§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Marketing Marketingmix
Businesstoepassingen
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
7.3 Kunnen we vrij handelen?
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers. Salesmanagement © Noordhoff Uitgevers.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Business Marketing Management
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Business Marketing Management
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Hoofdstuk 2.
4.4 Is alles goed geregeld? Als je een nieuwe baan hebt dan sluit je een contract af met je nieuwe werkgever. Dit heet een arbeidsovereenkomst. Hierin.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
8.1 Waarom handel met het buitenland?
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Opvoeden in het onderwijs © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
Als consument breng je schade toe aan het milieu. Dat is niet te voorkomen. Maar je kunt de schade wel beperken door verantwoord gedrag. © Noordhoff Uitgevers.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Productbeleid.
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
§7.4 Is het eerlijk verdeeld?
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Reclame Masters | Ik en reclame!
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Vernieuwing in het VMBO
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
What will you do to change the
Internetmarketing en oefentoets
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
H2 Soorten media.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Nederland en de rest van de wereld
Transcript van de presentatie:

§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff Uitgevers 2012 1

§ 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten Alles wat een bedrijf doet om producten en diensten zo goed mogelijk te verkopen noem je marketing. De vier belangrijkste marketinginstrumenten (de vier P's): Productbeleid Prijsbeleid Plaatsbeleid Promotiebeleid © Noordhoff Uitgevers 2012 2

§ 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten Verschillende soorten of smaken van een product, maar ook bijvoorbeeld de verpakking en presentatie van een product, horen bij het productbeleid. © Noordhoff Uitgevers 2012 3

§ 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten Het prijsbeleid zorgt ook voor de uitstraling van een product. Bij een hoge prijs is de uitstraling luxe, bij een lage prijs meestal niet. © Noordhoff Uitgevers 2012 4

§ 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten Het plaatsbeleid bepaalt waar het product te koop is. In het centrum van een stad, op een industrieterrein of alleen op internet? © Noordhoff Uitgevers 2012 5

§ 1.1 Waar kies je voor? Marketinginstrumenten Het promotiebeleid bepaalt langs welke weg het product onder de aandacht wordt gebracht. Dat kan onder andere gebeuren door: Imago (uitstraling): bijvoorbeeld de productnaam, de vormgeving en het logo. Reclame: bijvoorbeeld advertenties in de krant, tv-commercials, folders en vermelding door zoekmachines op internet. Publiciteit: bijvoorbeeld zorgen dat het product in het nieuws komt, beoordelingen in tijdschriften en sociale media. © Noordhoff Uitgevers 2012 6