De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie."— Transcript van de presentatie:

1 Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie

2 Aafje van Hulst was een van de leidende vrouwen in de 20 e eeuw. Zij legde de basis voor ons werk van nu: ‘waarden’ gedreven in plaats van ‘regel’ gedreven. In deze traditie willen wij staan, het zit in ons DNA en dat is wat wij verder uitbouwen.

3 De droom van Aafje Uw leven, uw dag, uw thuis. Dat is wat klanten van Aafje ervaren. Uw leven vormt het uitgangspunt. elke dag. Op een manier waarop U zich thuis voelt. Om een eigen leven te kunnen leiden, heb je soms anderen nodig. Aafje is graag die ander Uw leven, uw dag, uw thuis. Dat is wat klanten van Aafje ervaren. Uw leven vormt het uitgangspunt. elke dag. Op een manier waarop U zich thuis voelt. Om een eigen leven te kunnen leiden, heb je soms anderen nodig. Aafje is graag die ander

4 De wereld verandert!

5 Vrij- willi ger Veranderende tijden: Aafje op reis Medewerkers Management Bestuur Fami -lie klant Vrij- willi ger Fami -lie klant Vrij- willi ger Fami -lie klant Vrij- willi ger Fami -lie klant Vrij- willi ger Fami -lie klant Vrij- willi ger Fami -lie klant Vrij- willi ger Fami -lie klant Naar welbevinden: -> voor onze klanten -> voor hun familie -> voor mantelzorgers en vrijwilligers -> voor onze medewerkers. -> van regel gedreven naar waarden gedreven. -> van routinematig handelen naar vakmanschap

6 Onze mentaliteit: waarden gedreven

7 Aafje staat voor een grote ‘leeruitdaging’. De praktijk van alledag verandert, stelt andere eisen aan de professionaliteit en vraagt het beste van al onze medewerkers, op welk deskundigheidsniveau dan ook: ‘Dit heeft grote invloed op de opleidingsagenda en de manier van leren bij Aafje. We staan voor de uitdaging medewerkers te prikkelen en uit te nodigen mee te doen in de transitie en hun vakmanschap ter beschikking te stellen’ Leren bij Aafje 2016-2020

8 Werkplekleren bij Aafje Tineke de Visser: ‘Er is veel kennis in medewerkers gestopt door scholing en training. Op welke wijze kunnen we medewerkers uitdagen en ondersteunen bij het toepassen van wat zij geleerd hebben: het blijven ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden’.

9

10 Pilot op Aafje Meerweide

11 Leren zo dicht mogelijk bij de dagelijkse praktijk brengen Steeds theorie met praktijk verbinden. Leren is vanzelfsprekend onderdeel van het dagelijkse werk. Leren doe je samen door zaken af te spreken en elkaar daar op aan te spreken. Iedereen op de werkplek heeft hierin een rol! Rol van de Aafje Academie is de mensen op de werkplek (individueel en teams) te helpen het beste uit zichzelf te halen: ‘wat hebben jij en je team nodig om het werk in de nieuwe Aafje organisatie te kunnen doen, waar sta je in je vakmanschap (samen meten en weten) en wat is er nodig om te ‘groeien en bloeien?’. Werkend leren en lerend werken

12

13 De droom van Tineke


Download ppt "Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie."

Verwante presentaties


Ads door Google