Werk uit.. Methode 1)hou de teller samen door haakjes in te voeren 2)vervang de breukstreep door het deelteken 3)hou ook de noemer samen door haakjes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WACHT MENEER VAN DALEN NOG STEEDS OP ANTWOORD ?
Advertisements

H1 Basis Rekenvaardigheden
Rekenen met machten met hetzelfde grondtal
Niveau 1F Paraat hebben: (selectie) Omzetten van eenvoudige breuken in decimale getallen. Optellen en aftrekken van veel voorkomende gelijknamige en ongelijknamige.
Presentatie vergelijkingen oplossen Deel 2
vwo A Samenvatting Hoofdstuk10
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 4
Rekenregels voor wortels
Asymptoot is een lijn waar de grafiek op den duur mee samenvalt.
Van de eerste graad in één onbekende
G1 Rekenen met breuken Leerwerkboek p7.
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 2 februari Universiteit Leiden.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
ribwis1 Toegepaste wiskunde, ribPWI Lesweek 01
Goedemorgen.
GELIJKNAMIGE BREUKEN les 31.
Bewerkingen met breuken Les 37.
Breuken.
Handig rekenen & Cijferen Breuken
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 01
Wafels Nodig voor 8 personen: 5 eieren 1/4 kg + 50g boter 1/2 l melk
Breuken in berekeningen
havo B Samenvatting Hoofdstuk 7
Voorbeeld 1 Stappenplan 1. Alle TERMEN op gelijke noemer 2. Noemers schrappen 3. Vergelijking verder oplossen.
Optellen en aftrekken met breuken. Coopertest Wat? Een uithoudingstest die meet welke afstand je kan lopen in 12 minuten.
rekenen Basisvaardigheden toegepast rekenen
Inhoud Breuken (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen).
Wiskunde voor Engineering HU / Boswell Bèta 11 augustus.
Deze les hoofdrekenen les 1 vervolg
Wat is algebra? Rekenen is het werken met getallen. Er zijn vier hoofdbewerkingen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Verder ken je de bewerkingen.
IMATerials: audiomat  .
Natuurkunde Overal Hoofdstuk 1: Beweging in beeld.
Les 4 : rekenen met tabellen
2.4 Breuken vermenigvuldigen en delen Delen door een breuk
Breuken optellen.
Bewerkingen 5de leerjaar.
Hoofdrekenen 1.
Het vereenvoudigen van breuken
Vermenigvuldig net die tellers met mekaar en
Vermenigvuldigen & delen
Vermenigvuldigen & delen
Breuken optellen en aftrekken
Wiskunde Blok 5 les 17.
G8 2 Vergelijkingen met breuken oplossen M A R T X I © André Snijers W
Hoofdstuk 17 Breuken basis. Hoofdstuk 17 Breuken basis.
Gehele getallen optellen en aftrekken
De distributieve eigenschap
Breuken optellen en aftrekken
Info 2 Vereenvoudigen van breuken M A R T X I © André Snijers W K U N
Rekenen met letters Rekenen met letters Rekenen met letters
G2 2 Handig rekenen met eigenschappen M A R T X I © André Snijers W K
G7 2 Vergelijkingen van de vorm ax + b = cx + d oplossen M A R T X I
Breuken delen Breuken delen Breuken delen © André Snijers.
M A R T X I W K U N E D S 2 G1 Rekenen met breuken © André Snijers.
Voorkennis Wiskunde Les 3 Appendix §A.5 en A.6.
Breuken vermenigvuldigen
Bijzondere verhoudingen
De rationale getallen De rationale getallen De rationale getallen
De volgorde van bewerkingen
Vermenigvuldig net die tellers met mekaar en
Machten van breuken Machten van breuken Machten van breuken
Info 2 Rationale getallen tot een positieve macht verheffen M A R T X
Machten vermenigvuldigen en delen
Vergelijkingen van de vorm ax + b = c oplossen
Soms handig om priemgetallen te gebruiken.
Hoofdrekenen 1.
Vermenigvuldigen en delen. Toepassen.
Optellen, aftrekken en vereenvoudigen
Eigenschappen van het optellen en het vermenigvuldigen van rationale getallen © André Snijers.
Breuken optellen en aftrekken
Transcript van de presentatie:

Werk uit.

Methode 1)hou de teller samen door haakjes in te voeren 2)vervang de breukstreep door het deelteken 3)hou ook de noemer samen door haakjes in te voeren

Methode 1)Binnen de eerste vierkante haakjes heeft de vermenigvuldiging voorrang. 3) We maken beide breuken gelijknamig en tellen op 2) Binnen de tweede vierkante haakjes heeft de optelling tussen de ronde haakjes voorrang

Methode 2e haakjes: vermenigvuldig de tellers met elkaar, vermenigvuldig daarna de noemers 1e haakjes:maak de breuken gelijknamig, tel de tellers op, behoud de noemer

Methode 1) schrijf de opgave over 2) vervang het deelteken door een maalteken 3) vervang de tweede breuk door zijn omgekeerde (teller en noemer verwisselen breuken vermenigvuldigen door: tellers te vermenigvuldigen noemers te vermenigvuldigen