Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAntoon van der Zee Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
2
Even voorstellen: Wie ben ik? Hogere Hotelschool Werkzaam in managementfuncties in Horeca Daarna Marketing en communicatie Nu 4 jaar eigen bedrijf in New Media waar Social Media 90% van de verdiensten zijn.
3
Voorstellen…
4
Even voorstellen… Social Media
5
Goed! We gaan beginnen…
6
Wat is Social Media volgens Jeroen? Een openbaar communicatieplatform waar je middels eigen gemaakte content (video, foto’s of tekst) de wereld in kan brengen. Met als doel om aandacht te krijgen en nieuwsgierigheid te creëren bij de mensen waar je mee gelinkt bent.
7
Waarom Social Media? Social Media vormt een niet te stoppen ontwikkeling waar iedere organisatie een antwoord op moet hebben. Vergelijk het met de ontwikkeling van internet en email, 25 jaar geleden. Als je nu de impact weet van Internet en Email. Dan snap je ook in 1 keer wat de impact van Social Media gaat worden.
8
Even wat Social Media Cijfers…
9
Jongeren (15-19jr) gebruiken nu 54% van social media op hun smartphone…
10
Mogelijkheden om te monitoren Gratis tools: Via je eigen Social Media Accounts en begin eerst te volgen. Maak een google alert aan. Gebruik SocialMediacheck.nl Of betaalde accounts zoals Coosto of Hootsuite.
11
Meten is weten: Coosto (Social Media Monitoring)
12
Meten is weten: Hootsuite (Social Media Monitoring)
13
Linkjes meesturen! Die rare ow.ly/2sMUv9
15
Ik kan zien hoeveel er op geklikt is…
16
Mede Twitteraars (tweeps) helpen
18
Of foto’s meesturen of plaatsen…
19
Dat ik in de kassen van Westland sta…
20
Humor… het bekende foute snorretje bij de NOS. #BAM gelijk op Twitter.
21
Humor! Een nieuw T-shirt voor Loodgieters…
22
Is Social Media een Marketingtool?
23
Of is Social Media een Communicatie Platform? SOCIAAL: Aardig, authentiek, alles wat niet a- sociaal is. MEDIA: Groter, bereik, snelheid en meer mogelijkheden (Audio, video, afbeeldingen) Anderen laten vertellen wie je bent en wat je doet! Aanbevelingsmarketing.
24
Wat kun je zakelijk met Social Media? Connecten en contacten onderhouden met bestaande/potentiele klanten, leveranciers, ambassadeurs. Weten wat er over je geschreven wordt. Behoefte peilen/creëren op een sociale manier. Met als DOEL: Zou jij mijn bedrijf/dienstverlening/product aan jouw vrienden/zakelijke contacten aanbevelen?
25
Of Nieuwe klanten met Social Media?
27
Of Nieuwe klanten met Social Media? (Facebook)
28
Of Nieuwe klanten met Social Media? (Twitter)
29
Social Media Strategie Bepaal je doelstellingen (Wat moet het je opleveren) Wie is je doelgroep (Wie wil ik bereiken) Welke Social Media Kanalen ga je gebruiken (Liever 1 goed, dan 5 minder goed) Contentstrategie (Waar ga ik het over hebben) Effectieve inzet (Hoelang ga ik er mee bezig zijn) Meten en Monitoren (Hoe) Bijsturen op cijfers en gevoel!
30
Waar zou Content over moeten gaan: Klantenbinding Persberichten Nieuwsberichten Nieuw personeel of samenwerking Klantencases Referenties en tesimonials Aanbiedingen en Promoties Algemene informatie over het bedrijf
31
Maar welke content zorgt voor succesjes… Evenementen promoten Al dan gevraagd of ongevraagdadvies Nieuws en tips over of uit de branche Vragen stellen!!!
32
Social Media Zakelijk inzetten… Doelen sociale media Leadgeneratie Profilering als autoriteit op vakgebied Online naamsbekendheid Propositie nieuw product Resultaten Meer traffic naar de website Klanten weten beter waar jouw bedrijf voor staat Meer free publicity doordat jouw ambassadeurs, jouw boodschap doorsturen…
33
Social Media Zakelijk inzetten… Orders scoren werken nog niet via Social Media.. Of het gaat om het verkopen van workshops, boeken enz. Maar wel aandacht vragen voor een lezing, of een productintroductie, om zo jouw potentiele klanten achter hun bureau vandaan te halen.
34
Voorbeelden Social Media voor B2B (Twitter)
38
Social Media voor Massagepraktijken
39
Social Media Cases (Twitter) Zoeken
41
Social Media Cases (Twitter) Informatief
42
Social Media Cases (Twitter)
45
Linkedin
49
Facebook
50
De Do’s and Dont’s Plaats geen materiaal dat je in in verlegenheid zou brengen als je familie of je manager het zou lezen. Wees(blijf) bij jezelf. Zeg wie je bent en schrijf in de ik vorm. Zorg dat de feiten kloppen en wees eerlijk. Zorg voor toegevoegde waarde en ga mensen helpen. Pas geen censuur toe en blijf Correct.
51
Social Media Uitbesteden? Twitteraccount uitbesteden aan TNMF kan al voor € 149,00 per maand. Facebookaccount uitbesteden aan TNMF kan al voor € 199,00 per maand.
52
Social Media Workshop Social Media Workshop Beginners. (18 maart) Social Media Workshop Gevorderden (13 mrt) Social Media Workshop Plan maken (11feb) Social Media Contentstrategie ( 4 maart) € 125,00 ex BTW in Gouda Kantoor TNMF
53
Social Media Workshop
54
Zijn er nog vragen?
55
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.