Thema 1 Basisstof 2 tekenen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de informatieavond van groep 7!
Advertisements

Spreekbeurt Animatiefilms
Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Kennis maken met biologie
T7. Bloemen, vruchten, zaden.
Hoe wordt een kaart gemaakt?
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
T1. Wat is biologie? B1. Levend – dood - levenloos
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Huiswerk voor vandaag les 4
Microscopie De microscoop.
Escher.
Cito eindtoets 2012 Van dinsdag 7 februari t/m donderdag 9 februari.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Thema 1. Wat is biologie? Bij dit thema horen 2 practica:
Basisstof 5: Groei bij de mens
Eindexamen Nederlands klas 4 KB & 4 BB
Optische illusie Tekenopdracht groep 7.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Thema 1. Inleiding in de biologie.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Thema 1. Inleiding in de biologie.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
voor familie en vrienden van
B-CAD Technisch tekenen les 2
Welkom Presentatie door: Klas IMD14 Projectgroep 4.
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Thema 1. Inleiding in de biologie.
Thema 1. Inleiding in de biologie.
Eisen werkstuk: Kaft met titel Inhoudsopgave Inleiding Bronnenlijst
Artis.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Voorbereiding practium
Mw. Sloot (SLT) en Margo Franssen (MF1)
Thema 1: Wat is biologie? Basisstof 3: Vergroten.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Spreekbeurt in groep 4.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Training SomToday DINSDAG 19 APRIL. Wat doen we vandaag ?  Inloggen  Studiewijzer aanmaken  Studiewijzer indelen  Huiswerk invoeren  Studiewijzer:
Natuurgetrouwe tekening: In deze tekening geef je zo nauwkeurig mogelijk alle delen weer. Schematische tekening: In deze tekening geef je alleen de belangrijkste.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Biologie.
TEKENEN RASTER voor opdracht PORTRET
1 PUNTS PERSPECTIEF.
Welkom.
Een instructie schrijven
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
T7. Bloemen, vruchten, zaden.
Maar nu…. Een nieuwe school… Nieuwe docenten… Nieuwe vakken… Biologie
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Onderzoek Basisstof 6.
Herhalingsles Module 1 Basisstof 5 t/M 8.
volgende bladzijde terug
Transport middel van de toekomst
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
T7. Bloemen, vruchten, zaden.
Wat leer je allemaal op school?
Microscopie practicum
Thema 1. Inleiding in de biologie.
Transcript van de presentatie:

Thema 1 Basisstof 2 tekenen Hoe maak je biologische tekeningen?

Wat gaan we doen? Huiswerk nakijken Moeilijke opdrachten bespreken/ vragen stellen Uitleg over basisstof 2 Huiswerk noteren Oefentekening maken (bij veel tijd over: klokhuis filmpje kijken)

Basisstof 2: Tekenen bij biologie Waarom teken je iets na? Als je tekent, kijk je veel nauwkeuriger naar wat je bestudeert. Je kunt onderdelen in je tekening een naam geven Je kunt je tekeningen bewaren en terugkijken.

Soorten tekeningen Schematische tekening: Alleen de hoofdlijnen Geen kleur Geen details Natuurgetrouwe tekening: Zo echt mogelijk lijkend op wat je ziet Met kleur Met details

Hoe kijk je naar je voorwerp? Buitenaanzicht: Je tekent de buitenkant OF Dwarsdoorsnede of Lengtedoorsnede: Je tekent de binnenkant Daarvoor moet je het voorwerp eerst doorsnijden: in de lengte of dwars

Tekenen bij biologie: Houdt je aan de tekenregels In je lesstof staan de tekenregels op blz.11 Maak voor jezelf een “kaartje” waarop de tekenregels staan. Houdt dat bij de hand tijdens het tekenen.

Uitleg Tekenregels Teken niet te klein en in het midden van je papier. Teken alleen met grijs potlood (Niet met pen of kleurpotlood) Kleur alleen met kleurpotlood, niet met stift. Teken alleen wat je ook echt ziet. Schets eerst met dunne lijnen, daarna overtrekken met duidelijke lijnen. Maak het niet te ingewikkeld Zet alle woorden op de juiste plaats. Werk netjes!!!!!

Dit schrijf je altijd bij je tekening Linksboven: voor- en achternaam, klas, datum Middenboven: het onderwerp (wat teken je) Rechtsboven: Schematisch óf natuurgetrouw Buitenaanzicht óf dwarsdoorsnede óf lengtedoorsnede Vergroting als het nodig is.

Voorbeeld Onderwerp: wat is het? Natuurgetrouw óf schematisch Buitenaanzicht óf dwarsdoorsnede óf lengtedoorsnede Vergroting (bv: 10x ) Voor- en achternaam Klas Datum LET OP! Horizontale lijnen Naam achter de lijn Namen onder elkaar Met liniaal!! + potlood

Opdracht: vrucht tekenen Begin met alles boven aan je blad te schrijven!! Tekening 1: natuurgetrouwe tekening maken van het buitenaanzicht van je vrucht. (Ware grootte of verkleind). Spreek vervolgens af met je buurman/vrouw dat één van jullie zijn/haar vrucht in de lengte doorsnijdt, de ander snijdt zijn/haar vrucht dwars door. Een van de helften houdt je zelf, de andere geef je aan je buur. Je hebt nu één halve vrucht die in de lengte is doorgesneden en één halve vrucht die dwars doorgesneden is. Tekening 2: Schematische tekening maken van de in de lengte doorgesneden vrucht Tekening 3: Schematische tekening maken van de dwars doorgesneden vrucht

Huiswerk voor dinsdag 15-9/donderdag 17-9 Lezen: basisstof 2 Maken: opdracht 4 (van bs 2) Meenemen: kleurpotloden

Klokhuis: anatomische tekeningen https://www.teleblik.nl/media/67424