Aan de slag met de e-rally in Technopolis en in je klas Femke Gebruers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
een duurzaam bouwproject REALISATIE DOOR LEERLINGEN
Advertisements

Educatief pakket Basis Onderwijs
Filip Leemans Projectcoördinator bij RVO-Society. RVO-Society ? Roger Van Overstraeten: stichter van Imec Pakketten voor secundair onderwijs: Cool met.
Infosessies 2011 Erwin Vanbelle.
De schooltuin Vaardig in het VMBO 16 mei De schooltuin  Korte geschiedenis  Waarom een schooltuin.
Variant op de stelling van de Taakgroep: Met techniek wordt het leergebied “rijker”.
Future4U stap in de wereld van wetenschap
Vraagt onderwijsvernieuwing om gedragsverandering? 11 januari 2014 Marcel Kamp en Herman Schalk.
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
Ginckels Walter Projectmedewerker Educatie
Inhoud Voorstelrondje en verwachtingen Waarom Concept in Context?
Gezag in de klas een kleine oase ……. Gezag in de klas De opvoeding voortzetten op school.
Natuurwetenschappen T3 Inleiding
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
Voorlichting brugklassen donderdag 22 mei 2014
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
Kinderen en...hun sociale talenten
Het motiveren van leerlingen in het VO
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Wetenschappelijke Revolutie, Verlichting en Franse Revolutie
Raar maar waar!.
Natuurkunde in de bovenbouw
Wetenschap-pelijke methode Kritisch Empirisme
Raar maar waar! Door: Shirine Agarroum Klas: 8A Thema’s Natuur Wetenschap Techniek Quizzzzzz.
Aan de slag met de e-rally ‘Wetenschap en techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers.
Aan de slag met de e-rally ‘Techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers Anne-Marie Tytgat.
De koffie drone.
Aan de slag met de e-rally ‘Fysica’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers.
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
Bètapartners, 26 oktober 2015, Damstede.  Global Learning and Observations to Benefit the Environment (GLOBE)  Opgericht in 1994 door de Amerikaanse.
Praktisch aan de slag met leuke wetenschap in de klas Charlotte Van Loo
Beeld van het heelal in de oudheid. Dit beeld paste ook bij het Christendom.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Het nieuwe bètavak NLT Natuur Leven en Technologie Clusterdag 1 november 2010.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Wetenschap & Technologie Boomgaard, 14 september 2015 Monica Wijers, Liesbeth van de Grint, Vincent Jonker.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
SportOriëntatie en ondernemen. Waarom Sport(Oriëntatie)? Sport is belangrijk voor jongeren:  Leren bewegen  Leren over bewegen  Bewegen socialiseert.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
TechniekPact Regio FoodValley
Vorm en Ambacht in relatie tot Dienstverlening en Producten
23 maart 2017 profilering.
WAT IS NLT?.
De bouw van een wagen! Hefbomen en katrollen..
Sleutels, codes en aanwijzingen
Technologie en Toepassing
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Werken in groepsverband
Nanotechnologie Eef Delfosse.
Mijleer Les 1.
WELKOM Graag ouders en hun kinderen bij elkaar zitten.
Poster ontwerpen Opdracht fictie klas 1.
Sleutels, codes en aanwijzingen
MENS EN NATUUR Nils v/d velde Klas 2 D. LISETTE MOES 2D Mens en natuur.
Studie van de levende en de niet-levende natuur
H5 §2 Infrarood en ultraviolet
LOOPBAANORIENTATIE en BEGELEIDING
ECONOMIE en IT (A stroom)
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Kansen voor nieuwe natuur in Brabant!
Natuurinclusieve landbouw & gezondheid Van denkrichting naar praktijk
Programma Introductie van jezelf Samen voor een nieuw curriculum
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Aan de slag met de e-rally in Technopolis en in je klas Femke Gebruers

Programma Topics die in Technopolis aan bod kunnen komen Aan de slag! Vastleggen en toepassen van verworven kennis Educatief materiaal van Technopolis

1. Topics die in Technopolis aan bod kunnen komen

Bouw en samenhang van organen

Voedselrelaties

Mens beïnvloedt natuur en milieu

Krachten

Zichtbare en onzichtbare straling

Energie

2. Aan de slag!

Thema’s Ecologie Gezondheid Ontdek je talent Techniek Ondernemen

LeerlingenLeerkracht armbandje

aanmeldpunten

Gele zone

Vergeet niet uit te loggen!!!

Lerarenbandje

3. Vastleggen en toepassen van de verworven kennis Mindmap Opdrachten Experimenten

Mindmap

Opdrachten Noteer één voorbeeld van natuurwetenschappelijke kennis die je via de e-rally hebt verworven, Bedenk een natuurwetenschappelijk probleem voor de leerling. Let wel: hij heeft de verworven kennis nodig om het probleem op te lossen.

Experimenten The surfing scientist  Steve Spangler 

5. Educatief materiaal van Technopolis  Educatieve pakketten  Zelf experimenteren en online experimenten  Inventaris materiaal STEM-centrum  Online reservatie van pakketten (binnenkort)

Vlaams doe-centrum voor wetenschap en technologie