Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
 QI&feature=related QI&feature=related.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
- - - Social Media.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
HOMCOM LEDEN VERGADERING 18/05/2009. Nieuws  Google doet het goed en minder goed Er is winst maar minder dan 10 % Er is winst maar minder dan 10 % Omzet.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Arnold Lobbrecht Lenvis in het kort Arnold Lobbrecht
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Ruben bosmans Zhepei Chen
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marketing Werkgroep 6.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit
Medmec 1 herfst Les 4.
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Gevaren Ledenvergadering 26/03/2012. Veilig internet ? Virussen Hoaxen Malware Phishing Root kits Daar hoorden we reeds over.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Poppodium de ‘DRU’. Bezoek een poppodium SE7EN  nieuw danceconcept DRU = meer dan poppodium alleen - Theater - Schaftlokaal - Zalen verhuur Opdracht:
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Crossmediale Communicatie
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Gebruiksvriendelijke websites
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
3D Design en 3D Printing woensdag 19 november 2014.
Door Andrea Piombo 2 CMD-I Internet Of Things. Internet of things “LIFX” WAT IS LIFX? LIFX is een LED-lamp die je via WI-FI verbindt met je draadloze.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Medmec04 les 1 Engagement.
Cross Media: een goede en een slechte campagne
Online marketing Expert (in een week)
Made by: BadBoysBroekhin
Bevolking en oppervlakte van Parijs en Antwerpen
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
Les 1 – Jij en de media Vertel:
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
TEAM TASTE Phillip Hannaart – Jesse Pesulima - Roy Osterholt - Jip van Zoest – Frans Jogchems – Anouck Steenken – Annieke den Boer.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Iedereen gebruikt social media.
Social media.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Internetmarketing en oefentoets
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Viral Marketing Groep A.
Geoffrey, Henri Pongers, Claudia Spaargaren
Transcript van de presentatie:

Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING

VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet Snel, goedkoop & kan groot aantal mensen bereiken Richt zich op consumenten, niet bedrijven. Marketingtechniek met behulp van Soc. de bekendheid v.e merk te vergoten.

VIRALE MARKETING – DRIE GROEPEN VIRALE MARKETING DE VERBINDERS DE EXPERTS DE VERKOPERS Adverteerders die gebruik maken van V.M. -> niet focussen op alle consumenten (Auteur) Malcolm Gladwell identificeerde drie groepen in zijn boek “The tipping point”

VIRALE MARKETING – DE VERBINDERS VIRALE MARKETING DE VERBINDERS De verbinders zijn individuen die makkelijk verschillende werelden, zoals S.M. met elkaar in verbinding kunnen brengen.

VIRALE MARKETING – DE EXPERTS VIRALE MARKETING DE EXPERTS De experts beschikken over meer informatie dan de gemiddelde consument. Door hun expertise bezitten zij de eigenschap om andere te beïnvloeden.

VIRALE MARKETING – DE VERKOPERS VIRALE MARKETING DE VERKOPERS De verkopen bezitten de eigenschap om anderen makkelijk over te halen.

VIRALE MARKETING Zolang ieder persoon het ten minste éénmaal doorstuurt Campagne blijven bestaan

HOE IS VIRALE MARKETING ONTSTAAN? VIRALE MARKETING Douglas Rushkoff (mediacriticus) Een van de eerste die over viral marketing op internet schreef Hij zag viral marketing als een virus dat internetgebruikers kon “infecteren” Gevolg -> Dat deze gebruikers makkelijk hun “infectie” konden overdragen aan anderen. Boek “Media Virus”

RESULTATEN VIRAL MARKETING VIRALE MARKETING Welke media werkt het best bij virale marketing ? (Onderzoek van marketeers) - Aantrekkelijk - Eenvoudig zijn om door te sturen - Lef & Originaliteit vergroten de kans op succes Succesfactor en

VIRAL MARKETING VIRALE MARKETING In 1997 kreeg viral marketing een gezicht Bij elk -> automatisch een reclameboodschap. Van 0 naar 66 miljoen gebruikers Binnen 2 jaar

Voordele n VIRALE MARKETING Vergeleken met traditionele media --> kostenvoordeel Het mechanisme sluit goed aan bij specifieke doelgroepen: bv jongeren De snelheid van de campagne Het ontwerpen van virale campagnes is lastig Niet controleerbaar. Gaat zijn eigen gang eenmaal gelanceerd Geen succes verzekered Nadelen

VIRALE MARKETING AT&T

Slechte voorbeelden VIRALE MARKETING

Goede voorbeelden VIRALE MARKETING

ALS Ice bucket challenge VIRALE MARKETING

Nog een paar tips … VIRALE MARKETING Kies een duidelijk doel en een afgebakende doelgroep. Bedenk een prikkelende boodschap Bouw een website rond uw boodschap Zorg dat uw website een herkenbaar korte URL heeft Kies de kanalen waarlangs u uw boodschap wil verspreiden Hou het simpel, maar origineel!

Bronnen VIRALE MARKETING nVVbT-dF&sig=yy4zOtMLZyxIrwI- mi86WKp7aC4&hl=nl&sa=X&ei=1uWyVMqGG4L4ap39gqAI&ved=0CDcQ6AEwBDgU#v=onepage&q=vi ral%20marketing&f=false

BEDANKT VOOR UW AANDACHT VIRALE MARKETING