Mw. Stams Zesde semester
17 mei Maximaal 10 minuten Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven Doelgroep: investeerders o Wat is het doel? o Wanneer ben je tevreden?
1. Onderscheidend vermogen 2. De eerste indruk 3. Gebruik je kwaliteiten 1. Onderscheidend vermogen 2. De eerste indruk 3. Gebruik je kwaliteiten
Een goed idee is nog geen succesvol idee! Kansen De toegevoegde waarde Het resultaat De afzetmarkt De winst De investering Realistisch en haalbaar Concurrentie? Behoefte van de consument? Concurrentie? Behoefte van de consument?
Duur: 10 minuten Bedenk: 1 beschrijvend woord, 3 onderscheidende woorden en een elevator pitch over je onderneming. Elevator pitch: o Dit plan is succesvol, omdat…………………….
Uiterlijk/uitstraling (non-verbaal) 55% Stem 38% Inhoud (verbaal) 7% Investeerders willen geen 1dagsvlieg, maar degelijkheid en continuïteit. Overhandig hand-outs
OPDRACHT Geef aan waarom iemand met jou in zee zou moeten gaan. Bedenk hoe je dat gaat uitstralen, met bijvoorbeeld je kleding, haar, een hand-out en/of iets anders creatiefs.
Wie ben jij en waar liggen jouw kwaliteiten? Waar zit jouw natuurlijke kracht?
De visionairDe tweede manDe marketeer Algehele plaatjeDetailsTrendwatcher ToekomstbeeldFinancieel inzichtExtravert Betrokken Secuur Energiek VertellendProcesmatigDiplomatiek InspirerendBetrouwbaarCreatief OpenRustigOvertuigingskracht
De visionairDe tweede manDe marketeer Algehele plaatjeDetailsTrendwatcher ToekomstbeeldFinancieel inzichtExtravert Betrokken Secuur Energiek VertellendProcesmatigDiplomatiek InspirerendBetrouwbaarCreatief OpenRustigOvertuigingskracht
1. Onderscheidend vermogen 2. Eerste indruk 3. Gebruik je kwaliteiten
I have a dream ALS JIJ ER NIET IN GELOOFT, WIE DAN WEL… LAATSTE OPDRACHT: BEZINNING