Www.ioresearch.nl EVENEMENTENONDERZOEK APELDOORN In opdracht van Apeldoorn Promotie Najaar 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie doelstellingen
Advertisements

Survival of the “fittest” op een te krappe arbeidsmarkt Pieter Timmermans bestuurder-directeur generaal VBO Uw werk, Uw merk, Jan Denys, 22/9/2010.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
1 Nederland klaar voor IBAN en SEPA? Branches en bedrijven klaar? SEPA-middag VNO-NCW en MKB-Nederland 4 oktober 2012 Michiel van Doeveren, Secretaris.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Stand van zaken. Voorstelling  Inge Goemaere  Contact: 0470/ ,  Januari is een inloopmaand.
Commercialisatie Fietsen
Gaming Bezoek een LAN-party.  De reclames werden duidelijk in kaart gebracht. Op de hekken waarmee de verschillende ruimtes werden afgezet hingen spandoeken.
Krimpen met perspectief
Bunnik Beleid en Advies. Niet tellen maar wegen Over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Fietsparkeren in Dordrecht anno Agenda Proces Kader meten Fietsparkeur Geschiedenis Oordelen en aanbevelingen.
Presentatie studiecoaching
Citymarketing Hilversum 2006
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Evaluatie Inkoop- en aanbestedingsbeleid
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
MARKETINGMIX.
Netwerkdynamiek op de Nieuwe Kaart
vraaggericht woningmarkt onderzoek Maastricht
Inleiding Horst Centrum Online Hans den Bekker
Blackboard voor het voortgezet onderwijs
1 Maatschappelijk krediet verlenen en coachen van, voor en door ondernemers versterken economische structuur. Bart Taminiau Erik Koot Toon Kühne Maarten.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Het Centrum voor Jeugd en Gezin Lochem Voor kleine en grote vragen over opvoeden en opgroeien.
Communicatie & Educatie Samen! Werkgroep Communicatie & Educatie.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Welkom “Natuurkracht” Oldebroek in De Diamant van Midden-Nederland
Webinar 18 februari 2016 Hoe gebruikt u de gemeentelijke monitor Sociaal Domein?
Stadsmarketing Gouda Analyse van Sterkten en Zwakten van Gouda Kansen en Bedreigingen in de markt.
K ONINKLIJKE N EDERLANDSE S CHIETSPORT A SSOCIATIE Olympic Experience 6-21 augustus 2016, Scheveningen.
Nieuwkoop, wat heb ik daar te zoeken?!? Jessica Megens Femke van Kampen Jord Klijn Joël Haasnoot Marije Spruit Kees Perquin.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Nulmeting Jeugdbeleid van Eijsden-Margraten Marjolein Nicolaes Margraten februari 23, 2015.
Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal.
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.
Het Platform Middelgrote Gemeenten Lagerhuisdebat onder leiding van Gijs Weenink, directeur DebatAcademie.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Auteur: Felicie van Vree, Susan van Klaveren Datum: 4 februari 2010 Van AWBZ naar Wmo: zoeken naar nieuwe vormen van ondersteuning Susan van Klaveren en.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Bezoekersonderzoek Staatsbosbeheer Amersfoort, 16 juni 2016.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Discussie aan de hand van stellingen. Stelling De kracht van Zuid-Limburg en met name van het zo te noemen Kerngebied ligt in de landschappelijke kwaliteit.
Toelichting Centrumvisie. Presentaties korte toelichting stedenbouwkundig ontwerp samenvatting resultaten dpo toelichting verkeer en parkeren planning.
1 Lokale Voedseldag Gent Traject korte keten regio Brugge _vrijdag 30 september 2016.
RNV 3.0 Commissie Beleid Algemeen 10 maart 2016.
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Verbetering afvalscheiding laagbouw Leiderdorp
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Omgevingsvisie Emmen Centrum Themabijeenkomst vastgoed en wonen
Stand van zaken energiebeleid
Inventarisatie effecten FOC Bleizo
Omgevingsvisie Emmen Centrum Themabijeenkomst retail
Rol ITB2 Datacenters bij duurzame stroomopwekking in Apeldoorn
Rapportage Kwaliteitsmeting huishoudelijke ondersteuning
Binnenstad Dynamisch centrum Wonen Werken Recreëren.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Beweging in de Samenleving
Omgevingswet en omgevingsvisie
Symposium Seniorenbeurs 6 april 2018 Pauline Terwijn
Wijkdialoog Westenholte 10 februari 2015 Welkom
Uitdaging Promotie Deventer
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
Waarde van evenementen voor stad en regio
Transcript van de presentatie:

EVENEMENTENONDERZOEK APELDOORN In opdracht van Apeldoorn Promotie Najaar 2014

I&O RESEARCH Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015

AGENDA Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015 Evenementenonderzoek Apeldoorn Inwonerspeiling Bezoekersonderzoek Conclusie

EVENEMENTENONDERZOEK APELDOORN Doel 1. Inzicht in bekendheid en waardering evenementenaanbod 2. Inzicht in ‘kroonjuweel’ potentie (vanuit (potentiële) bezoeker) Onderzoeksopzet Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari Peiling onder inwoners Apeldoorn + regioBezoekersenquête

INWONERSPEILING Bekendheid evenementen 5 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015

INWONERSPEILING Bezoek aan evenementen (inwoners Apeldoorn) 6 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015

INWONERSPEILING Waardering evenementenaanbod (inwoners Apeldoorn) 7 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015 Meest typerend voor Apeldoorn: Lumido (Apeldoorn) Wandelvierdaagse (regio)

BEZOEKERSONDERZOEK Herkomst bezoekers 8 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015 ROOTS IN THE WOODS SPIRIT OF WINTER Apeldoorn81%16% Omliggende gemeenten0%9% Overig19%75% TOTAAL100% Groepssamenstelling

BEZOEKERSONDERZOEK Gebruikte informatiebronnen 9 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015

CONCLUSIE Oordeel over het evenementenaanbod Waardering Voor elk wat wils Toevoeging aan het aanbod Kroonjuwelen > beleving, kwaliteit en groeipotentieel Bekendheid en bezoek Binding met Apeldoorn Regiopotentieel Uitdaging: match tussen ambitie en evenementenkalender 10 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015

VRAGEN? Marjolein Meurs