De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014."— Transcript van de presentatie:

1 IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

2 UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO 9241-210 framework U BENT HIER

3 INFORMATIE ARCHITECTUUR 3 Onderdelen van Informatie Architectuur: 1. organisatie hiërarchie, structuur, sorteren, layout, groeperen... 2. navigatie hoofd- en submenu, deurmat, paginering, breadcrumb, zoeken... 3. labels tags, linkteksten, titels, hulpteksten, buttonteksten... ONDERWERP VAN VANDAAG

4 LABELS – DUIDELIJKHEID 4  vermijd vage labels als ‘Cancel’, ‘Yes’, ‘No’, ‘Ok’, ‘Submit’...

5 LABELS – SOFT VS HARD 5 welke versie leidde het vaakst tot een ingevuld formulier op de volgende pagina? versie A

6 LABELS – SOFT VS HARD 6 welke versie leidde het vaakst tot een ingevuld formulier op de volgende pagina? versie B

7 LABELS – SOFT VS HARD 7

8 8 versie A versie B welke versie leidde tot 13,6% meer bookings?  pas op voor te harde labels die te vroeg commitment vragen

9 LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 9 welke versie wordt 25% vaker ingevuld? versie Aversie B

10 LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 10

11 LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 11  probeer het persoonlijk te maken: spreek vanuit het standpunt van de bezoeker, dus my... i.p.v. your...; get my... i.p.v. download...; ‘personalize’ impliceert bezit en dus betrokkenheid

12 LABELS – WOORDKEUZE 12 versie Aversie B welke versie leidde tot de meeste reserveringen?

13 LABELS – WOORDKEUZE 13  gebruik termen die het dichste aansluiten bij de denkwereld van de gebruiker

14 LABELS – WOORDKEUZE 14  gebruik de juiste termen (een zak is voor na het winkelen, een winkelwagentje of mandje voor tijdens het winkelen)

15 ICONEN 15 versie A welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen?

16 ICONEN 16 versie B welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen?

17 ICONEN 17

18 ICONEN 18 versie A versie B welke versie leidde tot de meeste zoekopdrachten?

19 ICONEN 19

20 ICONEN 20

21 ICONEN 21 variant op verkeerd gebruik van iconen: verwachten dat de gebruiker op de afbeelding klikt om details te bekijken -> een CTA is altijd een tekst!

22 ICONEN 22 voordelen van iconen in een GUI -plaatsbesparend -makkelijk aanklikbaar -snel herkenbaar -visueel aangenaam nadelen: -universele iconen zijn zeldzaam -steunen op herkenning en zijn dus minder geschikt voor eerder sporadisch gebruikte toepassingen als websites

23 ICONEN 23 als je ze gebruikt: -voorzie iconen van tekstlabels -hou ze grafisch simpel; beperk details -zie ze vooral als grafisch extraatje, niet als afdoende navigatiemiddel -> een woord zegt meer dan 1000 beelden

24 TITELS 24 welke versie leidde tot de meeste ingevulde formulieren? versie A versie B

25 TITELS 25  regels voor labels (specificiteit, persoonlijke benadering...) gelden ook voor titels

26 SLAGZIN 26 ook tagline genoemd; vat je core business kort en krachtig samen maximaal twee zinnen en 10 woordentwee zinnen en 10 woorden indien meer nodig: overweeg een bijkomende korte tekst eronder

27 OVERTUIGING 27 getuigenis ‘design for persuasion’ sociale druk competitie tijdsdruk...

28 OVERTUIGING 28 sociale identificatie competitie tijdsdruk

29 OVERTUIGING 29 welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen? versie A versie B

30 OVERTUIGING 30

31 ‘MOBILE IS DESTROYING GOOD DESIGN’ 31 Drie belangrijke basisprincipes staan momenteel onder grote druk: -vindbaarheid (discoverability) -herstel (recovery) -consistentie (consistency)

32 CONSISTENCY – ANDROID 32 Voorbeelden van Android

33 CONSISTENCY – ANDROID 33

34 RECOVERY – IPHONE 34

35 DISCOVERABILITY – WINDOWS 35

36 DISCOVERABILITY – WINDOWS 36

37 DISCOVERABILITY – ANDROID 37

38 DISCOVERABILITY – ANDROID 38

39 DISCOVERABILITY – GOOGLE MAPS 39

40 DISCOVERABILITY – GOOGLE MAPS 40

41 FORMULIEREN – CRAP 41

42 FORMULIEREN – CRAP - ALIGNMENT 42

43 FORMULIEREN – CRAP – ALIGNMENT 43

44 FORMULIEREN – CRAP – CONTRAST 44

45 FORMULIEREN – CRAP – CONTRAST 45

46 FORMULIEREN – CRAP – PROXIMITY & REPETITION 46

47 FORMULIEREN – CRAP 47


Download ppt "IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google