igoFVB01 Funderen van een bouwwerk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Toolbox Werken met ladders en trappen
Advertisements

havo B Samenvatting Hoofdstuk 6
toepassingen van integralen
Breed <…………………….. en smal <.> Wijnand Hootsen 18 maart 2014
Jan Mihl Jan Mihl 2 Inleiding Vooral informatief Bestaande modellen tunen Diverse aspecten De methode Het resultaat.
ONTWERPEN VAN CONSTRUCTIES IN PREFABBETON
Toolbox Werken met ladders en trappen
Duurzaam & betaalbaar bouwen met staalframebouw
ribFVB01 Funderen van een bouwwerk les 6
Introductie Transparant bouwen –Transparantie –Duurzaamheid –Innovatie Variant studie –Gevelvarianten –Constructievarianten –Installatievarianten Kosten.
Constructief ontwerp Muziekpaleis Utrecht
Presentatie Ontwerp afhaalpunt
Eindpresentatie Graansilo te Wehl
Berekenen van permanente en veranderlijke belastingen
Les 14 : MODULE 1 Kabels Rekloze kabels
VERDUNNINGSFACTOR - ALGEMEEN
havo B Samenvatting Hoofdstuk 12
FOTODIGITAAL
Constructief ontwerpen BOUCOW1dt
vwo A Samenvatting Hoofdstuk 12
Brandveiligheid Ing. A.H. Bron.
Les 12 : MODULE 1 Snedekrachten (3)
Sterkteleer … ik kan het !
Tekenen.
H 7 Krachten Deel 3 krachten meten.
Belastingen op daken Herman Ootes.
Ligger op 2 of meer steunpunten
Construeren van een Tennishal Vergeet-mij-nietjes. Week 13
Uitwerking proeftentamen rib FVB01 (deels)
Bouwtechniek en materialen
Toegepaste mechanica voor studenten differentiatie Constructie
Bouwtechniek en materialen
Oppervlaktebelasting
PROGRAMMA 5e SEMESTER BOUWKUNDE
RibFVB01 Bouwputten.
Module ribCO2 4z Draagconstructie in Staal, Hout en Beton Week 01
Carport ribBMC.
bouBIB1dc Vloeren In één richting dragend.
ribFVB01 Funderen van een bouwwerk les 5
Mechanische druk  .
Bouwfysica kouddak-constructie Warmte- en vochtberekening van een
4. Ontwerp generator, tandwielkast en frame
STELCON MILIEUPRODUCTEN
Masterproject M1 Energieneutraal gebouw
Hoe wordt ons huis gebouwd.
Doorsnede van een rivier
Nobelstraat Apeldoorn Unifloor Deventer
ENKEL NA SCHRIFTELIJKE TOELATING !
Berekening van magneetveld in een twee-lus ringleidingsysteem
Gecijferdheid les 1.3 Kwadraten en machten
RIBBHS01 bouwen in hout en staal
Spelregels Hockey Elftallen
Workshop C verhouding van inhoud, lengte en oppervlakte &
ribBHS bouwen in Hout en Staal
igoFVB01 Funderen van een bouwwerk
Draagconstructies in : Staal Hout
Uitwerking proeftentamen rib FVB01 (deels)
Cursus bruginspecteur
20 april 2016 Nationaal Coördinator Groningen 1 Programma 1.Welkom en inleiding door wethouder Pier Prins 2.Toelichting op de inspecties door Sharmila.
INCAH Infrastructure Networks Climate Adaptation in Hotspots.
CSPE 2012 Minitoets 1. Vraag 1 Hoe groot is maat E? Antwoord: E= =22.
‘Constructietekenen’ (bouwkundige elementen)
AANLEG BOUWKUNDIGE ELEMENTEN
Zandloper LOGO! Daniël en Martijn 1.
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Informatiebijeenkomst Lampenbroek
toepassingen van integralen
Transcript van de presentatie:

igoFVB01 Funderen van een bouwwerk Fietstunnel

Uit de tekening: Inwendige afmetingen doorsnede 2,6m x 5,5 m Dikte wanden, vloer en dak 0,45m Lengte overgangsplaten 3m, dikte 0,2 m Oplegnokken: ca. 0,75m x 0,4m HRO Cursus FVB01

Gewichten per m’ tunnel: Inwendige afmetingen doorsnede 2,6m x 5,5 m Dikte wanden, vloer en dak 0,45m Lengte overgangsplaten 3m, dikte 0,2 m Oplegnokken: ca. 0,75m x 0,4m Overgangsplaat wordt over ca. de helft van de lengte gedragen door de ondergrond! Gewichten per m’ tunnel: Wanden + dak + vloer: [2*(2,6+5,5)*0,45 + 4*0,45*0,45 ]*24 = 194,4 kN/m’ nokken (2 stuks): 2*0,4*0,75 *24 = 19,2 ,, overgangsplaten (2 st.): 2*( 3/2 ) *0,2*24 = 7,2 ,, Gronddekking (ca. 1 m zand): 1*9,4*18 = 169,2 ,, + Totaal Neerwaarts: 390,0 kN/m’ HRO Cursus FVB01

Opwaartse belasting per m’ tunnel: Probleem: Grondwaterstand niet gegeven! 2 extreme situaties: Gws hoger dan bovenkant tunnel: => Max. opwaartse belasting: [ (2,6+2*0,45) + (5,5+2*0,45) ] *10 = 224 kN/m’ Gws lager dan onderkant tunnel: => Min. opwaartse belasting: = 0 HRO Cursus FVB01

Totalen Echter: Nog geen veiligheid en nog geen verkeersbelasting Totaal gewicht constructie + grond: 390 kN/m’ neerwaarts Maximaal waterbelasting: 224 kN/m’ opwaarts Minimaal opwaartse belasting = 0 Werkelijke belasting varieert dus tussen 166 en 390 kN/m’ neerwaarts! Echter: Nog geen veiligheid en nog geen verkeersbelasting Echt juist, met verkeersbelasting 10 kN/m2 (karakteristieke waarde): Max. neerwaarts: qreken_1 = 390*1,2 + 10*5,5*1,5 = + 551 kN/m’ Min. opwaarts: qreken_2 = 390*0,9 – 224*1,5 = + 15 kN/m’ partiële factoren HRO Cursus FVB01