In de tweede helft van de 20ste eeuw

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De tijd van de massacultuur
Advertisements

Stijlen en stromingen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Gouden Eeuw Kunst en wetenschap Door de Renaissance, een kunststroming uit de 16e eeuw, was er opnieuw interesse voor de kunst en kennis uit de Oudheid.
Binnen het vak ‘Kunst’ (CKV2,3) dat bestaan uit
Moderne Kunst.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Myrna Tom van Oorschot Ingrid de Rond Mathijs Zeegers Esmée Zegers
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
Colenbrander & Roy villevoye
Modernisme en Postmodernisme
definitie massacultuur Hoge en lage cultuur Opdracht
Kunst algemeen.
Parijs Existentialisme Ed van der Elsken
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Muziek in de 2 e helft van de 20 ste eeuw MASSACULTUUR.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3. kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3.
Moderne kunst In de 20e eeuw.
Goed voorbereid naar de Pabo!
Muziek in de tweede helft van de 20 ste eeuw. Wat gaan we doen? Huiswerk innemen Filmfragmenten bekijken Uitleg opdracht Aan opdracht werken.
Theorie Podiumkunsten 1
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Aardrijkskunde Brugklas 1 Les 1.
Presentatietechniek (elevator pitch)
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 1 – les 1 Rotterdam, September 2014.
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Expressionisme Lizbeth Montano.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Rob Goossens Het Werkplan.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Hoofdstuk 4 Paragraaf 3: Het zenuwstelsel. Wat gaan we doen vandaag?  Bespreken paragraaf 3  Maken paragraaf 3.
Expressionisme schilderkunst ( )
Passend onderwijs.
Op weg naar nieuw cultuurbeleid
Realistische en niet-realistische verhalen
Algemene uitleg en opdracht 10
ADL (6) 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Schoolgroepbijeenkomst
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Inleiding Modernisme Eerste helft 20e eeuw.
Transcript van de presentatie:

In de tweede helft van de 20ste eeuw Massacultuur In de tweede helft van de 20ste eeuw

Wat gaan we doen? Waar waren we gebleven? Inleiding; opdracht verbinden Bespreken opdracht Uitleg opdracht Werken aan de opdracht Huiswerk

Herhaling Nieuw begrip: Post MODERNISME Eerste helft? Centraal in het modernisme? Uitgangspunten? Belangrijke namen Modernisme?

Inleiding Massacultuur in de 2e helft van de 20ste eeuw Opdracht: Koppel de woorden/begrippen en beelden aan de getoonde fragmenten. 1 min. de tijd

Fragmenten Fragment 1: http://www.youtube.com/watch?v=emILK3y3Mt0 http://www.youtube.com/watch?v=GmEZ9iYV1l8 http://www.youtube.com/watch?v=ffOrLJnhCRU&feature=player_embedded Fragment 5: http://www.schooltv.nl/beeldbank/clippopup/20060622_jongindejarenzestig01 Fragment 6: http://www.youtube.com/watch?v=OYmht4VQe48 http://www.youtube.com/watch?v=n0Cp3PbzpZY

Invloed op kunst Reactie op modernisme; gefaald > weg met de dogma’s Niet vasthouden aan 1 waarheid (utopie)  pluralisme Ontstaan consumptiemaatschappij Kunst verschuiving van high culture naar low culture

Opdracht: Kunststromingen Konden naast elkaar bestaan Presentaties maken over: Abstract Expressionisme: Imane en Chantal COBRA: Roshwita en Guusje Pop art: Nina en Sabrine Nouveau realisme: Ebru, Derya en Demi

Huiswerk voor donderdag 7 februari Maak je presentatie af Ga je samen voorbereiden en verdeel wie wat zegt tijdens de presentatie Zet de presentatie op de ELO en op een usb Zorg dat de presentatie max. 10 min. duurt