Weblectures Inholland

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

De basis: Windows Movie Maker Haal versie 2 binnen Het klassieke taakvenster: importeren, bewerken, opslaan. Voorstelling van enkele montageprogramma’s.
open, inspirerend en ambitieus
weblectures Camtasia en P2go
Animaties maken met Monkeyjam
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
16-bit besturingssystemen enkel een grafische gebruikersinterface bovenop MS-DOS MS-DOS levert essentiële diensten zoals toegang tot de harde schijf.
Kleve, 26 mei 2010
Mailoplossingen voor het onderwijs
Ontwerpprojecten In de praktijk
Werkwijze invoeren metadata in P2G volgens de standaard LOM Sylvia Moes (VU) en Chris Nieuwenhoven (UvT)
Onderwijsevaluaties nieuwe stijl
Website maken met WordPress
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
... M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R IP-Adres instellen ppt_aa1_p10_ip_addressing_v4.1_nl_0508.
Webcolleges voor multicampus onderwijs
Web Apps de online plek om samen te werken Gebruik Office overal Beste gebruikerservaring Werk beter samen Breng ideeën tot leven.
Camera Volgsystemen Technologieverkenning François Kooman (SURFnet) Mikko Koppanen (Egeniq) SIG Weblectures.
21 september 2011 – SBO De Tender. 1. Opening 2. Enschedese BOK-scholen stappen over op glasvezel * Korte terugblik besluitvormingstraject * Type aansluiting.
U-Stream en Blackboard
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
De SURF familie De samenwerkingsorganisatie De intermediair tussen
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Tussenstand 19 mei 2011 De laatste hordes. Overzicht Stand van zaken werkpakketten Wat blijft er nog te doen Stadia van implementatie Vragen.
Inrichten van een dienst Weblectures
Instructie eBook Pack via ELO.
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
MBO Oosterhout Symposium JM.  Opdracht  MBO Oosterhout  It’s Learning Nu  It’s Learning Toekomst  Social Media  Vragen MBO Oosterhout.
Video toepassen in het onderwijs
English and IPC How to teach content through English.
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
NIEUW van TeleComFactory 1.0 Online Bewaken Overal via internet uw bewakingsbeelden bekijken: op uw computer, smartphone of tablet-pc.
Weblectures, Do it yourself Esther Breuker, TiU. Waarom ‘Do it yourself’ Snel-flexibel-onafhankelijk van anderen Meer weblecture producties; Toename (audio)
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Prioritaire nascholing CompetentieontwikkelingHulpbronnen ontwikkelen Werken aan Positive states of mind Relatie sociaal model en HGW. Het.
13 september 2015 Computer Vereniging Oostzaan & Omstreken.
Eerste hulp voor de beginnende docent
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
Haarlem Foto’s op computer en internet Cloud. Haarlem Werken met Google foto’s.
Onderwijs Transparant
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Windows 10 Ben te Kulve Inhoud Waarom Windows 10 gemaakt? Waarom zal ik het installeren? Veel gestelde vragen. Kan mijn PC dat aan? Wanneer.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
13 september 2015 Computer Vereniging Oostzaan & Omstreken.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
D E VOORBEREIDING Opzet gemaakt voor de implementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje.
Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Coöperatieve werkvormen DOEL Kennismaking met coöperatief ondernemerschap De studentencoöperatie als praktijkgerichte leervorm.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Basis videobewerking.
Academics For Companies Leuven
Workshop Quayn
Live streaming en VOD-casting van vergaderingen Provinciale Staten en
Van Opdracht tot Website
Een video maken Kennis toetsen.
WEBCAST.rsm.nl Arthur Oink.
VNMG MX-Classic TOOLS.
Praegus B.V.. .
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
RVC – Clinical Assistant
‘Flipping the classroom’
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Weblectures Inholland Van ‘Do it together…’ naar ‘Do it yourself together…’ Tom Visscher 2015 Introductie en start met een impressie van hands-on workshop sessie MyMediasite, onlangs gehouden in het ISOlab in Haarlem

Uitgangssituatie Weblectures Inholland 3 opname sets Studio in Haarlem Portable studio’s Klein opname team Mediasite sinds 2010 Do it together… Wat je hier ziet is de basisuitrusting van de Do it together variant van Inholland. Begonnen met een klein team (Eja kliphuis, Pieter van Parreeren en ondergetekende) in 2010 hebben wij inmiddels ca. 1300 opnames gemaakt. We hebben een studio in Haarlem en kunnen op verschillende lokaties portable studio’s inrichten, of opnames verzorgen in een klaslokaal of auditorium.

Ondersteuning ‘Hard-skills’….. Zorgen dat de techniek werkt ‘Soft-skills’…… Docent op gemak stellen Do it together bestaat uit 2 belangrijke onderdelen voor de ondersteuner: hard-skills en soft-skills. Hard: zorg ervoor dat alles werkt! Check en dubbelcheck! Soft: neem de tijd om met de docent alles van de te voren door te spreken, geef adviezen tav. Presentatie en pas eventueel aan. Tijdens de opname is het goed om te coachen, knik goedkeurend of activeer de spreker, dat wordt erg gewaardeerd. Inrichting studio Opstelling in klaslokaal Zorgen dat alles werkt, video, belichting, audio, resoluties, kabels… Doorspreken, script, wat is het doel? Presentatie voorbereiden en aanpassen Coaching tijdens opname, Feedback, tips ter verbetering Nabewerking, editing, verrijking

Do it together… Klein maar fijn! Géén automatische opnames… Voornamelijk Kennisclips Do it together… Kort overzicht van hoeveelheid weblectures die wij opnemen en het soort weblectures Links in de afbeelding zie je de domeinindeling van Inholland. Na een klik zie je ook het overzicht van de folders van de My Mediasite gebruikers.

Waarom My Mediasite ?

De weblecture portal, de voorkant INSite Teamsite Deze dia gebruik ik niet

Eenvoudige interface

Eén ‘achterkant’

Do it your self… together… Community of Practice Korte uitleg en beschrijving van de Community of practice, doel: delen van ervaringen, ontwerpen en duurzaam gebruiken. Frequentie bijeenkomsten 1 maal per maand Teching learning And Technology Envoudiger maken Do it your self… together…

Doel pilot project Zelf weblectures of screencast opnemen My Mediasite omgeving toetsen Video beredeneerd in het onderwijs inzetten Onderzoek gebruik weblectures in het onderwijs door het lectoraat ‘Teaching & Learning with Technology) Evaluatie, advies Introductie pilot project en doel van pilot project My Mediasite

Pilot deelnemers 19 docenten uit alle domeinen Waarvan 6 pioniers en onderzoekers lectoraat Teaching & Learning

Ondersteuning Introductie Workshop My Mediasite Vormgeving My Mediasite Players Video formaten Voorbeeld Screencast Screencast Video editen met Live Movie Maker Installatie Instructie en doorloop My Mediasite (Sonic Foundry) My Mediasite installeren op je eigen PC of laptop Metadata en autorisatie Montage van je weblecture Randapparatuur bij Inholland Camera instellingen In plaats van een handleiding hebben we voorafgaand aan de workshop een aantal weblectures gemaakt die deelnemers vooraf of achteraf kunnen raadplegen. Hiermee slaan we 2 vliegen in één klap, enerzijds instructie en informatie, anderzijds voorbeelden van toepassingen van diverse door ons ingerichte players. 20 sec van de introductie weblectures workshop laten zien en 20 sec van de montage weblecture. eenvoudiger En…

Ondersteuning Weblectures Workshop Demonstratie Hands on Hulp bij installatie 1 op 1 ondersteuning

Evaluatie Workshop

Evaluatie Workshop

Evaluatie Workshop

Evaluatie Workshop

Evaluatie Workshop

Do it yourself… together… Impressie van opstellingen, do it together (in mobile studio) en Do it yourself met webcam in kamer

Bevindingen Browser Internet Explorer Inholland werkt niet goed Niet mogelijk om te editen  oplossing werken met Chrome Inlog gegevens worden niet onthouden  Aandacht op vestigen tijdens workshop Mac Book OS X.X Yosemite werkt niet Drop Down menu’s werken niet altijd, bv. Bij kiezen player Mediamission Heel kort de issuelijst laten zien en de belangrijkste issues benoemen

Vragen