Medmec04 les 1 Engagement
LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer o Maken opdracht 1 o START met opdracht 2 o Werken in dummy 2 o Inleveren opdracht 1 o Thema’s bespreken, teams vormen o Werken aan opdracht 2 o Maken opdracht 2, presentatie o Werken in dummy 3 o Presentatie opdracht 2 o Inleiding opdracht 3 o Starten met ontwerp procedure o Startformulering en abstractieladder o Werken aan opdracht 3, startformulering en abstractieladder o Bijhouden proces verslag o Werken in dummy 4 o Vervolg presentatie opdracht 2 o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden proces verslag o Werken in dummy 5 o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden proces verslag o Werken in dummy 6 o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden proces verslag o Werken in dummy 7 o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Feedbackformulier maken o Bijhouden proces verslag o Werken in dummy 8 o Spellen spelen o Spel vastleggen o Feedback verzamelen o FEEST!!! Maandag 28 juni! o Maken opdracht 4 o Afronden opdracht 5, (de dummy) 9 o Inleveren opdracht 3, 4 en 5 10 o Herkansing
Games zijn: Doel + Regels + Keuzes Doel van game design is om “Meaningful PLAY” te creëren “Meaningful PLAY” ontstaat doordat regels zich manifesteren in de “Magic Circle” Content is koning; Testen is het hoogste goed!
Game is een ervaring De ervaring geef je betekenis middels interactie (regels) waardoor het spelen als relevant wordt ervaren: Dit heet meaningful PLAY
Meaningful PLAY Resultaten uit acties van de spelers bijvoorbeeld: Level omhoog Punten krijgen Inhalen van de tegenstander Feedback krijgen, middels audio of visueel
Regels Regels beperken de speler’s acties Regels zijn expliciet en eenduidig Regels behoren toe aan elke speler Regels staan vast Regels zijn bindend Regels komen herhaaldelijk voor
1.Vooronderzoek, individueel, essay schrijven: Hoe sta jij in de maatschappij? Opdracht 1
Opdracht 2 Maatschappelijke boodschap versus Commercieel doel onderzoek een bedrijf, individueel
Opdracht 3 het spel, in groep Maatschappelijk karakter Informatief, educatief of preventief In de openbare ruimte Met moderne communicatiemiddelen 3-4 spelers Spelduur, een uur
Opdracht 4 4.Procesverslag en reflectie, individueel - persoonlijke leerdoelen - leermomenten - Tops en Tips - Zie modulewijzer
Opdracht 5 5. Dummy, individueel
Huiswerk voor volgende les Feedback formulier maken, denk aan de regels, meaningful play, wat is de betekenis, om welke ervaring gaat het? (uitschrijven!) Werk je individuele procesverslag bij. Dummy