Gevorderde PROGRAMMeer Les

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Les 8 Hoofdstuk 12: Communicatie.
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Lego Mindstorm.
Aan de slag met de BETERapp
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Montage en Nabewerking
CanDo Coaching.
Clicker Questions for Build an Atom
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Programmeer les voor gevorderden
Return to Sender.
Kleurensensor kalibreren
Leidy Bolhuis Communicatie en Marketing Gebruikers, Rekeningen en Passen.
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 Programmeer Les
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
Gevorderde programmeer les
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
C++ Les 1: introductie. Programmeren Programma’s scripts Websites libraries (Sound, GUI, netwerking…)
RoboCup Junior Bouwen van een robot voor de RCJr lessen Versie
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Proportionele Besturing
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objecten oppakken en verplaatsen
Programmeren met Reeksen
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gevorderde programmeer Les
Gevorderde programmeer les
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Parallelle Balken Synchronisatie
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Kleurensensor kalibreren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Gevorderde PROGRAMmeer Les
5 tips om eenvoudiger te werken
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
Papier programmeren Bron: code.org (
Eenvoudig programmeren met Sphero’s
Leren programmeren met Scratch
Transcript van de presentatie:

Gevorderde PROGRAMMeer Les Mijn blok met inputs: Kleuren lijnvolger - Beweeg tot zwart Door: Droids Robotics © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

doelstellingen Leren hoe je een lijnvolger met meerdere inputs maakt. Leren hoe je een lijnvolger maakt die stopt als het een andere lijn ziet. Oefenen om bruikbare mijn blokken te maken. © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

Kleuren lijvolger die stopt op een zwarte lijn Je wilt misschien een lijn volgen totdat de robot een andere lijn ziet. Een veel voorkomende toepassing in First Lego League is een lijn te volgen tot aan de T-splitsing Kijk verder in the EV3 Code Start bij Stap 1. Bij stap 2 heb je de code. Ga verder met stappen 3 en 4 om van deze code een mijn block met inputs te maken. © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

TIPS VOOR SUCCES Je moet weten hoe je een eenvoudig programma maakt om een gekleurde lijn te volgen en hoe je een mijn blok met inputs maakt. Doordat je de EV3 kleurensensor in de kleurenmodus gebruikt, is het niet nodig om de sensor te kalibreren voor deze les. Controleer op welke poort je de kleurensensor aangesloten hebt en pas de code indien nodig aan. Het misschien nodig om de snelheid of de richting aan te passen aan je eigen robot. Zorg er voor dat de kleurensensor voor de wielen van de robot bevestigd is. Zorg er voor dat je de robot neerzet langs de rand van de lijn die je gaat volgen. De meest gebruikelijke fout is dat de robot aan de verkeerde kant van de lijn neergezet wordt. © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

Opdracht met tips Opdracht: Schrijf een mijn blok voor een lijnvolger die een gekleurde lijn volgt en stops als de sensor zwart ziet. De lijnvolger moet 3 inputs krijgen (de te volgen kleur, kleur waarop gestopt moet worden en vermogen) Maak een eenvoudige lijnvolger. Verander de waarde om de lus te beeindigen naar “tot zwart”. Stel de volgende inputs in voor de lus: de te volgen kleur, de kleur waarop gestopt moet worden en het vermogen door constante blokken te gebruiken. Gebruik gegevensverbindingen om de constantes met het juiste blokken in de lus te verbinden. Maak van de lijnvolger een mijn blok. © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

STEP 1: MAKE A SIMPLE LINE FOLLOWER © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

stap 1: eenvoudige kleuren lijnvolger © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

Stap 2: STOP op zwart © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

stap 3: INPUTS toevoegen © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

stap 4: het mijn blok © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

Code in het mijn blok © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

Volgende stappen We hebben een eenvoudige lijnvolger gebruikt in deze les. Je kunt deze technieken combineren met iedere lijnvolger. Om te leren hoe je een proportionele lijnvolger of een “gladde” lijnvolger maakt  zie de geavanceerde les: Proportionele lijnvolger. © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015

CREDITS Deze les is gemaakt door Sanjay Seshan en Arvind Seshan van Droids Robotics. Meer lessen zijn beschikbaar op www.ev3lessons.com Email schrijver: team@droidsrobotics.org                           This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. © 2014, Droids Robotics, v. 2.0, Last edit 4/5/2015