Uit in Brabant
Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie Noord-Brabant
Drieslag in het project: Provinciaal internetplatform en database Lokale Uitpunten In 14 steden lokale website en balie Uitmarketing Marketingcampagnes voor theaters, musea e.a.
Nieuw publiek: Niet & laag participanten Inwoners van en bezoekers aan Brabant Brabantse organisaties: Amateur tot professioneel Cultureel én recreatief Doelgroepen
Methodiek Nieuw publiek werven voor Brabantse culturele en vrijetijdsinstellingen Op basis van internet-technologie met webplatform voor collectieve toepassingen Met een sterk merk als basis voor multilabel-strategie
Samenwerking lokaal-regionaal Gezamenlijk Uitmerk Gezamenlijke database Provinciale themasites Lokale balies Lokale sites Lokale print
Provinciaal redactionele formule met thema’s Pasen, Festivals, Koninginnedag, Herfstvakantie, Valentijn, Sinterklaas etc. Internetstrategie
Provinciaal Redactionele formule met thema’s Pasen, Festivals, Koninginnedag, Herfstvakantie, Valentijn, Sinterklaas etc. Internetstrategie Online acties en E-Marketing met opt-in: Wekelijkse E-agenda naar adressen Lokale E-agenda’s met en zonder profiel
Provinciaal redactionele formule met thema’s Pasen, Festivals, Koninginnedag, Herfstvakantie, Valentijn, Sinterklaas etc. Internetstrategie Online acties en E-Marketing met opt-in: Wekelijkse E-agenda naar adressen Lokale E-agenda’s met en zonder profiel) Ontwikkeling Webplatform: Sites voor lokale projecten en festivals
Evenementbezoek naar aanleiding van de informatie op de site: in 2004 Resultaten tot nu toe sitebezoekers sitebezoekers
Organisatie Provinciale organisatie is zelfstandige stichting (VZW) Lokale Uitpunten zijn onderdeel van Bibliotheek Samenwerking is nu in netwerkverband maar groeit naar geïntegreerde organisatie Sturing en stimulering door Provinciale overheid is essentieel
Opbouw van collectieve bezoekersdatabank (met bibliotheken, theaters, festivals, musea etc) Analyse bezoekersprofielen Meer kennis Gerichtere communicatie Efficiënte besteding van middelen Uiteindelijk…
Informatie geven op het moment dat de er vraag is, onafhankelijk van tijd, medium en locatie… Narrowcasting Multilabel met webchannels Distributie content onder white label Zoekmachinemarketing Fysiek distributienetwerk en balie’s Optimaal vrijetijdsonthaal: