Het portfolio voor Studietrajectbegeleiding ‘Wie ben ik, wat kan ik, wat weet ik’
1. Portfolio binnen STB Begeleidingsproces wordt gestructureerd en cyclisch opgevolgd Student leert instrument van bij start kennen Student leert reflecteren Laagdrempelig Biedt verdere mogelijkheden (POP, stage,…)
1. Portfolio binnen STB leert de student zelfstandig te reflecteren op: Studies Studeergedrag Algemene keuzes Opleiding en beroepskeuze Beroepscompetenties
1. Portfolio binnen STB Moet uitgroeien tot Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) - Competentiemanagement = hulp bij maken juiste beroepskeuze en bij solliciteren
2. Inhoud portfolio (4 delen) CV-deel Analytisch deel : intakeformulier,resultaten instaptoetsen en Lassi, reflecties, afspraken, studieplanner,(POP) Dossierdeel Folow-up (agenda)Toledo STB Doc.doc voorbeeld portfolioToledo STB Doc.doc voorbeeld portfolio
3. Beoordeling portfolio Pass/Fail Geen deelname aan integratieoefeningen Geen stageplaats DOOD Stage
4. Inzagerechten Persoonlijk eigendom STBer inzage– en schrijfrechten Coördinator studiebegeleiding en studentendienst: toegang – geen schrijfrechten Respect deontologische code en wet op privacy
5. Aandachtspunten STB Duidelijke communicatie naar STBers en studenten STBers en studenten motiveren ICT-vaardigheden zeer verschillend Opleiding van STBers noodzakelijk Geen vervanging van f2f!
Hartelijk Dank Bie Strypens KHL-echo