Fehler und Heimtücken Kapitel 2 Aufgabe 44

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rot sind die Rosen.
Advertisements

Grammatica Passwort Deutsch Klas 4
1) onregelmatige werkwoorden
Spelling en Schrijven en formuleren hoofdstuk 1,2&3
Bijvoeglijk gebruikt werkwoord
Opmaak brief.
Persoonsvorm Saskia Hoekx.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Waaraan moet men denken! Waarmee moet men rekening houden!
KOMMAGEBRUIK.
Vervoegingen van de Duitse werkwoorden
De trein van het leven Het leven is als een treinreis.
Het hele werkwoord.
Werkwoorden Tegenwoordige tijd.
WERKWOORDSPELLING Hoe doe je dat ?.
De Rijn Warum ist es am Rhein so schön? Warum ist es am Rhein so schön, Am Rhein so schön? Weil die Mädel so lustig Und die Burschen so durstig, Darum.
Der IMPERATIV de GEBIEDENDE WIJS.
Kommunikative Grammatik
5 Minuten lesen.
Brugklas Werkwoordspelling.
Vandaag gaan we werken aan spelling.
bijvoeglijk naamwoord gecombineerd met trappen van vergelijking
Jugend ohne Got CARLIJN CLAASSEN JOHN GESON MERLIJN ZUIDERWIJK.
Deltion College Duits B1 Lezen [Edu/002] thema: Privatzimmervermittlung can-do : kan twee produkten vergelijken.
H. Lukens.  Les 2 van Projekt: ich bin…  Vragende voornaamwoorden (Interrogativpronomen)  “Spiel”  Üben.
Wat Pha Luang Ta Bua De tijgertempel In 1999 vonden de inwoners van een klein dorpje van de provincie Kanchanaburi in Thailand in het bos twee gewonde.
DUITSE TAALQUIZ Aangeboden door de Actiegroep Duits ter gelegenheid van de Europese Dag van de Talen 2015.
Je gaat de dialoog voorstellen oefenen. Per dia zie je steeds twee zinnen. De ene zin is voor Peter, de andere voor Heiner. Door op het luidsprekertje.
Sterke werkwoorden in de onvoltooid tegenwoordige tijd (o.t.t.)
Persoonlijk voornaamwoord
De betrekkelijk voornaamwoorden
Te leren voor Schreibfähigkeits Toets 14 Dec H3c.
Vaste voorzetsels en keuzevoorzetsels
Voorzetsels, met altijd de 4e naamval 131TB
Zwei Weisen, worauf man sich die ,Null-Gruppen’ merken kann
Stof voor Proefwerk Trabitour C – Kapitel 9 Je moet kennen en kunnen: Woordjes AB Zinnen TB Bezittelijke voornaamwoorden - TB 48 Werkwoorden.
Wat te leren voor de Grammatica toets Kap2 Duits:.
Duits Klassen 2 alle gramm info boek A. einundzwanzig hunderteins ! dreißig ! vierzig fünfzig sechzig ! siebzig ! achtzig neunzig hundert tausend 109.
Ein informeller Brief Gute Tipps. Formuleringen Hoe gaat het met je? = Wie geht es (geht’s) dir? Ik heb het druk = Ich habe viel zu tun. in de vakantie.
Meewerkend voorwerp 3VWO
Duits -1 Grammatica.
Seite 44/45 TB.  Je hebt al geleerd: 1. De werkwoorden haben, sein en werden in het Präsens en Präteritum (Periode 1) 2. De vervoegingen van normale.
Grammatik C + I Redemittel J + D
Grammatik C + I Redemittel D + J
PERIODE 3: KAPITEL 3 Grammatik C + J Redemittel D + J.
PERIODE 4: KAPITEL 4 + 5C + 6C Grammatik 4: C +I Grammatik 5: C Grammatik 6: C Redemittel D + J.
J. van Os Maurick College Tweede klas
Die deutsche Satzbau Welche Reihenfolge, in Beziehung auf die Verben, muss man beachten, wenn man einen deutschen Satz schreibt?
Te leren voor Schreibfähigkeits Toets
Sierra Madre Ga hier eens lekker achteruit in je stoel zitten, en laat
Schulprüfung Schreibfertigkeit
Te leren voor Schreibfähigkeits Toets
Werkwoordspelling. Werkwoordspelling Tegenwoordige tijd Als de persoonsvorm in de tegenwoordige tijd staat, kun je kiezen uit drie vormen: 1 = ik-vorm.
Rot sind die Rosen.
Starke Verben in der deutschen Sprache
Naamvallen met het bepaald lidwoord
bijvoeglijk naamwoord gecombineerd met trappen van vergelijking
De betrekkelijk voornaamwoorden
Naamvallen en het onbepaald lidwoord
Het persoonlijk voornaamwoord
Klassen 2 alle gramm info boek A
Grammatik: Modalverben
Leugenspel/ Lügenspiel.
J. van Os Maurick College Tweede klas
De trein van het leven Het leven is als een treinreis.
J. van Os Maurick College Tweede klas
modale hulwerkwoorden
Een brief schrijven.
sterke werkwoorden Sterke werkwoorden hebben minimaal twee stam-
sterke werkwoorden Sterke werkwoorden hebben minimaal twee stam-
Transcript van de presentatie:

Fehler und Heimtücken Kapitel 2 Aufgabe 44 Der deutsche Brief Fehler und Heimtücken Kapitel 2 Aufgabe 44

Der deutsche Brief In Duitsland is men veel formeler dan in Nederland. Tenzij je weet dat je aan een jongere schrijft, gebruik je het formele Sie. Sehr geehrter Herr Webmaster, ich habe Ihren Artikel gelesen und möchte Ihnen mitteilen, dass ich anderer Meinung bin.

Der deutsche Brief Hoofdletters Alle zelfstandig naamwoorden worden met een hoofdletter geschreven. Adjectieven, afgeleid van een land schrijf je met een kleine letter: Der deutsche Brief

Der deutsche Brief Na de aanhef een komma. De brief begin je met een kleine letter. Geehrter Webmaster, wir haben Ihren Bericht gelesen und sind sehr erschüttert über die Gewalt in deutschen Schulen…

Der deutsche Brief Er is, er zijn vertaal je met es gibt. Bei uns in der Schule gibt es kaum Streitereien…

Der deutsche Brief In het Duits gebruik je veel meer komma’s. Het voegwoord dass schrijf je met dubbel-s Ich bin der Meinung, dass….. Ich finde, dass….. Ich glaube, dass…..

Der deutsche Brief In de bijzin komt het vervoegde werkwoord altijd achteraan: Ich denke, dass die Eltern handeln müssen. …weil Schüler sich in der Schule nicht mehr sicher fühlen. Ook het voltooid deelwoord staat altijd achteraan: Verschiedene Waffen wurden bei den Schülern unserer Schule angetroffen.

Der deutsche Brief Na de afluiting komt er geen komma! Mit freundlichen Grüssen Peter Handke Herzliche Grüsse Patricia

Der deutsche Brief Bang zijn voor Angst haben vor + 3 Die Lehrer haben Angst vor den Schülern

Der deutsche Brief Wenn und wann Het voegwoord als, indien, wanneer vertaal je met wenn Als je vraagt naar een tijdstip, gebruik je wann Wenn man das sieht, muss man handeln Weisst du, wann er zurückkommt? Wann kommst du eigentlich zurück?

Der deutsche Brief Kijk ook eens achterin je bronnenboek naar de regels voor het schrijven van een brief!!