Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
Advertisements

Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
Woensdag 26 maart Welkom – Kleine terugblik – Wat gaan we doen in 2014 – Toelichting startijden 2014 – Nieuwe banen – Verandering in de Wedstrijdreglementen.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009.
Concept Development – 4 januari 2010
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
AFAC Tilburg  Sinds 1998 al fietsenruimen in Tilburg o.b.v. verkeersmotieven.  In 2003 ruimgebied aangewezen o.b.v. de APV. Aangegeven middels bebording.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
1. Levensbeschouwing en communicatie
1. Levensbeschouwing en communicatie
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Medmec04 les 1 Engagement.
Sprookjes.
Samen naar het examen informatie voor ouders over periode 4
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
Tijd van wereldoorlogen, Agenda Huiswerk vragen 6 t/m 8 pagina 272 New Deal Vragen 9 t/m 11 pagina 273 Opdracht omschrijving personen/begrippen.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –7 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 6 september 2010.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
Transcript van de presentatie:

Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010

Agenda Schema En kickstart

Beoordeling Zomer Essays naar eigen keuze (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten ) Lesopdracht of huiswerkopdracht ( 1 punt) Wekelijkse postings ( 1 punt)

Indeling Zomer 26 april – Kickoff en nieuwe producten bedenken 3 mei- Meivakantie 10 mei- Nieuwe producten bedenken + gezamenlijk BoC 17 mei- Gastles Zadan en nieuwe producten bedenken 24 mei - Pinksteren 27 mei - DesignThis! Gastles Gijs van Wulfen 31 mei- Conceptpitches Battle Of Concepts (uitvaart), nieuwe producten bedenken 7 juni- Nieuwe producten bedenken 14 juni- Excursie 21 juni- Eindpitches Battle of Concepts, nieuwe producten bedenken NB: 27 juni uur deadline opdrachten

Beste prestatie zomer Mag mee naar Innovatiecongres 16 september in Hilvarenbeek

Beoordelingen lente 2010 Ik maak een rondje... In de tussentijd werk je aan de blogpost voor deze week met als thema innovatie, nieuwe producten.....

Marketingervaring Blogposts of iets anders

Formeren groepjes Battlegroepje

Tip opdracht Nationale Marketingdag, 17 juni in Nieuwegein Maak een “impressieverslag” Bij voorregistratie gratis entree Marcom10, 2 en 3 juni in Amsterdam Maak een “impressieverslag” Bij voorregistratie gratis entree

Nieuwe producten bedenken

Het boek

Over innovatie -Wat is dat eigenlijk volgens jullie? - UiA&feature=relatedhttp:// UiA&feature=related

10 redenen om te innoveren 10 redenen voor innovatie verschuiving behoeften andere mogelijkheden andere regelgeving markt- liberalisatie winnaarsgevoel innovatiesucces ruimte voor eigen initiatieven andere klanten andere distributie behoud onderscheid omzet en winstgroei concurrentie klant personeel regelgeving technologie aandeelhouders

Opwarmer: Lesopdracht in groepjes -Loop rond… ga naar buiten….en maak foto’s met je mobiel -Noteer 25 nieuwe producten (producten die jullie 3 maanden geleden nog niet kenden) -Fotografeer minimaal 10 producten, maak een productbeschrijving van maximaal 10 woorden geef voor de innovativiteit van het product een rating van 1 tot 3 sterren -Breng deze producten onder in new to the world, new to the market en new to the company -Bekijk of je een “innovatiereden” kan bedenken -Publiceer op je blog

New to the... -Meestal new to the company! -New to the world: eerste mobiele telefoongesprek (1946) -New to the market: eerste smartphone (Nokia Communicator, 1994) -New to the company Vul maar in

Naar buiten En kom om uiterlijk terug in het lokaal Je hebt dan tot uur om de opdracht te posten Daarna presentatie van je bevindingen

Ciao Tot over twee weken!