Overstromingen in Jakarta Waarom deze megacity regelmatig onder water staat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klassiek compatibilisme
Advertisements

Opwarming Van De Aarde Door Jonas & Stijn C..
NLT Feest zonder katers.
Jong-leren in Kwintelooijen
DE WATERSNOOD.
De drukkerij - Gevestigd in Overijssel; - Heeft 1 kleine offset pers; - Heeft 2 printstraten; - Voornamelijk gericht op zakelijke bedrijven; - Als een.
Het Milieu op de Filippijnen
Paragraaf 2 van hoofdstuk 2: Warmtebronnen
Interactive geodesign tools
LEZING DELTAPROGRAMMA
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Wat is het nut van de dijken?
Zakelijk lezen Nederlands.
Creationisme  Evolutie theorie
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Indonesië.
Wonen in Nederland § 2.2 Leven met water.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
WildWaterWonen Cees Brederveld. Vernieuwing Onderbouw/school Minder vakken Minder kerndoelen Meer samenhang Eigen invulling Leerling centraal.
In opdracht van: In samenwerking met:OPENINGOPENING PAGINA 1 PROJECT “SCHOUWBROEKERPLAS”
Alkmaar Binnenste Buiten
Charlotte, Jim, Jordy en Tijmen
Inleiding   In april 2010 werd Rio de Janeiro getroffen door extreem hevige regens en werden delen van sloppenwijken verwoest door aardverschuivingen.
De watersnoodramp van 1953.
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Floodcom lesworkshop Hoofdpresentatie les
3. Divergentie 4. Langs elkaar schuiven 5. Convergentie
Behoefte onderzoek Dennis Schapendonk Nancy de Leeuw Marit Pelk
Digislootjes.
Nakijken opdrachten ‘huid’ Opdracht 6, 7,10
Wateroverlast drainage
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Arm vs. Rijk (1910) 'Wij zijn vegetariërs, wij eten nooit vleesch.'
Hoog water op het schoolplein?
Hoog water op het schoolplein?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
De basis Les 21 Sterke openingen De 2♣-opening DEEL 1 LES 21 versie
H1.2 HET ONTSTAAN VAN STEDEN
K.A. 3. het ontstaan van de eerste stedelijke gemeenschappen
Leesvaardig Examentraining.
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 2-4 Wereld. Grootste deel van het aardoppervlak = zee = zout Geschikt / Ongeschikt als drinkwater? Water Geschikt / Ongeschikt.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
1. Wat is het verschil … 3. Nat van binnen naar buiten …
Wateroverlast drainage N31 N41 D. van der Neut.
Emine Osmanoglou  Examen spreken is een PPP  Het mondeling examen wordt opgenomen met een voice-recorder.
Medicalisering Laura Cuperus, Lindy Fransens, Kadjal Ramsanjhal, Lisanne Damsma, Thirza Sijtsma en Mariska van Es.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Je pris avant-hier du chocolat pour digérer mon dîner, afin de bien souper; et j'en ai pris hier pour me nourrir et pour jeûner jusqu'au soir : voilà de.
België.
SET schrijfvaardigheid H5
Robot en weiden.
Overtuigende tekst/betoog
Opdracht elektrische installatie
Jong en oud 2 Kronieken 34:1 & 3
Door: Lemma, Anke Marije, deem en menno
Lesplannen.
2 B.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Opdracht interview Ouderen & Technologie
Marketing & Management
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
PROJECT INTERFACE.
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
Tussenpresentatie project muizenval
Oefentoets opdracht 1 Oefentoets opdracht 2
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Overstromingen in Jakarta Waarom deze megacity regelmatig onder water staat

Slum Bantaran Kali in Jakarta langs de Ciliwung 4 x per jaar overstroomd…

Oorzaak overstromingen? Hoge ambtenaar publieke werken, verantwoordelijk voor watermanagement in Jakarta: Ze bouwen hun huizen op de rivieroevers! Ja natuurlijk hebben ze dan steeds last van overstromingen. Zonder die stupide lui in de slums zouden we in Jakarta niet eens overstromingen hebben!

Opdracht Zijn Nani en de andere bewoners van de slums op de rivierovers in Jakarta de oorzaak van de overstromingen? Onderbouw je antwoord door uit te leggen waardoor de overstromingen worden veroorzaakt. Gebruik de informatie op de strookjes en de kaart. Trek dan je conclusie (je mening). Presenteer jullie uitwerking en mening met behulp van een pijlenschema op een flap.