Sociale Hygiëne Les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketing voor ZZP-ers
Advertisements

Marketingmix & Concept
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Commercialisatie Fietsen
Markthal Dedemsvaart.
Allochtonen in het hoger onderwijs
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
Ondernemingsplan.
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Werkbezoeken Jasmijn ter Meulen & Myrthe van den Ende
Periode opdracht 1 innovatie: Trend: Trends en innovaties ”High Beer”
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Commercieel beleid en recht
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
Pasta & Go. inhoudsopgave 1. Onderneming 2. Bedrijfsactiviteit 3. Sterke punten 4. Taakverdeling en outsourcing 5. Doelgroep 6. Concurrentie 7. Klanten.
John, Tara, Fanisca, Johan.. Inhoud van de Pitch.. 1.Voorstelronde 2.Opdracht- formulering 3.Wie zijn wij, als bedrijf… 4.Doel 5.Productinformatie 6.Einddoel.
Good energy Gemaakt door : Jelle Verheul, Mitch Bosman, Guillermo Entzinger.
Inhoud Introductie Pameijer Doelgroepen Dienstverlening
Sociale Hygiëne Les 4. Alcohol, Drugs en Gokken BAG Bloed, Alcohol Gehalte Promillages 0,5 = 1cc bloed bevat halve milligram pure alcohol.
Johan Martens, opleiding Facility Management
Ondernemen moet je doen
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Johan Martens, opleiding Facility Management
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Relaties Een diepere kijk. Waarom horen mensen zo graag bij een groep 3 vragen aan Herman De Dijn.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Les 2 Sociale Hygiëne / 2-12 Jacob van Wieren. Hoe kun je er als ondernemer voor zorgen dat gasten zich goed gedragen jouw horeca-gelegenheid?
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Sociale Hygiëne jaar 2 Sporeto Jacob van Wieren. Programma vandaag  Inleiding  Opzet cursus  Wat is Sociale Hygiëne  Alcohol, drugs & gokken (kennischeck)
Van 16 naar 18 Verschuiving van de leeftijdsgrens Waarom en wat nu? | Scouting Regio Groningen.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Drank- en Horecawet 10 juni Inhoud De Drank- en Horecawet Regels paracommercie (verplichtingen) en stellingen Regels overige (keuzen) en stellingen.
Uw zwembad als gezondheidscentrum? Mark Bassie Zorgbad Zonnewater 14/12/2009.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
Uitvoeringskader paracommercie Waddinxveen Gonda Neddermeijer 30 juni 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
De Gezonde Sportkantine 4 juni 2014 Erwin Bloeming Elissa Halbesma Lisette Luimstra.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
ALS KLEINE KINDEREN GROOT WORDEN
Drank- en Horecawet (DHW)
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
8 personen per tabel, 10 tafels in zaal plus hoofdtafel
De supermarktmedewerker
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
De supermarktmedewerker
Leeruitkomsten van een LOL-dag
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Transcript van de presentatie:

Sociale Hygiëne Les 1

Inleiding Voor wie is Sociale Hygiëne? Leidinggevende Bar Vereniging Buurthuis Horeca bedrijf waar alcohol wordt geschonken Oppervlakte ten minsten 35 m2 Hoogte ten minste 2.40 m Ventilatie rechtstreeks op de buitenlucht Twee van elkaar gescheiden toiletten Afsluitbaar toilet Afzonderlijke ruimte om handen te wassen Waterspoeling Niet rechtstreeks toegangkelijk Slijterij ten minste 15 m2 Brandpreventie Draagbaar blustoestel Rijkskeurmerk Slanghaspel NEN 3211 Jaarlijkse erkende controle met label met datum

Vergunning Drank-en horecawet Gegevens verstrekken over leiding Gevende Tijdens openingsuren altijd een leidinggegvende aanwezig Voor verenigingen afwijkend Verenigingen 2 leidinggevende met diploma Overige medewerkers geïnstrueerd Afspraken over bereikbaarheid, alcoholbeleid in bestuursreglement

De weg naar ondernemerschap Vier horecabranches Oppervlakte ten minsten 35 m2 Hoogte ten minste 2.40 m Ventilatie rechtstreeks op de buitenlucht Twee van elkaar gescheiden toiletten Afsluitbaar toilet Afzonderlijke ruimte om handen te wassen Waterspoeling Niet rechtstreeks toegangkelijk Slijterij ten minste 15 m2 Brandpreventie Draagbaar blustoestel Rijkskeurmerk Slanghaspel NEN 3211 Jaarlijkse erkende controle met label met datum

De weg naar ondernemerschap Vier horecabranches Logiesverstrekkend Voedselverstrekkend Drankverstrekkend gebruik ter plaatsen Drankverstrekkend gebruik thuis Oppervlakte ten minsten 35 m2 Hoogte ten minste 2.40 m Ventilatie rechtstreeks op de buitenlucht Twee van elkaar gescheiden toiletten Afsluitbaar toilet Afzonderlijke ruimte om handen te wassen Waterspoeling Niet rechtstreeks toegangkelijk Slijterij ten minste 15 m2 Brandpreventie Draagbaar blustoestel Rijkskeurmerk Slanghaspel NEN 3211 Jaarlijkse erkende controle met label met datum

De weg naar ondernemerschap Doelgroepen Scholieren Ouders met kinderen Toeristen Zakenmensen Senioren Alleen staande Tweeverdieners Werkende jongeren Allochtone jongeren Studenten Gasten met veel vrije tijd Oppervlakte ten minsten 35 m2 Hoogte ten minste 2.40 m Ventilatie rechtstreeks op de buitenlucht Twee van elkaar gescheiden toiletten Afsluitbaar toilet Afzonderlijke ruimte om handen te wassen Waterspoeling Niet rechtstreeks toegangkelijk Slijterij ten minste 15 m2 Brandpreventie Draagbaar blustoestel Rijkskeurmerk Slanghaspel NEN 3211 Jaarlijkse erkende controle met label met datum

De weg naar ondernemerschap Bedrijfsformule (de 6 P’s) Plaats Presentatie Personeel Product Prijs promotie

De weg naar ondernemerschap Gastvrijheidsconcept Geboden service Omgang klanten Omgang gasten met elkaar en medewerkers

De weg naar ondernemerschap Bedrijfformule en Gastvrijheidsconcept bepalen Doelgroep