Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke begeleiding Kostprijs per deelname: 45 euro Duur workshop: +/- 2 uur Professionele bijscholing (attest)
23 april 2015 Lokaal E214
Goedkeuring aangevraagd, nog niet gekregen Indien geen toestemming, Cliniclowns of Make A Wish is goed idee Vrij in keuze van goed doel wel toestemming nodig van desbetreffend bedrijf
› 170 euro spreker › Lokaal: +/- 200 euro › Drank (delhaize): 27,38 euro › Koekjes (delhaize): 8,07 euro › Servietten en wijnbekers: 19,50 euro › Personeelkosten (3 teamleden): 60 euro/2 uur › Drukwerk (330 folders): 100 euro Totaal kosten: 584,95 euro
Lokaal: +/-200 euro (sponsoring) Deelnemers: 20*45= 900 euro Drank, koekjes: 35,45 euro (sponsoring) Servietten en wijnbekers: 19,50 euro (sponsoring) Personeel (3 teamleden): 60 euro/2 uur (sponsoring) Opbrengsten (20 deelnemers): 1214,95 euro Opbrengsten (15 deelnemers): 989,95 euro Opbrengsten (5 deelnemers): 539,45 euro
Bij 20 deelnemers: 630 euro Bij 15 deelnemers: 405 euro Bij 10 deelnemers: 180 euro Bij 5 deelnemers: -45,5 euro
Zelfstandigen Werknemers van bedrijven Studenten avondschool CVO Hik (werknemers) Allen verantwoordelijk voor social media in bedrijf
Meer kennis hebben van social media met betrekking tot het promoten van het bedrijf Gebruik maken van social media in het bedrijf Bedrijf (beter) willen promoten op social media
Sterktes › Attest als bewijs van deelname › Goedkope deelnameprijs Zwaktes › Social media is redelijk bekend › Spreker misschien niet zo bekend
Kansen › Pers halen (krant, infoblaadjes…) bedreigingen › Flyers: verkeerd of te weinig › Lokaal is dubbel geboekt › Te weinig drank/hapjes voorzien › Niet voldoende inschrijvingen
Verleden: doel van workshop niet goed geformuleerd Toekomst: USP is heel belangrijk Behouden: SWOP, financieel plan
Augmented product › Goedkope prijs › Workshop, dus interactief Wat doen je klanten zonder product? › Social media beheren zoals anders › Zoeken naar een workshop over social media
Wat doen je klanten als ze het product niet kopen? › Ze beheren de socialmediakanalen zoals ze het altijd doen. › Ze gaan een andere workshop over social media zoeken.
Product: workshop social media voor bedrijven gegeven door Patricia Cools Prijs: 45 euro (boekje met uitleg, drank, koekjes inbegrepen) Plaats: lokaal E214 Thomas More Geel Promotie: flyers, mond-aan- mondreclame, website, Facebookpagina
People › Mijn team als planopsteller › Het team dat mijn project koopt als planuitvoerder › Patricia Cools als workshopgever › Bedrijfsmensen als deelnemers van de workshop
Hoe komen er deelnemers naar de workshop? Mensen lokken door affiche, Facebook, reclame op websites, flyers Laten inschrijven op website of formulier Herinnering sturen zodat ze het niet vergeten Deelnemers komen op de dag van de workshop
Workshop gaat (niet) altijd door Niet rekening houden met weersvoorspelling Wel met het mogelijk ziek zijn van workshopgeefster Reserveworkshopgever!!!
Workshop gegeven door Patricia Cools Basiswebsite (bijvoorbeeld Weebly) Facebookpagina + evenement op Facebook Eventueel reclame op websites (Uit in Geel,…)
25% van de winst Professionele uitvoering van het project Contactmomenten over hoe de voorbereidingen en het evenement verlopen én verlopen zijn
Zijn er nog vragen?