in Zandvoort Advertenties in Zandvoortse Courant (3x) Facebook (Ondernemersloket) ZFM
20
Proces Voorlopige planning, zoveel mogelijk afgestemd met ondernemers Meest gunstige tijd voor alle doelgroepen Alle bijeenkomsten voor iedereen toegankelijk: kruisbestuiving In leegstaande panden, adoptie doelgroep Suggesties? Doel: eensgezindheid over proces
21
6. Teams Elk team bespreekt welke maatregelen straks in een convenant moeten staan Wat zijn belangrijke onderwerpen voor vastgoed, retail, horeca, bewoners, gemeente, anderen? 3 thema’s per doelgroep Leidraad voor komende bijeenkomsten
22
7. Terugkoppeling door teamcaptains
23
8. Adoptie en afsluiting Locatie volgende bijeenkomsten Praktische zaken Notulen Bedankt voor de hulp vandaag!
24
Tot volgende week! Pascal Spijkerman Kwartiermaker DNA, Retail & Horeca p.spijkerman@zandvoort.nl 06-41016025 Jupiter Plaza (ma, di)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.