Beslissingen
Inhoud: Booleaanse expressies: wat? Booleaanse expressies: wat? Relationele en logische operatoren Relationele en logische operatoren De boolean De boolean De if – else De if – else De switch – case De switch – case De ?: operator De ?: operator Vergelijken van objecten Vergelijken van objecten Toepassingen Toepassingen
Stof: Zie bord Zie bord Boek hoofdstuk 6 (zelfstudie!) Boek hoofdstuk 6 (zelfstudie!)
Algoritme: uit -> aan 1) Maak een boolean attribuut, initialiseer het op “false”. 2) Check in de paint() eerst of de boolean op “true” staat. Anders gebeurt er niets. 3) Als het programma aan moet springen, zet je de boolean op true, en doe je repaint().
Algoritme: stappen Maak een int attribuut, initialiseer het op 1. Maak een int attribuut, initialiseer het op 1. In een handler wordt dit attribuut telkens gecheckt. Elke stap heeft een overeenkomstige uitvoering, waarna het attribuut met 1 verhoogd wordt. In een handler wordt dit attribuut telkens gecheckt. Elke stap heeft een overeenkomstige uitvoering, waarna het attribuut met 1 verhoogd wordt. Doe indien nodig hetzelfde in de paint(). Doe indien nodig hetzelfde in de paint().
Vergelijken van objecten (!!) == : vergelijkt (enkel) referenties of primitieven == : vergelijkt (enkel) referenties of primitieven.equals( ) : vergelijkt objecten.equals( ) : vergelijkt objectenVoorbeeld: if (txt1.getText().equals(“ja”)) { }