Kennismakingsspel, pagina12

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Advertisements

Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Hang je poppetje op de muur.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
introductie Overzicht B4 en SBC4 evaluatie Evaluatie B3 in Questback
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
SBC Opleveren Materiaal uitdelen Introductie Voorstellen Opstellen
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
oefening Kaften bekijken opdracht Samenwerken
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
huiswerk IAM competenties
1 student per klas voor het panelgesprek
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Wiki: Medmec04 les 5 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 1 Engagement.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Sanne ‘t Hooft.
Wat gaan we doen?  Iets over mij  Iets over leren van tools binnen IAM  Iets over gamemaker.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
TIRPRJ01 (a en b) TIRPRJ01a – lesweek TIRPRJ01b – lesweek
OpdrachtIQ test overzichtP en SBC2 opdrachtTijdcirkels opdracht Planning evaluatieBlok 1 evalueren planningPanelgesprek huiswerk360 graden feedback huiswerkPlanning.
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Hang je poppetje op de muur.
Medmec04 les 1 Engagement.
oefening Planning bespreken
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
7dec. MedMec les 6 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Startcollege B2 Psychologie
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Wjk.
Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Les 1: Introductie Marketing
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Inspelen op Innovaties
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Transcript van de presentatie:

Kennismakingsspel, pagina12 Hoe goed ken je iedereen uit je klas inmiddels? Zie de oefening op pagina 12 tijdsduur ca 20 minuten. Als er nog tijd over is, kun je nog een ren-je-rot spelletje toevoegen, namelijk: - Verdeel het lokaal in twee helften. De ene helft vormt het JA-vak, de andere helft het NEE-vak. Elke student mag om de beurt een vraag stellen om de rest van de klas beter te leren kennen bv Wie is er fan van Heavy Metal? Of Wie denkt dat ‘ie zijn propedeuse in 1 jaar haalt?  - De vraag moet met uiteraard ja of nee kunnen worden beantwoord. - De studenten gaan in het vak staan dat bij de vraag past www.aochelptzambia.nl

huiswerk Schriftelijk presenteren opdracht Kennismakingsspel overzicht P en SBC2 huiswerk Schriftelijk presenteren evaluatie Blok 1 evalueren planning Panelgesprek huiswerk Kaft voor jaarverslag Wat gaan we doen vandaag?

Studiedossier / Portfolio & Dummy Blok 1 Blok 2 Blok 3 Blok 4 Project - team 4+6 stp - verplicht Project individueel 6 stp - verplicht Projecten User Centred Development 2 stp Marketing 2 stp Marketing-communicatie 2 stp Ondernemen 2 stp Ideeontwikkeling 2 stp HCI/Media design 3 stp Media design/HCI 3 stp IAM ON! 4 stp Fundering Internet standaarden 2 stp Programmeren 4 stp Ontwikkelmethoden en technieken 2 stp Geschiedenis Kunst en Media 3 stp Content en Redactie 3 stp Cultuur en Media 2 stp - Uitleg blokken: 6 weken vaklessen, toetsweek, twee projectweken + functioneringsgesprek) - Blokbreak (=week om studieregiepunten te behalen) in voorjaarsreces - Doel van projecten: integreren kennis en vaardigheden, alle competenties worden hier gemeten - Sommige vakken gespiegeld (HCI/Mediadesign, Marcom/Ondernemen,Ontwikk.methoden en technieken etc) - Verplichte te behalen: TAAL herkansing eind blok 2), teamproject (deel II) en individuele project. - Aan einde van het jaar studieadvies: 40 punten nodig + taal + projecten, anders aan einde vh jaar Bindend Afwijzend Studieadvies Kennismakings-gesprek 1 stp Functionerings-gesprekken 1 stp Eindejaarsgesprek 2 stp SLB Taal voor IAM 1stp verplicht Studieregiepunten 3 x 1stp Studiedossier / Portfolio & Dummy Tools intro Blok break

Studiedossier en Dummy halfjaarverslag Samenstellen Samenstellen Jaarverslag Game ON! Functio nerings gesprek Einde jaars gesprek Kennismakings gesprek blok 1 SBC bijeenkomsten blok 2 Verdiepingsdag blok 3 SBC bijenkomsten blok 4 Studiedossier en Dummy Samenstellen Portfolio en Dummy Samenstellen Werken aan Studieregiepunten Wat moet je in blok 2 doen voor SBC / Functioneringsgesprek? - Halfjaarverslag samenstellen - Studiedossier inrichten - Functioneringsgesprek voeren Persoonlijk ontwikkelplan Kaft ontwerpen Reflectie van eerste half jaar en jezelf Plannen voor Studieregiepunten en verder Studiedossier Je werk opslaan Zelf continu bijhouden Dummy Hoe doe ik dingen? Functioneringsgesprek Hoe gaat het? Wat vind ik er van? Wat ga ik doen? Wederzijdse evaluatie

Inleveren halfjaarverslag Workshop 1 – Schriftelijk presenteren Presentatie: Overzicht blok 2 en SBC Opdracht: Kennismakingsspel Opdracht: Schriftelijk presenteren / Inleverprotocol Opdracht: Evaluatie Blok 1 in Questback Huiswerk: Kaft voor halfjaarverslag   Workshop 2 – Samenwerken Opracht: Kaften bekijken Oefening: Samenwerken Opdracht: Structuur studiedossier Huiswerk: Reflectie vakken blok 1 Workshop 3 – Vergaderen Oefening: Vergaderen Opdracht: Sterkte/zwakte analyse Opdracht: Studieregiepunten in kaart brengen Huiswerk: Verslag afmaken Week 48 Week 49 week 50 Kerstreces Lesweek 7 Lesweek 9-10 Alle klassen Programma voor de komende drie weken Inleveren halfjaarverslag vrijdag 8 januari 2010 vóór 17.00 uur Functioneringsgesprekken Volgens gesprekkenrooster Neem je agendapunten, studiedossier en dummy(s) mee

Nogmaals kort uitleggen: wat te doen bij problemen of vragen?

Schriftelijk presenteren, pagina 13 IAM-mers hebben in hun werk veel te maken met schriftelijk presenteren: offertes, projectdocumentatie, POP-verslagen, essays, etcetera. Om doeltreffend te kunnen communiceren is niet alleen de inhoud van je werk van belang. Ook de randvoorwaarden bepalen of je werk goed leesbaar en begrijpelijk is. Welke onderdelen zijn essentieel bij het inleveren van een schriftelijk werk? Zie de opdracht op p. 13 van de manual van SBC Ik heb een paar voorbeeld inleverprotocollen om bij de hand te houden en de oefening te sturen. Aan het einde graag alle flipovervellen aan mij geven, dan maak ik er een geheel van. Een inleverprotocol dat alle studenten in het vervolg kunnen gebruiken om te zien of hun ingeleverde stuk aan de randvoorwaarden voldoet. Na afloop van de oefening even gezamelijk het stukje over plagiaat lezen op p.14 van de manual Tijdsduur ca 15 minuten Meer info over schriftelijk presenteren: - leef je in in de lezer; denk aan de uiterlijke verzorging van je tekst. - Let op je taalgebruik: - gebruik geen onnodig moeilijke woorden; maak goede zinnen. - Zorg voor een goede opbouw van je tekst. Let op wát je schrijft (inhoud) - Geef niet te veel informatie tegelijk; Hou je bij je centrale thema; - Geef voldoende uitleg (bij informatie geven) of argumenten (bij overtuigen). Zorg vooreen kritische houding (wees geloofwaardig, logisch, eerlijk). http://les.canisius.nl/web/C3/hab/index.html Hoe zit een werkstuk in elkaar? In een werkstuk zitten verschillende onderdelen. Titelblad Inhoudsopgave Inleiding op je werkstuk De informatie van je onderwerp verdeelt over verschillende hoofdstukken Slot Bronvermelding Dit is de voorkant van je werkstuk. Hierop zet jeeventueel afbeelding wat te maken heeft met jouw werkstuk. Ook je naam, klas, docent en datum moeten op de voorpagina staan. Op deze pagina staat alles wat in je werkstuk zit met het paginanummer er achter. Wanneer iemand dan informatie uit jouw werkstuk zoekt, kan die persoon gelijk zien op welke pagina die informatie staat. Inleiding op je werkstuk Een werkstuk begin je met een inleiding. Je lezers moeten uit de inleiding kunnen opmaken wat het onderwerp van je tekst. Je geeft ze een indruk van wat ze in de rest van de tekst te wachten staat. Je kunt in een inleiding uitleggen wat er allemaal in de tekst staat. Bijvoorbeeld zo: Mijn werkstuk gaat over wintersport. In hoofdstuk 1 geef ik een overzicht van de belangrijkste onderdelen binnen wintersport, denk hierbij aan snowboarden, skieën en de reuzeslalom. Hoofdstuk 2 gaat over snowboarden. In hoofdstuk 3...... Je kunt ook beginnen met enkele vragen die verderop in de tekst beantwoord worden. Bijvoorbeeld: Waarom is snowboarden nu zo'n populair onderdeel van de wintersport en welke materialen heb ik allemaal nodig om goed te snowboarden. In je werkstuk komen verschillende hoofdstukken. Elk hoofdstuk krijgt een eigen titel. In die hoofdstukken schrijf je de informatie die je hebt gevonden in eigen woorden en je verdeelt de tekst in alinea's. In het slot schrijf je je eigen mening over het onderwerp. Verder kun je in het slot vertellen of je het leuk vond (of juist niet) om hier aan te werken. In de bronvermelding schrijf je alle boeken, internetpagina's, krant- en tijdschriftartikelen die je hebt gebruikt. Mocht het nu nog onduidelijk voor je zijn hoe je werkstuk eruit moet komen te zien ga dan naar de volgende website. www.netwerkgroepshine.nl

Studenten voor panelgesprek Evaluatie blok 1 Digitaal via questback, klik op de link op de pagina van het functioneringsgesprek Studenten graag IN de les de enquete laten invullen (anders is de respons heel laag!) Als je lesgeeft in het Badhuis, gaat dit niet lukken. Daar is geen internet. Dus voor die klassen wordt het een huiswerkopdracht (of aan einde van de les doen in de kantine of Medialounge? Graag uit elke klas 1 student werven die 4 keer per jaar -tijdens een lunch- zijn / haar mening wil geven over het onderwijs in de propedeuse. Naam doorgeven aan Brit tijdsduur ca 15 minuten Studenten voor panelgesprek

zoek een citaat dat bij jou past schets een situatie waarin het citaat past Huiswerk: bedenk de voorkant van je kaft (zie pagina 14) Een bestaand citaat, met bronvermelding! - Schets, tekenen (digitaal of echt) mag, clip-art uit Word niet. geprint meenemen naar volgende les