NET Foundation 2010. Trends in het Zuiden Tegenstelling met het Noorden Teruglopend aantal studenten theologische opleidingen (reden: veiligheid, werk,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Ontwikkeling Intercultureel Onderwijsnetwerk Spiritualiteit Spiritualiteitsonderwijs in een multiculturele setting Jos Huls.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Fontys Mediatheek Dé partner in learning communities Gerard Bierens Ontwikkelaar Mediavoorzieningen Fontys Hogescholen 27 augustus 2007.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Learning analytics: de docent
HoekscheWaardDuurzaam
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
SURF: Internationalisering en ICT
1 Cloud Computing & SaaS boodschap and werkgroep Educatie & PR February © EuroCloud –
Organisatie van het onderwijs in bibliotheek 2Bergen
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Kan een online databank een hefboom zijn voor een Learning Community? L. Coertjens, Universiteit Antwerpen G. Vanthournout, Universiteit Antwerpen Prof.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
ICT in het Onderwijs bij TBM
ICT&O pilot ‘Blended Learning duale masteropleiding Sociaal Recht’ Star Trek scènes bij Sociaal Recht Leonidas Pakos Universiteit van Tilburg.
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Wie is waar goed in? Ellen Mogendorff 1.
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Symposium NET Foundation 16 November Amersfoort Stand van zaken: Visie & Vandaag Mart-Jan Paul Symposium NET Foundation - Regardz Eenhoorn Amersfoort.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
SuSeSuSeSuSeSuSe Summa Search Presentatie Paul Hulsbosch, docent Summa Zorg.
NVAO-dinsdagoverleg 9 februari sinds 2009: 1.niet expliciet in kaders 2.expertise in panels 3.expertise bij NVAO sinds 2014: MOOCs, … 2.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE?
1 Ervaringscertificaat of Erkenning van Verworven Competenties (EVC) Werkconferentie “EVC in het kader van 30 plus” Regina Kleingeld, Ministerie van Onderwijs,
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Postbus 92, 5000 AB Tilburg Sportweg 15, 5037 AC Tilburg Jacco Schimmel Yvonne van der Steijn “Samenwerken via internet bepaalt hoe we in de nabije toekomst.
KIPS - offshore in ons onderwijs1 OFFSHORE in ons onderwijs: internationale virtuele samenwerking tussen docenten Eddie Kips – Opleiding IDM Lectoraat.
Digital Data Conservation Joeri Both BMI dag 31 mei 2016 NKI.
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
In deze dienst zal Ds. R. Tigelaar voorgaan. Voor de dienst zingen we Lb. 22 : 1, 2 en 3 Het Heilig Avondmaal zal worden bediend.
OPEN brainstorm.
KA2 – "The Future Teachter 3
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Sieberdam/ROCS & KODOS
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Gebruik Blackboard FEW
Innovate-IT Enkele toepassingen
Center for e-Learning, RSM
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Disruptive, exponential, (big) data driven, digital transformation;
Gebruikersdag 2017 Welkom.
Open Universiteit Nederland
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

NET Foundation 2010

Trends in het Zuiden Tegenstelling met het Noorden Teruglopend aantal studenten theologische opleidingen (reden: veiligheid, werk, kerk, gezin, geld, afstand) Miljoenen niet toegeruste voorgangers en evangelisten in Latijns Amerika en Afrika Opleidingen gekenmerkt door docentgecentreerd onderwijsaanbod en beperkte capaciteit Weinig onderlinge samenwerking met andere opleidingsinstituten Beperkte technologische en financiële middelen belemmeren uitbreiding en innovatie Virtualization (e-learning) Constructivism Mass customization (flexibility) Open contents Globalization Competence-based learning Lifelong learning (everybody)

Visie De visie van NET Foundation is dat betrouwbaar kwalitatief theologisch en diaconaal-missionair onderwijs wereldwijd online toegankelijk is, zodat christenen, die niet in staat zijn een klassikale opleiding voltijds te volgen, via internettechnologie en blended learning, op afstand toegang hebben tot dit onderwijs

Missie en diensten De missie van NET is het ondersteunen van de deelnemende instellingen bij het implementeren van theologisch en diaconaal- missionair afstandsonderwijs gecombineerd met lokale ontmoetingen Hiertoe behoren de volgende diensten: Het aanbieden van een digitale leeromgeving via Internet (‘in the cloud’) Het stimuleren tot onderwijsinnovaties en visievorming Het uitwisselen van materialen, kennis en ervaringen tussen NET en haar deelnemers Het bevorderen van samenwerking tussen de deelnemende organisaties Het bijdragen aan het doorgeven van het puriteinse reformatorische gedachtegoed

Identiteit Van de deelnemende instellingen wordt gevraagd dat ze de Bijbel als het geïnspireerde en betrouwbare Woord van God erkennen, zoals dit door de Drie Formulieren van Enigheid beleden wordt In het Engelse taalgebied kan de identiteit omschreven worden als reformed evangelical

Technology in the cloud

Technology Learning Management System registration – scheduling - delivery - tracking - communication - testing Conference tools Wiki tools Library software Production tools Games & simulations Web 2.0 Web 3.0

User friendly driven Competitive visionary In the cloud available No installation No maintenance Collaboration with other institutions Small fee by sharing the license and support costs Technically driven No common vision Needs to be configured Local installation Local maintenance No collaboration with other institutions Costs of local server and technicians NET versus OS technology

Capaciteitsversterking op afstand Toegang tot nieuwe groepen studenten Nieuwe onderwijsmaterialen online toegankelijk Student studeert flexibel tijd- en locatieonafhankelijk Mogelijkheden voor internationalisatie en globale samenwerking Nieuw inkomstenmodel Innovatie van het onderwijsaanbod Toegang tot nieuwe groepen docenten en/of begeleiders Nieuwe didactische en communicatieve instrumenten Toepassing van multimedia (audio, video, chat, quiz, etc.) Uitwisseling van materialen met andere partners Mogelijkheden e-learning

Technologische infrastructuur Studenten drop-out Nieuwe visievorming Kosten en tijdsfactor Resistentie personeel door veranderende rol Vernieuwing onderwijsfilosofie Herontwerp materialen Multimedia expertise Communicatie en interactie Toenamebeleid studenten Uitdagingen afstandsonderwijs

Learning Information Publication and organization Communication and mentoring Lectures and resources Assignments and collaboration Self-study and testing Learning Support Digital Learning Blended Learning Distance Learning Phases of e-learning substitution, innovation, transformation

Van links naar rechts: Prof. dr. ir. C. (Kees) Roos Dhr. J.G.P. (Paul) Baan Ir. R.H. (Raymond) Warnaar (directeur) Ir. H. (Henk) Kievit Prof. dr. M.J. (Mart Jan) Paul Drs. M. (Maarten) Burggraaf Drs. G. (Gert) Nieuwenhuis (voorzitter) Niet op foto: Prof. dr. ir. H. (Henk) Jochemsen Prof. dr. A.C. (Ad) Neele Bestuur en directie

Positionering Theologische instituten Diaconaal-missionaire organisaties Technologie LMS & Web 2.0 Communities of practice

Towards mutual collaboration staff materials students staff materials students

Status quo Partners

Stand van zaken Aantal studenten en docenten

Doelstellingen D.V Nederland: –Symposium met CHE & Centrum voor Bijbelonderzoek –Nieuwe partners (vanuit: theologie, zending en diaconaat) Latijns-Amerika: –Samenwerking met partners OC & GZB uitbouwen (o.a. conferenties) –Nieuwe partners (Mexico, Peru, Costa Rica) Zuidelijk Afrika: –Samenwerking met NETS –Samenwerking met partners via NetACT Daarnaast: –Opzetten database met theologische materialen –Samenwerking formaliseren met WRF –Meer aandacht en prioriteit voor publiciteit & sponsorwerving