Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Hoe ontstond dit initiatief ?
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Presentatie deelsite ‘vrije tijd’
HoekscheWaardDuurzaam
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Gemeente en woningbouwcorporatie
Bibliotheken in Drenthe De G!DS “everything you always wanted to know about ….” versie: regionale en lokale culturele infrastructuur.
ZELFZORG EN INTERNET EEN HAALBARE KAART IN OOST-VLAANDEREN?!
Nieuw relatiemanagement / scrm
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Provincie Noord-Brabant Aad Smid Fietsersbond Provinciaal vertegenwoordiger 10 november 2010 Fietsersbond in Noord-Brabant.
Collectieve Cultuur Marketing
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Het Nederlands Uitburo
Een dialoog met klanten opbouwen
Handhaving in Tilburg Ludo Keijzers.
Jeugdwelzijnsoverleg Eeklo. Enkele cijfers over Eeklo > % ,6 7,90%
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Communicatieplan.
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
Pleased to meet you… in Stadsbibliotheek Zottegem.
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
Geïntegreerd vrijetijdsbeleid
1 - 29/03/2015 Beleidsbrief Cultuur Raad voor Cultuur Algemene Vergadering 2014.
Voorgeschiedenis Initiatief provincie Projectgroep met 12/13 deelnemers Stichting DCF (i.o.)
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Horst 22 maart 2011 Vastgoed(monitor) Limburg (:VL) Van Monitor naar Community 22/3:VL in gesprek met Noord-Limburg.
Workshop regionale cultuurcommunicatie Kortrijk - 08/06/2006.
4. Online strategie Internet scorecard
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Inleiding AAN DE SLAG MET HET INTRANET Aan de slag met het intranet 1.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Website AMC Portal Volledig toegankelijk (publieke website) Alleen voor AMC partners (d.m.v. inloggen) Alleen voor eigen gebruik, cliënten en/of zelf aangewezen.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
Informatie Prins Bernhard Cultuurfonds. Algemene toelichting op het Cultuurfonds Overijssel Door: Ineke Bruggeman, ambtelijk secretaris Geschiedenis Doelstelling.
Proef Heist Distributie van hoeve- en streekproducten Lokale Voedseldag.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Diversiteit in bestuur en toezicht
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Website AMC Portal Volledig toegankelijk (publieke website)
Lokaal Bereiksonderzoek Contact April 2017 – November 2017
ECCO is een initiatief van Nationaal Landschap Het Groene Woud
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Uit in Brabant

Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie Noord-Brabant

Drieslag in het project: Provinciaal internetplatform en database Lokale Uitpunten In 14 steden lokale website en balie Uitmarketing Marketingcampagnes voor theaters, musea e.a.

Nieuw publiek: Niet & laag participanten Inwoners van en bezoekers aan Brabant Brabantse organisaties: Amateur tot professioneel Cultureel én recreatief Doelgroepen

Methodiek Nieuw publiek werven voor Brabantse culturele en vrijetijdsinstellingen Op basis van internet-technologie met webplatform voor collectieve toepassingen Met een sterk merk als basis voor multilabel-strategie

Samenwerking lokaal-regionaal Gezamenlijk Uitmerk Gezamenlijke database Provinciale themasites Lokale balies Lokale sites Lokale print

Provinciaal redactionele formule met thema’s Pasen, Festivals, Koninginnedag, Herfstvakantie, Valentijn, Sinterklaas etc. Internetstrategie

Provinciaal Redactionele formule met thema’s Pasen, Festivals, Koninginnedag, Herfstvakantie, Valentijn, Sinterklaas etc. Internetstrategie Online acties en E-Marketing met opt-in: Wekelijkse E-agenda naar adressen Lokale E-agenda’s met en zonder profiel

Provinciaal redactionele formule met thema’s Pasen, Festivals, Koninginnedag, Herfstvakantie, Valentijn, Sinterklaas etc. Internetstrategie Online acties en E-Marketing met opt-in: Wekelijkse E-agenda naar adressen Lokale E-agenda’s met en zonder profiel) Ontwikkeling Webplatform: Sites voor lokale projecten en festivals

Evenementbezoek naar aanleiding van de informatie op de site: in 2004 Resultaten tot nu toe sitebezoekers sitebezoekers

Organisatie Provinciale organisatie is zelfstandige stichting (VZW) Lokale Uitpunten zijn onderdeel van Bibliotheek Samenwerking is nu in netwerkverband maar groeit naar geïntegreerde organisatie Sturing en stimulering door Provinciale overheid is essentieel

Opbouw van collectieve bezoekersdatabank (met bibliotheken, theaters, festivals, musea etc) Analyse bezoekersprofielen Meer kennis Gerichtere communicatie Efficiënte besteding van middelen Uiteindelijk…

Informatie geven op het moment dat de er vraag is, onafhankelijk van tijd, medium en locatie… Narrowcasting Multilabel met webchannels Distributie content onder white label Zoekmachinemarketing Fysiek distributienetwerk en balie’s Optimaal vrijetijdsonthaal: