Toepassingen 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ Ik bereken het gemiddelde: 1.Ik tel alle waarden op. 2.Ik deel dat door het totaal aantal waarden. 3.Het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klimaatquiz Als 500 leerlingen een jaar lang geen aluminiumfolie gebruiken om hun boterhammen te verpakken, besparen ze energie. Hoeveel? a) De energie.
Advertisements

Weetjesquiz over geld Grote Rekendag Dag 2009.
Gemiddelde * gemiddeld aantal punten * gemiddelde snelheid per uur
Rekenen Cito M5 oefenen.
Rekenen Cito M6 oefenen.
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
Vraag 1 Het oude record van Wadoebi op de 100 meter was seconden. Hij verbetert zijn record met 4/100ste seconde. Wat is zijn nieuwe record?
Toepassingen 5L week 1: ‘Een nieuwe start’
Bewegen Bewegen (c) Ing. W.Tomassen.
vwo A/C Samenvatting Hoofdstuk 8
Centrummaten gemiddelde
Weetjesquiz over geld Grote Rekendag Dag In welk jaar is de euro ingevoerd? Vraag 1.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Wat kost 1 hamer?.
Vraag 1: 5x6x9= Vraag 2: De meester koopt 5 schriften. 1 schrift kost 1,20 euro. Hoeveel moet de meester betalen? 6,00 euro 5,80 euro 6,20.
Werkwoorden in de v.t. Reeks 1.
Toepassingen 5L week 6: ‘Wat kost het?’ 5L week 6: ‘Wat kost het?’ © JL Zoek de prijs per l.V. 6 l sojadrank kost 8,34 euro.G. 8,34 : 6 = 1,39B. 1 l sojadrank.
Toepassingen 5L week 7: ‘Herhaling’ 5L week 7: ‘Herhaling’ © JL.
Toepassingen 5L week 13: ‘Herhaling’ 5L week 13: ‘Herhaling’
Toepassingen 5L week 22: ‘Herhaling’ 5L week 22: ‘Herhaling’
Toep. 5L week 9: ‘Voedsel te weinig? Genoeg? Te veel?’ Een gezin geeft gemiddeld per 100,00 euro ruim 15,00 euro aan voeding uit. Het gezin Deswarte heeft.
Communicatie & gastheerschap
Workshop C verhouding van inhoud, lengte en oppervlakte &
Toepassingen 5L week 10: ‘Koopjes’ KORTING 100,00 euro afslag een vermindering van 10 % 1/10 korting Betaal 15,00 euro minder! het tweede artikel aan de.
Toepassingen 5L week 18: ‘tv venster op de wereld’ procent winst ongelijke verdeling tijdstip en tijdsduur korting gemiddelde prijsberekening 5L week 18:
Toepassingen 5L week 8: ‘Op de markt’
Presentatie titel Kennisbasis Rekenen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Toepassingen 5L week 12: ‘Koken kost geld’ een breuk of een procent nemen van een getal overbodige gegevens schrappen prijs berekenen als de eenheidsprijs.
Toepassingen 5L week 16: ‘Op tocht door vrijetijdsland’ ongelijke verdeling op basis van verschil of som van de delen op basis van verhouding tussen de.
Gemiddelde: 13,7 km km km km km km km km = 1 303,7 km 1 303,7 km : 8 = 162,9625 km  163,0 km.
Manon koopt een paar laarsjes van €93,45. Zij betaalt met een biljet van 100 euro. Hoeveel geld krijgt zij terug?
Rekenquiz. Vraag 1. Decimale getallen Zet de decimale getallen van groot naar klein. Welk getal komt er in het rode vak? 7,431,684,295,051,667,493,49.
Rekenen!!! cito.
Meten en meetkunde in het verkeer
Toepassingen 5de leerjaar.
Vandaag: Restant les 3 Verhoudingen
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Op een kasteel wonen vier broers, wie is de oudste broer?
Rekenen.
Les 8 meten en meetkunde in huis
Woordformules 172-.
Les 8 Meten en meetkunde in huis
Les 9: meten en meetkunde in de tuin
1 VMBO-KGT deel Grafieken tekenen 1 1.
Metend rekenen 5de leerjaar.
6.4 Gemiddelde, mediaan en modus Centrummaten
Deze les Even herhalen: hoofdrekensommen Grafieken aflezen waar moet je ook alweer op letten? Stapeldiagram sportdag bespreken Voorbeeldexamenvragen Uitleg.
Rekenen.
Rekenen met procentuele afname
Rekenen Verhoudingen 2f
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Rekenen Les 6 Meten en Meetkunde in het verkeer Les 7 Meten in recepten Les 5 figuren slaan we over!
Meten en meetkunde les 4: samengestelde grootheden
Rekenen Verbanden les 3: Rekenen met tabellen 1 Verbanden les 5: Rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen.
Les 3: Rekenen met tabellen 1 Les 4: Rekenen met tabellen 2
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Bewegen Bewegen (c) Ing. W.Tomassen.
Les 6: Breuken en procenten 4
Rekenen Les 6 Meten en Meetkunde in het verkeer Les 7 Meten in recepten Les 5 figuren slaan we over!
Rekenen Verhoudingen 2f
Als de som en het verschil gegeven zijn.
Les 7: woordformules gebruiken
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Kerstrekenen Groep 7.
Hoofdstuk 21 PROBLEEMOPLOSSEN. Hoofdstuk 21 PROBLEEMOPLOSSEN.
Rekenen met verhoudingen
Verder rekenen met kommagetallen
Transcript van de presentatie:

Toepassingen 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ Ik bereken het gemiddelde: 1.Ik tel alle waarden op. 2.Ik deel dat door het totaal aantal waarden. 3.Het resultaat dat ik verkrijg is het gemiddelde 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL Het gemiddelde aantal kleuters per klas: 8 – 19 – 23 – 19 – 20 De gemiddelde lengte van de basketspelers van de ploeg: 202 cm – 208 cm – 196 cm – 185 cm – 188 cm – 200 cm De gemiddelde snelheid van een auto: 1 ste uur: 88 km – 2 de uur: 115 km – 3 de uur: 102 km

Toepassingen 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ Ik ‘bereken’ de mediaan: 1.Ik rangschik de getallen in stijgende orde. 2.De mediaan is het middelste getal (of het gemiddelde van de twee middelste getallen). aantal kleuters per klas: 8 – 19 – 23 – 19 – 20 lengte van de basketspelers van de ploeg: 202 cm – 208 cm – 196 cm – 185 cm – 188 cm – 200 cm gemiddelde snelheid van een auto: 1 ste uur: 88 km – 2 de uur: 115 km – 3 de uur: 102 km 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

1. Kijk, lees en los op. Tijdens onze vakantie in Corbion bij Bouillon maakten we elke dag een wandeling in de bossen langs de Semois. Wat is de gemiddelde afstand die we per dag wandelden? 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

Wat is de gemiddelde afstand die we per dag wandelden? V. alle afstanden in de tabelG = : 7 = 15 B. niet van toepassingT. We wandelden gemiddeld 15 km per dag.A. 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

2. Orden de afstanden van taak 1 van kortst naar langst en omcirkel de mediaan. 9 km – 11 km – 12 km – 15 km– 18 km – 19 km – 21 km 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

3. Lees en los op. Op de Semois kun je rustig kajakken in de buurt van Alle - sur – Semois. Op woensdagmiddag maakten we een tochtje van twee en een half uur met een gemiddelde snelheid van 6 km per uur. Welke afstand legden we in die twee en een half uur af? 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

Welke afstand legden we in die twee en een half uur af? V. tijd: twee en een half uur gemiddelde snelheid: 6 km per uur G. 2,5 x 6 km = 15 kmB. We legden 15 km af in die twee en een half uur.A. T. tijd x gemiddelde snelheid = afstand 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

4. Kijk, lees en los op. In en rond Bouillon vind je heel wat mountainbikeroutes. Een vriend van papa vertelde dat hij acht routes had afgelegd met een totaal van 232 km. Hoeveel km is de lengte van route 8? Hoeveel bedraagt de gemiddelde afstand van die acht routes? 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

Hoeveel km is de lengte van route 8?V. totaal 232 km / afstanden van eerste zeven routesG = – 189 = 43 B. Route 8 is 43 km langA. T. niet van toepassing 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

Hoeveel bedraagt de gemiddelde afstand van die 8 routes? V. totale afstand 232 km / 8 routesG. De gemiddelde afstand bedraagt 29 kmA. T. niet van toepassing 232 : 8 = 29B. 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

Orden van lang naar kort en bereken de mediaan.V. 8 routesG. De mediaan bedraagt 28 kmA. T. niet van toepassing 43 – 34 – 31 – 29 – 27 – 25 – 23 – = : 2 = 28 B. 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

6. Lees en los op. Voor we naar huis reden, aten we met ons gezin van 5 personen op restaurant. Mama betaalde de rekening van 147,50 euro. Hoeveel kostte de maaltijd gemiddeld per persoon? 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

Hoeveel kostte de maaltijd gemiddeld per persoon?V. 5 personen / totale prijs: 147,50 euroG. de maaltijd kostte gemiddeld 29,50 euro per persoon. A. het gemiddelde = het totaal : het aantal personenT. B.147,50 : 5 = (150 : 5) – (2,50 : 5) = 30 – 0,50 = 29,50 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

7. Lees en los op. Mama betaalde in het restaurant met twee biljetten van 100,00 euro. Welke som kreeg ze terug? Betaal in zo weinig mogelijk munten en biljetten. 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL

Welke som kreeg ze terug? Betaal in zo weinig mogelijk munten en biljetten. V. 2 x 100,00 euro / totale prijs: 147,50 euroG. 2 x 100 = – 147,50 = 52,50 B. Mama krijgt 52,50 euro terug. 1 x 50,00 euro 1 x 2,00 euro 1 x 0,50 euro A. T.niet van toepassing 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ © JL