EVENEMENTENONDERZOEK APELDOORN In opdracht van Apeldoorn Promotie Najaar 2014
I&O RESEARCH Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015
AGENDA Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015 Evenementenonderzoek Apeldoorn Inwonerspeiling Bezoekersonderzoek Conclusie
EVENEMENTENONDERZOEK APELDOORN Doel 1. Inzicht in bekendheid en waardering evenementenaanbod 2. Inzicht in ‘kroonjuweel’ potentie (vanuit (potentiële) bezoeker) Onderzoeksopzet Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari Peiling onder inwoners Apeldoorn + regioBezoekersenquête
INWONERSPEILING Bekendheid evenementen 5 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015
INWONERSPEILING Bezoek aan evenementen (inwoners Apeldoorn) 6 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015
INWONERSPEILING Waardering evenementenaanbod (inwoners Apeldoorn) 7 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015 Meest typerend voor Apeldoorn: Lumido (Apeldoorn) Wandelvierdaagse (regio)
BEZOEKERSONDERZOEK Herkomst bezoekers 8 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015 ROOTS IN THE WOODS SPIRIT OF WINTER Apeldoorn81%16% Omliggende gemeenten0%9% Overig19%75% TOTAAL100% Groepssamenstelling
BEZOEKERSONDERZOEK Gebruikte informatiebronnen 9 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015
CONCLUSIE Oordeel over het evenementenaanbod Waardering Voor elk wat wils Toevoeging aan het aanbod Kroonjuwelen > beleving, kwaliteit en groeipotentieel Bekendheid en bezoek Binding met Apeldoorn Regiopotentieel Uitdaging: match tussen ambitie en evenementenkalender 10 Evenementenonderzoek Apeldoorn ● 18 februari 2015
VRAGEN? Marjolein Meurs