Werken met OCMW selectielijsten. 00Algemene categorieën kunnen bij elke functie voorkomen 00.01…Dubbels van brieven, repertoria van ingekomen of uitgaande.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUDGETHOUDERSCHAP OCMW Oudenaarde. BUDGETHOUDERSCHAP OCMW Oudenaarde.
Advertisements

Twee vliegen in één klap?
Van kartonnen dozen tot USB-stick
Papiermand of archiefdoos?
Inleiding archivistiek
Lokaal bestuur Overpelt
Organisatie AG Stadsplanning
BTW op voertuigen ingeschreven in T2.
Conferentie Archieven In het kader van de ontmanteling Land en Eilandgebieden augustus 2007 Plaza Hotel Bonaire “De toekomst van het Nationaal Archief”
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
Thema Personen werkzaam in de kinderopvang Versie 22 november 2013.
Doel informatievergadering
Competentie 1, 3, 15 en 16 Wetten, Regels en Overeenkomsten
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Patrimonium documentatie Patrimonium diensten & Niet-fiscale Invordering.
.:: case ::. open deur OCMW Kortrijk oktober 2005 Nick Vandommele.
Anemoon project Vernieuwing administratieve informatieverwerking K.U.Leuven Academische Raad 8 februari 1999.
ELEKTRONISCHE FACTUUR
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
Ronse, genieten midden in de groene heuvels. Ronse inwoners Geen deelgemeenten : bevolkingsdichtheid 692/ha (VL gemiddelde = 462) Gemiddeld inkomen.
Inhoud Inleiding Aanleiding Historiek Het e-dossier Tips andere besturen.
Performante dienstverlening vraagt stroomlijning van informatie 10 oktober 2013.
WIE KLASSEERT, DIE VINDT
WIE KLASSEERT, DIE VINDT HEDENDAAGS DOCUMENT- EN ARCHIEFBEHEER IN BESTUREN EN ORGANISATIES S TUDIEDAG M ECHELEN DINSDAG 5 MEI 2009.
Budget in evenwicht: wat kan groepswerk hierin betekenen? Omgaan met budget via leergroepen Vanessa Elskens, hulpverlener CAW Halle-Vilvoorde (BIZ) Ilse.
0 Kinderen met bijzondere behoeften in Vlaanderen: gezinskenmerken en hun positie in het onderwijssysteem Leen Sebrechts PhD Student, Department of sociology,
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Fraudebestrijding.
KSZ-BCSS Frank ROBBEN – Administrateur-generaal Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Veralgemeend gebruik van de elektronische identiteitskaart in de.
Delegeren Leidinggeven Blz. 177.
Kinderopvangzoeker 5 juli Voor ouders is opvang zoeken eenvoudiger Voor voorzieningen en lokaal loket zijn de vragen beter zichtbaar Voor het beleid.
Infosessie Brussel 7 en 12 december 2013 In samenwerking met ONE.
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
Het decreet betreffende de bestuurlijk- administratieve archiefwerking – het ARCHIEFDECREET en de lokale besturen (B.S. 5 aug. 2010) 1.
Waardering en selectie op de schop Charles Jeurgens Robbert Jan Hageman KVAN, 7 juni 2011.
1 Collegewerkconferentie Holland Rijnland 10 juli 2014 #KRACHT15.
KAM H6 Derving Logistiek teamleider.
Verplichte documenten
Veldenmodel Selectielijst
Personeel en organisatie
Werken op de N-schijf.
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
Rendeert voor ons allemaal !
Stand van zaken en wijzigingen inzake inkomenstarief Inkomenstarief Individueel verminderd tarief.
Nieuwe Mappenstructuur
Kinderarmoedefonds Uitsluiting uitsluiten en ontwikkeling omarmen
Generieke selectielijst voor SAR’s.
Woonprogrammatie West-Vlaanderen
Implementatie Mijn Overheid Berichtenbox bij gemeente Almere
“Dat gaat niet” bestaat niet in Edegem. 7 gemeentelijke gebouwen +/ inwoners 200-tal medewerkers > 2500 uitgaande brieven / jaar ? mails 180 stedenbouwkundige.
GRENZEN EN ZINVOLHEID INTEGRATIE IN HET ONDERWIJS SOFIE VUYLSTEKE – 1 BASWB Bron: Loesje, 1988.
Stad Landen Erkeningsaanvraag Sportverenigingen.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Optimaal digitaal Informatiebeheer op school Ria Christens en Sarah Macquoy Woensdag 17 februari 2016 Navorming “Optimaal digitaal Informatiebeheer op.
ISB-CONGRES – 17 MAART 2011 KINDEROPVANG EN SPORT.
De factuur.
Sectoroverleg 1 juli 2016 Stand van zaken beleidsdossiers KO.
Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid.
TIJDIG ZORGEN VOOR JE ZORG BIJ HET LEVENSEINDE Een goed idee? 1.
Inleiding Toenemende vergrijzing, ook bij ouderen met een beperking
Voorontwerp decreet lokaal bestuur: voorstel politiek standpunt
OCMW Ath Sociale activering.
Rendeert voor ons allemaal !
Rendeert voor ons allemaal !
VAC Brugge Opstart WG Archivering
Besturen van de eredienst & Gemeente verhoudingen en verplichtingen
Organogram Algemeen Directeur
Inschrijven - stroomdiagram
Vlabinvest: Wonen en Zorg
VCLB Kernprocessen Waarom gemaakt
Transcript van de presentatie:

Werken met OCMW selectielijsten

00Algemene categorieën kunnen bij elke functie voorkomen 00.01…Dubbels van brieven, repertoria van ingekomen of uitgaande briefwisseling 01 Secretariaat 02 Archiefbeheer Organiseren van het archiefbeheer Dossiers opmaak archiefreglement 03Financiën 04 Personeel 05Domein, Patrimonium en Goederen 06Aankoop en logistiek 07Juridische zaken

08Preventie en bescherming op het werk 09Informatica 10Sociale zaken 11Ouderenzorg 12Ziekenzorg 13Dienstencentra 14VZW 15Kinderopvang 16Gehandicaptenzorg

Naast de cijfercode: de naam van de hoofdrubriek, reeks, document voorbeeld:04Personeel Examendossiers (reeks) Briefwisseling met de juryleden

Bestemming:bewaren B vernietigen V bewaren maar onder bepaalde voorwaarden toch vernietigen (B) vernietigen onder bepaalde voorwaarden (V) nvt

Selectievoorwaarde: voorwaarde die de bestemming nuanceert. Voorbeeld:15Kinderopvang Individuele dossiers per kind (V) Dossiers probleemsituaties te bewaren tot 20 jaar na de meerderjarigheid van een kind

Geadviseerde vernietigingstermijn: minimale termijn waarna de stukken vernietigd mogen worden. richtinggevend Permanent, 3 jaar, 10 jaar 04Personeel Verzekeringspolissen voor het personeel V 10 jaar na verval van de polis

Bijkomende identificatie, achtergrondinformatie (onder Toelichting): andere benaming of informatie die de documenten toelicht 15Kinderopvang Dagplanningen en aanwezigheidslijsten Op basis van deze documenten worden de facturen voor de ouders opgesteld

Toelichting: vooral verantwoording inzake het selectiecriterium