BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gemaakt door :marten cuiper
Advertisements

Vakantie in beeld Nl Vak 1.4.
PSD Basisstructuren programmeren.
PSD Basisstructuren programmeren.
FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Let op bij een upgrade! = op DVD (geen CD) Gebruik je Windows Vista? Als je Windows Vista hebt, kun je Windows 7 Upgrade-versies aanschaffen.
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
startopdracht Schrijf met Structograaf een PSD waarmee
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
Lego Mindstorm.
Tijdmachine Informatie les 1
Clicker Questions for Build an Atom
Photo by rishibando - Creative Commons Attribution-NonCommercial License with Haiku Deck.
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Programmeer les voor gevorderden
Kleurensensor kalibreren
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 Programmeer Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
Gevorderde programmeer les
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Creative opdracht Ckv CA1
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
De grote lijn m.b.t. Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 1.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Proportionele Besturing
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objecten oppakken en verplaatsen
Alinea: kernzin + uitwerking
Programmeren met Reeksen
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gevorderde programmeer Les
Gevorderde programmeer les
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Parallelle Balken Synchronisatie
Kleurensensor kalibreren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Opfriscursus: Statistiek voor Waterbeheer
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Kennismaking met programmeren
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Week 1, les 5.
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
Slim tellen.
Papier programmeren Bron: code.org (
Small Basic Console deel 2
Slim tellen.
Communiceren met knipperen
Transcript van de presentatie:

BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3 lussen Gemaakt door: Droids Robotics Deze les is in het Nederlands vertaald door: NXT Generation

SchakelblokKen Schakelblok De robot een vraag stellen en verschillende dingen doen gebaseerd op het antwoord Bijv.: Is de tastsensor van de robot ingedrukt? Of niet? Ziet de robot een lijn? Of niet? Eigenlijk dus een JA/NEE VRAAG Schakelblokken vind je in het oranje tabblad. © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015

Schakelblok opdracht 1 Opdracht: Schrijf een programma dat verandert als de tastsensor is ingedrukt of niet wordt ingedrukt. Als ingedrukt, de EV3 is blij! Laat een lachende smiley zien op het scherm van de EV3. Als niet ingedrukt, de EV3 is verdrietig. Laat een verdrietige smiley zien op het scherm. Tip: Je hebt het beeldscherm weergeven blok, de lussen en het schakelblok nodig! © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015

Schakelblok opdracht 2 Kun je een programma maken dat een smiley laat zien als je op de tastsensor drukt en een verdrietige smiley laat zien als je er nog een keer opdrukt. © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015

Opdracht 1 oplossing weergeven blok Tastsensor geselecteerd Wacht blok Lus Weergeven blok © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015

CREDITS Deze les is gemaakt door Sanjay Seshan en Arvind Seshan van Droids Robotics. Email: team@droidsrobotics.org Deze les is in het Nederlands vertaald door NXT Generation, email: nxtgeneration@wasven.nl                           This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015