Toepassingen 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij jongeren Hoeveel uren per dag chatten jullie gemiddeld?
Advertisements

Gelijkmatige toename en afname
vwo A/C Samenvatting Hoofdstuk 3
Een manier om problemen aan te pakken
Werk voor de amusementshal Pleasure Palace VOORAF ! Neem de checklist van deze praktijkoefening voor je en lees de informatie goed door! Neem met name.
Statistiek Niveua 3 Kerntaak 5 Blz. 81.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent
Hoeveel boterhammen eten wij?
vwo A Samenvatting Hoofdstuk10
AARDRIJKSKUNDE.
havo A Samenvatting Hoofdstuk 4
Procenten 3 havo.
A Datum: Namen Titel: (kort en bondig) Onderzoeksvraag: Hypothese:
Versnelde beweging Antwoorden op vragen
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Vergelijkingen oplossen
Boxplot en steelbladdiagram
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen
Accountmanagement H3 Statistiek Junior accountmanager.
Verspreiding van infectie Seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) Bekijk elk van de situaties. Wat is jouw mening over de conversaties die plaatsvinden?
Natuurkunde in de tweede klas
Toepassingen 5L week 5: ‘Afval’
Thema 1. Inleiding in de biologie.
Thema 1. Inleiding in de biologie.
Toepassingen 5L week 3: ‘Kinderen in de wereld’ In een klas zijn 10 jongens en 15 meisjes. De verhouding van de aantallen is 10 tegen 15, maar we kunnen.
Assenstelsel tekenen.
Toepassingen 5L week 7: ‘Herhaling’ 5L week 7: ‘Herhaling’ © JL.
Toepassingen 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ Ik bereken het gemiddelde: 1.Ik tel alle waarden op. 2.Ik deel dat door het totaal aantal waarden. 3.Het.
Toepassingen 5L week 22: ‘Herhaling’ 5L week 22: ‘Herhaling’
Toepassingen 5L week 10: ‘Koopjes’ KORTING 100,00 euro afslag een vermindering van 10 % 1/10 korting Betaal 15,00 euro minder! het tweede artikel aan de.
Toepassingen 5L week 8: ‘Op de markt’
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 2 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Meetkunde 5L week 9: ‘Meetkundige relaties: symmetrie’ 5L week 9: ‘Meetkundige relaties: symmetrie’ ©JL.
H4 Statistiek Beelddiagram
Meetkunde 5L herhalingsweek: 5L : ‘herhalingsweek’
Thuis in mijn provincie Vlaams-Brabant Waar woon ik ?
Les 2 getallen: grote getallen
Toepassingen 5L week 24: ‘Toneel en tentoonstelling’
België.
Absolute aantallen en relatieve aantallen
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
België.
Hoeveel boterhammen eet elke klas per dag?
‘Meetkundige relaties: symmetrie’
Hoofdstuk 3 Lineaire formules en vergelijkingen
Deze les Even herhalen: hoofdrekensommen Grafieken aflezen waar moet je ook alweer op letten? Stapeldiagram sportdag bespreken Voorbeeldexamenvragen Uitleg.
Van grafiek naar formule
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
Hoofdstuk 6 Rapportage en presentatie verkoopcijfers
Kwantitatieve onderzoeksresultaten
Hoe maak je een grafiek? Tabellen & Diagrammen.
Onderzoeken 1HV.
Onderzoek Basisstof 6.
Grafieken en formules 1-1 puntgrafiek, horizontale en verticale lijnen
Financieel 2.
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
G15 2 Strook- en schijfdiagrammen M A R T X I © André Snijers W K U N
Functionele rekenvaardigheid
Titel Ondertitel.
Eigenschappen in verband met evenwijdigheid en loodrechte stand van rechten in het vlak © André Snijers.
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Hoe gaat het met jouw stad?
G13 2 Recht en omgekeerd evenredige grootheden M A R T X I
Exponentiële en logaritmische functies
Verder rekenen met kommagetallen
Hoofdstuk 20 Grafieken en tabellen. Hoofdstuk 20 Grafieken en tabellen.
Transcript van de presentatie:

Toepassingen 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL Toepassingen 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ In een klas van 24 leerlingen komen er: te voet: 12 per fiets: 3 per auto: 4 met de schoolbus: 5 We stellen die gegevens op verschillende manieren voor: enkelvoudige tabel beelddiagram staafdiagram lijndiagram

5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL enkelvoudige tabel

5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL beelddiagram

5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL staafdiagram

5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL lijndiagram

We kunnen ook gegevens voorstellen in een grafiek. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL We kunnen ook gegevens voorstellen in een grafiek.

Elk figuurtje van het beelddiagram stelt 100 mensen voor. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL 1. Kijk, bespreek en los op. Elk figuurtje van het beelddiagram stelt 100 mensen voor. Als we het algemene beeld bekijken zien we dat er steeds meer honderjarigen zijn in België, naarmate de tijd vordert. In 2006 waren er 1298 honderdjarigen. In 1995 waren er 633 honderdjarigen. 1298 – 633 = 665 In 2006 waren er 665 honderdjarigen meer dan in 1995.

5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL 2. Kijk, lees en vul aan. Hoeveel doden of ernstig gewonden waren er per 100000 leeftijdsgenoten in de leeftijd. TREK EEN HORIZONTALE HULPLIJN VAN DE TOP VAN DE PASSENDE KOLOM NAAR DE VERTICALE AS!!! 8 jaar: 9 10 jaar: 13 12 jaar: 33 14 jaar: 38 20 jaar: 13

LEES IN DE TABEL DE UITGAVEN IN EURO PER JAAR AF OP DE PASSENDE STAAF. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL 3. Kijk, lees en los op. Hoeveel geeft de Vlaming per jaar meer uit voor hondenvoeding dan voor de dierenarts? LEES IN DE TABEL DE UITGAVEN IN EURO PER JAAR AF OP DE PASSENDE STAAF. HONDENVOEDING: DERDE STAAF DIERENARTS: ZEVENDE STAAF G. 37,04 – 27,50 = 10,04 – 0,50 = 9,54 B. De Vlaming geeft per jaar 9,54 euro meer uit voor dierenvoeding. A.

4. Vul het diagram aan. Kijk naar het voorbeeld. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL 4. Vul het diagram aan. Kijk naar het voorbeeld. Lees goed alle gegevens in de enkelvoudige tabel en het begin van een staafdiagram op blz. 37. Je zal hulplijnen moeten tekenen die loodrecht op de horizontale as staan. Gebruik daarvoor je geodriehoek. Voor de correcte plaats zal je een klein beetje moeten schatten, aangezien de verdeling per 100 is ...

Alle getallen kun je aflezen in de enkelvoudige tabel. G. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL Alle getallen kun je aflezen in de enkelvoudige tabel. G. A. naam aantal Zoë Robbe Marie Lars Emma 100 200 300 400

5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL 5. Lees en los op. In 2007 telde de stad Sint – Niklaas 70016 inwoners. In 2000 waren er dat nog 1726 minder. Hoeveel inwoners telde Sint – Niklaas in 2000?

Hoeveel inwoners telde Sint – Niklaas in 2000? V. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL Hoeveel inwoners telde Sint – Niklaas in 2000? V. 70016 inwoners in 2007 / 1726 minder in 2000 G. B. 70016 – 1726 = 70000 – 1710 = 69000 – 710 = 68300 – 10 = 68290 In 2000 waren dat 68290 inwoners. A.

6. Lees en los op. Kruis het juiste antwoord aan. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL 6. Lees en los op. Kruis het juiste antwoord aan. Bekijk de enkelvoudige tabel op blz. 37 in je werkboek. Hoeveel rusthuisbewoners waren er in 2007 in de 5 Vlaamse provincies samen?

aantal per provincie in de tabel G. 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’ © JL Hoeveel rusthuisbewoners waren er in 2007 in de 5 Vlaamse provincies samen? V. aantal per provincie in de tabel G. B. 59324 komt overeen met de keuze  ruim 60000