Welkom Informatie, Multimedia & Management mens, organisaties en informatietechnologie
Presentatieoverzicht Wat is IMM? Bachelor Master systeem Bachelor –Twee richtingen Toelating en arbeidsmarkt Onderwerpen uitgelicht Meer informatie Vragen
Wat is Informatie, Multimedia & Management? Definitie: toepassingen en implicaties van computers en informatietechnologie voor mens, organisatie en samenleving minder ‘bèta’ dan informatica of kunstmatige intelligentie
veelzijdig en actueel interdisciplinair Informatica Economie Sociale wetenschappen gamma: exact en mensgericht Wat is Informatie, Multimedia & Management?
Gezondheidszorg en Internet 'Internetbehandeling voor psychisch zieken' AMSTERDAM - Mensen met lichte psychische stoornissen moeten vaker via internet worden behandeld. Prof. dr. P. Cuijpers heeft dit bepleit in zijn oratie waarmee hij zijn hoogleraarschap van de Vrije Universiteit in Amsterdam heeft aanvaard.
Economie en consument Wapenwedloop in de download- strijd Het blijft een kat-en- muis-spel. Downloaders enerzijds, bestrijders ervan anderzijds. En weer lijkt het erop dat de downloaders de bestrijders te slim af zijn.
Overzicht opleiding 4-jarige opleiding: Propedeuse (1e jaar) Bachelor (2e en 3e jaar) Master (4e jaar) Specialisaties (3e en 4e jaar): ► Bedrijfsinformatiesystemen ► Multimedia & Cultuur
Bachelor Master systeem Europese maatstaven 2 semesters per jaar Per semester 3 blokken – Blok A (8 weken) – Blok B (8 weken) – Blok C (4 weken)
Toelatingseisen: –vwo –alle profielen met wiskunde A 1,2 ; B 1 of B 1,2 Arbeidsmarkt Begin en eind
Onderwerpen uitgelicht: Semantic Web Leren met technologie Ubiquitous computing Social Computing
Semantic Web Hoe verlenen we betekenis aan (multimedia)-informatie op het web? Aansluiten bij de begrippen die mensen hanteren in hun beschrijvingen Zoekmogelijkheden verruimen: natuurlijke taal Aanvullende informatie verschaffen
Picasso plaatjes op Goggle
Slim zoeken
Ubiquitous computing Weg met de desk-top computer Hoeveel computers heeft u eigenlijk in huis?
INTERTAIN Experience Lab Interactive Museum Corner Interactive TV Living room Human Ambience & VR Gaming Demo Bar Video-Conferencing Fabrication Lab
Onzichtbare computers overal om ons heen Onzichtbare, interactieve systemen –Mobiele technologie –Draagbare computers –Intelligente kamers
Social computing Mensen zijn sociale dieren Hoe kunnen technologische applicaties een sociaal gezicht krijgen? Hoe ontwikkelt sociale interactie zich bij mens en dier? Simuleren van emoties (plezier, afschuw, nieuwsgierigheid) en bijbehorende gelaatsuitdrukkingen
Conclusie IMM vraagt om kennis vanuit een verscheidenheid aan vakgebieden Vergt een brede belangstelling en intellectuele nieuwsgierigheid Daagt uit tot het verbeteren van de verhouding tussen mens en technologie