1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Doorn – 23 januari 2013 Jaap van Petegem
Workshop Handelingsgericht werken
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
HGW en gesprekken met leerlingen
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
CanDo Coaching.
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit Plaats hier ter afsluiting Bijvoorbeeld een uitnodigende Tekst voor de lezer! Gebruik deze tekst voor.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Visie pedagogisch klimaat Door: Wendy, Charlotte, Bram en Thijs.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
PRL les 2.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Oic even weken..
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
op verzoek van collega’s en werkveld
Kijken naar Kinderen Week 4
Pemprl.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
PEMVT1A Praktijkleren PEMPRL01vx (periode 1). Programma vandaag De hand Praktische zaken/mobiel/hint app/wifi/afwezigheid/jaarraad Weekplanning kwartaal.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Waarom Kerst? Gespreksspel
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Competentiegebied 1.1: ontwikkeling van het kind stimuleren
Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Starr methode.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Wjk.
Kijken naar Kinderen Week 4
Competentie gebieden Kerntaak 1.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA.
Opdrachten en eindopdracht
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.
SMART-leerdoelen. Competentiegebied 1: Ik wil na zes weken de zes VVE methodieken kunnen toepassen bij het opvoeden van jonge kinderen. S: het kennen.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Honours programma: voor wie
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Ontwikkelen bijeenkomsten
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A Bewijsstukken 1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A Charmaine Japke Raffaella Betu Amy

Signaleert een opvallende/afwijkende ontwikkeling van kinderen, analyseert dit aan de hand van pedagogische theorieën/VVE methodieken en biedt passende ondersteuning, sturing en activiteiten aan volgens de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/ VVE-methode. Schrijft een verslag van de pedagogische visie ben en de gehanteerde VVE methode binnen de instelling. Maakt een observatieplan en observatieverslag van het kind met een afwijkende/opvallende ontwikkeling. Maakt een plan van aanpak afgesteld op het gesignaleerde kind aan de hand van de pedagogische visie/VVE methode binnen de instelling.

Stelt een groepsplan op t. b. v Stelt een groepsplan op t.b.v. collega’s, daarbij rekening houdend met de (pedagogische) behoeften van de individuele kinderen in de groep volgens de binnen de instelling gehanteerde pedagogische visie/VVE- methode. Stelt een groepsplan op aan de hand van eerdere observaties, waarin jij verbetering ziet. Ik organiseer binnen de instelling een teamoverleg waarin ik mijn groepsplan presenteer aan (alle) medewerkers/collega’s binnen de instelling. Schrijft een evaluatieverslag aan de hand van feedback die ik heb gekregen van diverse collega’s. Ik heb geëvalueerd over de verbetering die ik zou willen zien/toepassen binnen de instelling en/of 0-groep.

Betrekt de ouders/opvoeders bij de ontwikkeling van hun kind Gaat gesprekken aan met diverse ouders en maakt hier 3 verschillende verslagen van. Ik ga in op de verschillende ontwikkelingsgebieden van het kind. Ik organiseer een ouder-kind activiteit waarbij ik de ouders ruim van te voren uitnodig door middel van een uitdagende flyer. Ik schrijf een plan, evaluatieverslag en lever feedback formulieren van ouders in. Ik geef een voorlichtingsbijeenkomst over bijvoorbeeld zindelijkheidstraining. Ik maak hier een verslag en PowerPoint van ter bewijs.

Het is van belang dat elk bewijsstuk wordt aangeleverd met een handtekening van de HBO praktijkbegeleider op jouw praktijkplek! Einde