 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop ‘De eerste indruk’
Advertisements

ROZEN EN SPREUKEN.
voor iedereen die van zijn hond houdt…
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
jonghva Verbinden van jonge HvA-medewerkers
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Ho 8: Portfolio.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Eigenaardig hoe dit uitkomt.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Deel anders, mijn organisatie
Weet je wie ik ben ?.
CanDo Coaching.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
1e gebod Ben ik echt de belangrijkste voor jou, elke dag van je leven?
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Ondernemen moet je doen
Pag 12 t/m 43. Opdrachten voor deze week: Deze week af hebben: Maken pagina t/m 60 Maken “week 7” van Ondernemendheid voor Dummies.
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Presentatietechniek (elevator pitch)
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Waarom Kerst? Gespreksspel
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Eigenaardig hoe dit uitkomt. Zelfs als je niet religieus bent, zou je dit moeten lezen …
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Derving.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Emine Osmanoglou  Examen spreken is een PPP  Het mondeling examen wordt opgenomen met een voice-recorder.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Creatief schrijven.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
LOB Waar ben je trots op?.
Loopbaan en burgerschap les 3
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

 Mw. Stams Zesde semester

17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is het doel? o Wanneer ben je tevreden?

1. Onderscheidend vermogen 2. De eerste indruk 3. Gebruik je kwaliteiten 1. Onderscheidend vermogen 2. De eerste indruk 3. Gebruik je kwaliteiten

Een goed idee is nog geen succesvol idee!  Kansen  De toegevoegde waarde  Het resultaat  De afzetmarkt  De winst  De investering  Realistisch en haalbaar Concurrentie? Behoefte van de consument? Concurrentie? Behoefte van de consument?

Duur: 10 minuten Bedenk: 1 beschrijvend woord, 3 onderscheidende woorden en een elevator pitch over je onderneming. Elevator pitch: o Dit plan is succesvol, omdat…………………….

 Uiterlijk/uitstraling (non-verbaal) 55%  Stem 38%  Inhoud (verbaal) 7%  Investeerders willen geen 1dagsvlieg, maar degelijkheid en continuïteit.  Overhandig hand-outs

OPDRACHT  Geef aan waarom iemand met jou in zee zou moeten gaan.  Bedenk hoe je dat gaat uitstralen, met bijvoorbeeld je kleding, haar, een hand-out en/of iets anders creatiefs.

 Wie ben jij en waar liggen jouw kwaliteiten?  Waar zit jouw natuurlijke kracht?

De visionairDe tweede manDe marketeer Algehele plaatjeDetailsTrendwatcher ToekomstbeeldFinancieel inzichtExtravert Betrokken Secuur Energiek VertellendProcesmatigDiplomatiek InspirerendBetrouwbaarCreatief OpenRustigOvertuigingskracht

De visionairDe tweede manDe marketeer Algehele plaatjeDetailsTrendwatcher ToekomstbeeldFinancieel inzichtExtravert Betrokken Secuur Energiek VertellendProcesmatigDiplomatiek InspirerendBetrouwbaarCreatief OpenRustigOvertuigingskracht

1. Onderscheidend vermogen 2. Eerste indruk 3. Gebruik je kwaliteiten

I have a dream ALS JIJ ER NIET IN GELOOFT, WIE DAN WEL… LAATSTE OPDRACHT: BEZINNING