Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPaula Willems Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa
2
Debriefing Analyse Wat is SEACRET SPA Doelgroep Ansoff-matrix 4 P’s Waarom bij ons bestellen Concurrenten SWOT/SWOP Wat als? Doel Conclusie Inhoud
3
14/12/2015 positioneringsplan SEACRET SPA België Schoonheidsspecialisten Wat is de huidige positionering? Huidige positionering aanpassen aan België samenvoegen tot positioneringsplan Debriefing
4
Schoonheidsproducten Visie: ingrediënten uit de dode zee Overvloed aan vochtvasthoudende mineralen jeugdige, gezonde en stralende gloed van de huid Wat is het?
5
Schoonheidsspecialisten Zowel ouderen als jongvolwassen aanspreken Gebruik maken van goedkopere lijnen Op wie richten wij ons in België?
6
Nieuw product lanceren op nieuwe markt Focus op prijs en doelgroep Focus op diversificatie starten met productlijnen van lagere prijsklasse Na succes start uitbreiden naar hogere prijsklasse Ansoff matrix
7
4 P’s - Product Skin care Facial care For men
8
Waarom deze productlijnen? Lagere prijsklasse Groter doelbereik Aangepast aan ons positionering Minder risico om van start te gaan Geschikt voor onze doelgroep 4 P’s - Product
9
Schoonheidsspecialisten Ervaren bij een schoonheidsbehandeling Schoonheidsspecialist verkoopt niet alleen product maar “behandeling” -> verkoop product = gevolg 4 P’s - Plaats
10
Lagere prijsklasse productlijnen tussen €10-€250 Richten op groter doelpubliek Zowel ouderen als jongvolwassen 4 P’s - Prijs
11
Estetikabeurs: schoonheidsspecialisten komen in contact met het product. Flyers: beurzen, bijscholingen plaatsen waar schoonheidsspecialisten bijeenkomen. Social media Facebook: targetten op doelgroep LinkedIn: richten tot schoonheidsspecialisten Hoeveelheidskorting: korting vanaf aankoop meerdere producten. Scholen: laatstejaars scholieren overtuigen 4 P’s - Promotie
12
Waarom zou een schoonheidsspecialiste bij ons bestellen? Niet rechtstreeks bij merk zelf? Geen transportkosten Korte levertijd Gediplomeerd schoonheidsspecialiste – kennis Service (bv. Demo’s) Waarom bij ons bestellen?
13
Babor Klapp Lisine Epstein Environ Crystal Clear skincare Concurrenten
14
Sterktes Uniek aanbod van natuurlijke producten zonder chemische ingrediënten Kwaliteitsvol sterk imago over de hele wereld Nog niet verdeeld in België Hoog aangeschreven product in buurlanden SWOT
15
Zwaktes Prijsklasse duurder dan andere merken Beperkte doelgroep Kostprijs voor inkoop Kostprijs voor het op de markt te brengen SWOP
16
Kansen Uitbreiding van segmenten Onmiddellijk imago creëren in België Bekendmaking bij scholieren van het zesde jaar schoonheidsverzorging Verkooppunten ontwikkelen SWOT
17
Bedreigen Na één gebruik allergie niet meer gebruiken Hoge invoerrechten online Concurrenten schieten in actie Imago negatief Schoonheidsscholen zijn er niet achter SWOT
18
Al in België Onderhandelen over verkoopsvoorwaarden Bijvoorbeeld: één verdeler per provincie bv: Babor Of verdelers op een afstand van meer dan 20km Overtuigen van meerwaarde Wat als?
19
Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit Seacret Spa invoeren in België Natuurlijke producten introduceren op de markt Imago- en kwaliteitsniveau Seacret Spa nastreven Klant overtuigen van natuurlijke ingrediënten Merk met onnatuurlijke, ongezonde ingrediënten niet als concurrent ervaren Doel
20
Seacret Spa invoeren in België Wat is de positionering van Seacret Spa Onze aanpassingen op de positionering voor België Richten op goedkopere productlijnen Uitbreiden segment nieuwe kansen Richten op schoonheidsspecialisten Conslusie
21
Enquêtes en marktonderzoek doorvoeren Resultaten vergelijken en analyseren Aanpassingen in de toekomst voor meer afzet Overtuigen van kwaliteit Indien mogelijk: uitbereiding Conclusie
22
Vragen ? Bedankt voor de aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.