Erasmus bevraging Drempels en motivatoren 19 dec – 1 april 2013 Bijlage 2 bij het verslag POC LO&BW 06/11/2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Over de grens studeren of stage lopen: een bijzondere ervaring…
Vapro -D Month Year Givaudan.
Sociale media als taalvaardigheidstool
Wil Weg Dagen Voorlichting Internationalisering Sociologie
Uitwisselingsproject. Aanleiding puberruil (R.dam- Friesland) allochtone leerlingen erbij betrekken “zwarte school”, zoeken die mee wil participeren.
Uitwisselingen Mogelijke uitwisselingen - Binnen Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Buiten Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Dual.
2 3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
17 & 18 november '08 Bouwen aan een opleiding CConceptueel kader en onderwijskundig referentiekader.
Studeren in het Buitenland
V1 stage - Blok 4.
VOORLICHTING B3 Gert Brinkman Mark Tempelman
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
JAMMER MAAR HELAAS! “En meestal aan die gesprekken zelf heb ik geen slechte herinneringen, dat ging vaak heel vlot. Maar het was dan gewoon van … en.
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:98% (94% in 2011) Goed:98% (94% in 2011) Matig:1% ( 6% in 2011) Matig:1% ( 6% in 2011) Slecht:1%
E-participatie Leren werken met de nieuwe site
Interpreteren van data
Programmahervorming semester 3 van burg ir.. waarom programmahervormingen kwaliteitscultuur –rekening houden met onderwijslandschap en decreten bv bachelor/master.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Ludovic Deprez, gedelegeerd bestuurder 6 november 2013 Reisbeurzen Ekonomika Alumni.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Personeelsessie LOKO.
Informatieavond “Studeren in het buitenland: specifieke informatie” 12 maart 2015.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Gemeenschaps Enquete JULI Inhoud Hoe mensen over onze school denken –Resultaten van enquete –Opsomming – Gemeenschaps Visie van onze school Wat.
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Verbredingsassessment
Redmer Jorna 1T. Agenda  Afgelopen jaar  Studiekeuze & ambities  Osiris  Competenties  Leerdoel  Werkveldoriëntaties  Feedback klasgenoot  Toekomst.
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
Studietraject (vrijstellingen) voor studenten met diploma professionele bachelor secundair onderwijs – Lichamelijke Opvoeding POC LO&BW Bijlage.
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Alle lijntje bij elkaar…?
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (94% in 2014) Goed:94% (94% in 2014) Matig:5% ( 5% in 2014) Matig:5% ( 5% in 2014) Slecht:1%
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
VOORLICHTING B3 Keuzeruimte / Minor Gert Brinkman Mark Tempelman November 2015.
Meer ervaringen? Sanne: Master Chinese Economy in Shanghai “Deze buitenlandervaring heeft van mij een.
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Hulp en richtlijnen Kenmerk: JF augustus 2010 Ambitie jaarplanning inzet. AHB – opleiding BKM Achtergrond : Jaar met veel onrust (overuren.
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
[Voeg eigen informatie over uw gemeente en/of de collecte toe]
Stage Huisartsgeneeskunde Master 1 Kristin Hendrickx Chris Monteyne.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Uitwisselingen Mogelijke uitwisselingen - Binnen Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Buiten Europa : 1 semester of 1 academiejaar - Dual.
Kiezen voor keuzedelen
“Door mijn stage werd ik verliefd op Afrika ” Eveline Opleiding Verpleegkunde Stage in Uganda.
ISBI (Integrale Studentenbegeleiding Bij Internationalisering): THEMASESSIE Interculturele trajectbegeleiding bij uitgaande en inkomende studenten Agnes.
Erasmus Taal- en letterkunde Infosessie 19 november 2015.
Erasmus Taal- en letterkunde Infosessie 8 december 2014.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Erasmus Taal- en letterkunde
STUDEREN IN HET BUITENLAND
Radboud Beyond Borders
WilWeg Het startpunt voor jouw studie of stage in het buitenland.
Kansen en mogelijkheden in het buitenland
Bevraging m.b.t. studiekeuze
STUDEREN IN HET BUITENLAND
Omgaan met verschillen
Transparantie over Toegang master
Rapportering POC Status HHE AJ
Transcript van de presentatie:

Erasmus bevraging Drempels en motivatoren 19 dec – 1 april 2013 Bijlage 2 bij het verslag POC LO&BW 06/11/2013

Inhoud  Opzet  Bevraging  Resultaten  Conclusies en adviezen

Opzet

Op vraag faculteitsbestuur Bevragen drempels, motivatoren en wensen van studenten mbt een buitenlandverblijf Ahv deze info o Verdere uitbouw studentenmobiliteit FaBeR o Meer op maat gemaakt pakket van mogelijkheden

Bevraging

Erasmus bevraging Online Toledo enquête Gecommuniceerd mondeling + mail, met hulp van o Apolloon o Jaarverantwoordelijken RevaKi en LO&BW

Erasmus bevraging STAP 1: IDENTIFICATIE o Ik ben een student o LO&BW Bachelor 1 e fase 2 e fase 3 e fase …

Erasmus bevraging STAP 2: INTERESSE VOOR & KENNIS VAN DE MOGELIJKHEDEN TOT UITWISSELING Ik ben op de hoogte van de beschikbare mogelijkheden om naar het buitenland te gaan studeren of stage te lopen. JA/NEE Ik ben geïnteresseerd in een stage of studieverblijf in het buitenland: JA/NEE

Erasmus bevraging STAP 3: MOTIVATOREN EN DREMPELS TOT UITWISSELING Helemaal eens – eens – noch eens, noch oneens- oneens – helemaal oneens De mogelijke meerkost van een uitwisseling is voor mij geen bezwaar om op uitwisseling te gaan. De meerwaarde van een uitwisseling op professioneel vlak is duidelijk voor mij. De meerwaarde van een uitwisseling op persoonlijk vlak is duidelijk voor mij.

Erasmus bevraging Redenen voor mij om op uitwisseling te gaan zijn (aanduiden wat past): o De kennismaking met buitenlandse opleidingen. o De kennismaking met een nieuwe cultuur. o … Redenen voor mij om niet op uitwisseling te gaan zijn(aanduiden wat past): o De opleiding in het buitenland is van een lager niveau. o Ik zal achterstand hebben opgelopen als ik terugkeer. o … Ik zou bij voorkeur naar het buitenland willen gaan tijdens (aanduiden wat past): o de bacheloropleiding. o … De voorziene bestemmingen komen overeen met mijn wensen (aanduiden wat past): o JA o NEE o …

Erasmus bevraging Mocht ik geselecteerd worden voor een uitwisseling dan gaat mijn voorkeur uit naar(aanduiden wat past): o een uitwisseling samen met andere FaBeR studenten. o een uitwisseling waarbij ik alleen naar de buitenlandse bestemming kan gaan. o … Ik was geïnteresseerd in een uitwisseling maar kon niet vertrekken omdat (aanduiden wat past): o ik niet in het modeltraject zit o …

Erasmus bevraging Vul hier je andere opmerkingen, bedenkingen ivm een buitenlandervaring in. Denk aan volgende items: o andere redenen om wel/niet op uitwisseling te willen. o andere bestemmingen die je zou willen zien verschijnen in onze lijst met uitwisselingsmogelijkheden. o andere redenen waarom je (uiteindelijk) niet op een uitwisseling kon gaan/kandideren.

Resultaten

Resultaten Erasmus bevraging Responsgraad o 21% RevaKi o 11% LO&BW Interesse voor buitenlandverblijf o 71% JA

Erasmus bevraging Prijskaartje : o 37% niet eens – 23% eens Meerwaarde: o vnl op persoonlijk vlak Reden pro: o kennismaking met een nieuwe cultuur op nr.1 Reden contra: o oplopen academische achterstand

Erasmus bevraging Geen duidelijke voorkeur qua timing of groepsgrootte Bekendheid aanbod laag Slechts enkele tegengehouden owv facultaire regels Extra feedback o Weinig en verwarrende info over buitenlandopties o Te weinig opties om naar het buitenland te gaan o (meer) bachelor opties (RevaKi) uitwerken, ook uitwisselen voor vakken o Te weinig promo door staf en docenten o Korte uitwisselingen als optie voorzien o Taalonkunde is ook een drempel

Conclusies en adviezen

Nood aan meer informatiedoorstroom Aanbod van uitwisselingen uitbreiden Andere vormen van uitwisselingen o Stages o Vakken o KT vs LT o Bsc en MSc o Voor elke afstudeerrichting

Conclusies en adviezen Opmerkingen/adviezen POC?