Formatieve assessment in het rekenonderwijs Marian van den Berg, 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend onderwijs.
Advertisements

Certificaat exporteren en opladen op
Inleiding tot inhoudsopgaven j Druk dan op F5 of klik op Diavoorstelling> Vanaf begin om de cursus te starten. Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen.
Hoe plaats ik een foto van mezelf op het internet?
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Hogere denkvaardigheden
De Stuwadoor Special Maasvlakte 2
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
om deze presentatie uit te voeren
FORMATIEPLANNER met taakbeleid
Interactieve versie mbv DSB
Effectieve instructie
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Experts werkvorm + begrippentest
Het werken met portfolio
Toetsomgeving voor MINERVA: Snelgids. Waarvoor kan Curios gebruikt worden? Onbewaakt toetsen van deelnemers (pretests, posttests, …) –Deelnemer voert.
Interactieve versie mbv DSB
Niveautoetsen.
Klik op “Invoeren validatieboek”
Handleiding ClassDojo
Welkom! Klik hier om te beginnen
Return to Sender.
Hoe toegang krijgen tot de nieuwe webapplicatie? Ga naar onze website:
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
Krachtige leeromgevingen Oefensessie 2: Evalueren
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Wenckebach Instituut Communicatie, sleutel tot regie – ELO, sleutel tot communicatie Marjan van den Berg, Wenckebach Instituut UMCG.
WebDoc Beknopte uitleg voor eindgebruikers Versie 13/12/2013.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
SharePoint Machtigingen In de Private en Public cloud.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
Instructie Shakespeak Powerpoint
Digitaal wedstrijd formulier
Basketball.nl app & mDWF
Digitaal wedstrijd formulier
Digitaal wedstrijd formulier
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?
Digitale methode activeren
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Instructie om een afspraken te plannen
Sleutels, codes en aanwijzingen
Didactische structuren
Gebruikerstraining Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Om de PowerPoint te starten:
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
Digitaal wedstrijd formulier
Zelfregulatie op Cartesius2

Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Om de PowerPoint te starten:
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
INSCHRIJVEN VOOR EEN TORNOOI
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Klik.
Transcript van de presentatie:

Formatieve assessment in het rekenonderwijs Marian van den Berg, 2011

Doel Opbrengstgericht werken: -Cito-toetsen analyseren op rekendomeinen; -Overzicht creëren op welke domeinen leerlingen uitvallen; -Resultaten koppelen aan lesstof methode.

Analyse-bestand Wanneer u start, zult u een of twee waarschuwingen krijgen. Bij beide klikt u op ‘Enable’ of ‘Toestaan’.

Analyse-bestand Startpagina met uitleg. U klikt op ‘Naar invoer’ om leerlingresultaten in te voeren.

Analyse-bestand U vult de namen van de leerlingen in. Vervolgens hoeft u alleen de enen in een nul te veranderen bij een fout antwoord. Door op de knop ‘Naar resultaat’ te klikken krijgt u een overzicht van de scores.

Analyse-bestand U krijgt een overzicht waarin te zien is op welke domeinen elke leerling uitvalt (kleurt rood). Door op de knop ‘Maak planning’ te klikken worden de leerlingen in een planning geplaatst.

Analyse-bestand Het bestand maakt groepjes voor preteaching. Deze groepjes wisselen van samenstelling. Het bestand geeft eveneens aan welke stof gebruikt kan worden.

Preteaching -Voorafgaand aan de lesweek; -Instructie bieden over lesdoel aan kleine groepjes > met gebruik van concreet materiaal of een rekenmodel; -Indien een leerling bij meerdere doelen staat genoteerd of er zijn veel groepjes, dan kiest de leerkracht aan welk doel hij/zij aandacht wil besteden.