Beslissingen. Inhoud: Booleaanse expressies: wat? Booleaanse expressies: wat? Relationele en logische operatoren Relationele en logische operatoren De.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.

Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 1 maart Universiteit Leiden.
Programmeren met Alice
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 3
Gestructureerd programmeren in C
Practica Computerlinguistiek Tekst en uitleg:
GESPRG Les 14 Gestructureerd programmeren in C. 174 Details! The devil is in the details.
‘Inleiding programmeren in Java’ SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’ 4e college Woe 19 januari 2000 drs. F. de Vries.
Conditionele expressie
1 Tentamen 21 januari 2008 uitleg Algemene kennisvragen a)“Wat verstaan we onder de complexiteit van een algoritme?” –Cruciaal: wat gebeurt er met.
Hoofdstuk 6: Controle structuren
1 SOCS Hoofdstuk 1 Programmeertaal C. 2 Kenmerken van C Hogere programmeertaal  Grote verzameling types, strenge type controle  Zelf nieuwe types definiëren.
Frank Stalpers en Ad Baars
Flow controle Keuzes maken. Het if-statement Soms moet code alleen in bepaalde situaties uit gevoerd worden Hiervoor heeft C de if-else constructie: if(voorwaarde1){
SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’
1 Datastructuren Skiplists. 2 Skiplists  Vrij eenvoudige datastructuur  “Makkelijker” dan gebalanceerde bomen  Kunnen hetzelfde als gebalanceerde bomen.
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
Hoofdstuk 8 Objecten en klassen.
CONTROLESTRUCTUREN (DEEL 1)
Algoritmiek Dataweergave en bewerking Hoorcollege 2 - Ma. 11 sept L.M. Bosveld-de Smet.
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
LauwersCollege Buitenpost Java Applet programma dat op een website zichtbaar is Java Application programma dat zelfstandig werkt Javascript Scripttaal.
Hoofdstuk 9 Objecten en klassen.
Arrays.
Visual Basic For Applications De stappen De nieuwe woorden Datum invoegen Formulier Standaardteksten invoegen Naam invoegen Formulier van kleur veranderen.
KINN 2010 OOP O Object O Georiënteerd P Programmeren.
Variabelen Part deux.. Variabelen week 3 0. Herhaling 1. De NullPointerException (p101) 2. Primitieven 3. Scope en levensduur van variabelen 4. Meerdere.
Algoritme Inhoud: Definitie algoritme Recursieve algoritmes Opgaven
Inleiding tot programmeren
Variabelen Part deux.. Variabelen week 3 0. Herhaling 1. De NullPointerException (p101) 2. Primitieven 3. Scope en levensduur van variabelen 4. Meerdere.
Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje”
CONTROLESTRUCTUREN (DEEL 1)
Tircms02-p les 2 Meer operatoren Arrays en pointers Types en conversie.
tircms02-p les 1 Operating Systems practicum
Scope. Scope van variaben/methoden Een variabele is te gebruiken binnen de { en } waarbinnen hij is aangemaakt. Hetzelfde geld voor een methode { int.
Encapsulatie: Every man is an island upon himself.
Bewerkingen met Strings
Tircms03-p les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Onderzoeksplan.
Hoofdstuk 8 Keuze verplicht…. Opdrachten voorwaardelijk uitvoeren opdracht wordt alleen uitgevoerd als voorwaarde geldt if (temperatuur
Start Stap 1 Beginsituatie Stap 2 Stap 3 Einde Eindsituatie OPEENVOLGING.
1 PI1 week 9 Complexiteit Sorteren Zoeken. 2 Complexiteit van algoritmen Hoeveel werk kost het uitvoeren van een algoritme (efficiëntie)? –tel het aantal.
De O-notatie Algemene lijn: Broncode analyseren Herhalingsfrequentie bepalen O-notatie afleiden.
Java & het Web Programma: 3rd party libraries Standard actions (E)xpression (L)anguage.
Variabelen. Wat zijn variabelen? Klassiek: een variabele houdt informatie bij. Klassiek: een variabele houdt informatie bij. bvb: int getal; getal = 5;
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
Variabelen. Wat zijn variabelen? In een programmeertaal zijn er “dingen” nodig die ervoor zorgen dat het programma informatie voor korte of langere tijd.
Codetuts Academy Les 6 Module 2a Php Fundamentals 1.
1 februari 2016 PHP expressie statement. 1 februari 2010 Titel van de presentatie 2 Boole logica? Definitie De booleaanse operatoren zijn genoemd naar.
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
Eigen klassen maken A new way of thinking.. Wat? Zie voorbeeld. Zie voorbeeld.
Loops en errors Array's Random try catch for loop while loop do while loop.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
Informatie beoordelen If else Switch En Wiskunde.
Javascript. Vandaag Samenvatting vorige les PSD's Random Array's Herhalingen – For-loop – While-loop.
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
Gameprogrammeren: Keuzeopdrachten
Hoofdstuk 9.2 Strings.
Gameprogrammeren: Expressies
Tinpro015b-les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Gameprogrammeren: Afsluiting
Gameprogrammeren: Herhalingen
Voorbeeld: Simulatie van bewegende deeltjes
Opdrachten herhalen public void tekenScherm (object o, PEA pea)
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Transcript van de presentatie:

Beslissingen

Inhoud: Booleaanse expressies: wat? Booleaanse expressies: wat? Relationele en logische operatoren Relationele en logische operatoren De boolean De boolean De if – else De if – else De switch – case De switch – case De ?: operator De ?: operator Vergelijken van objecten Vergelijken van objecten Toepassingen Toepassingen

Stof: Zie bord Zie bord Boek hoofdstuk 6 (zelfstudie!) Boek hoofdstuk 6 (zelfstudie!)

Algoritme: uit -> aan 1) Maak een boolean attribuut, initialiseer het op “false”. 2) Check in de paint() eerst of de boolean op “true” staat. Anders gebeurt er niets. 3) Als het programma aan moet springen, zet je de boolean op true, en doe je repaint().

Algoritme: stappen Maak een int attribuut, initialiseer het op 1. Maak een int attribuut, initialiseer het op 1. In een handler wordt dit attribuut telkens gecheckt. Elke stap heeft een overeenkomstige uitvoering, waarna het attribuut met 1 verhoogd wordt. In een handler wordt dit attribuut telkens gecheckt. Elke stap heeft een overeenkomstige uitvoering, waarna het attribuut met 1 verhoogd wordt. Doe indien nodig hetzelfde in de paint(). Doe indien nodig hetzelfde in de paint().

Vergelijken van objecten (!!) == : vergelijkt (enkel) referenties of primitieven == : vergelijkt (enkel) referenties of primitieven.equals( ) : vergelijkt objecten.equals( ) : vergelijkt objectenVoorbeeld: if (txt1.getText().equals(“ja”)) { }