Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Inhoud Methodologie Theorie Onderzoeksresultaten Verbanden
KWALITEITSZORG november 2012
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Beter afspelen.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
ÉÉN GOD, DE VADER 3 nov Rotterdam.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Fotobarometer 2 e kwartaal 2010 Nationale Vereniging van Beroepsfotografen © 2010.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Ziekteverzuim in sociale werkplaatsen
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Elke 7 seconden een nieuw getal
Uitgaan en middelengebruik
Regels voor het vermenigvuldigen
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
De Grootste Fuif enquête van Brasschaat. De Grootste Fuifenquête Jeugdraad : opstart “werkgroep Fuiven” (eind 2004) Werkgroep Fuiven: Beoordeling fuif-en.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Burgerparticipatie landschap
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Liaison dangereuse? Secretarissen en ontvangers over hun onderlinge verhouding en de werking van het managementteam Prof. Dr. Herwig Reynaert Dr. Kristof.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
VJV – De bestuursjurist tussen hamer en aambeeld?
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Op reis naar een dierentuin
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Succesvolle werving van vrijwilligers in de sportvereniging
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
Sportonderzoek in Almere
Enquête Vliegbrief 1 OKTOBER– 26 NOVEMBER 2010 RESPONDENTEN 674 volwassenen, 636 ontdubbeld 440 kinderen, 424 ontdubbeld.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Strijd tegen de zonde?.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
Gemeente Culemborg > Keurmerk Veilig Ondernemen Pavijen Huub van Oorschot Wethouder Economische Zaken.
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO

Programma Voorwoord Clickspaan: situering en doelstellingen De resultaten van het onderzoek Debat ‘Jong in Kortrijk’ Receptie

Clickspaan: situering en doelstellingen

Situering en doelstellingen Website + interviews met sleutelfiguren Babbelbox: Student Welcome Concert Woutergroep Enquête Doel

Clickspaan: onderzoeksresultaten

Identificatiegegevens 473 respondenten 49 % vrouwen / 51% mannen 98% Belgische nationaliteit / 2% niet Belg Gemiddelde leeftijd 19 jaar 97% studenten

Identificatiegegevens Woonplaats van de respondenten

Identificatiegegevens Opleidingsniveau van de respondenten

Cultuur in Kortrijk De Kortrijkse Schouwburg 63 % kent het aanbod niet  Respondenten uit Kortrijk Centrum en/of Groot Kortrijk beter op de hoogte  Meer vrouwen dan mannen kennen het aanbod

Cultuur in Kortrijk De Kortrijkse Schouwburg Een voorstelling in de Kortrijkse Schouwburg: betaalbaar?

Cultuur in Kortrijk De Kortrijkse Schouwburg Wat geldt voor jongeren die op de hoogte zijn van het aanbod van De Kortrijkse Schouwburg:  betaalbaarheid: ongeveer zelfde percentages als vorige grafiek  17% voelt zich voor sommige zaken of helemaal niet aangesproken  44,6% vindt het programma te weinig afgestemd op jongeren

Cultuur in Kortrijk Andere culturele organisaties/evenementen We vroegen de respondenten welke organisaties voor hen gekend zijn  De Kreun en Buda zijn best gekend: Ieder 46%  Gevolgd door  Antigone: 35%  Humorologie 21%  Vetex: 13%  Unie der Zorgelozen: 10%

Cultuur in Kortrijk Andere culturele organisaties/evenementen  30% kent geen van de vermelde organisaties of evenementen  Kennis is sterk afhankelijk van woonplaats.  Bij jongeren uit Kortrijk Centrum en/of Groot Kortrijk: algemeen (veel) beter gekend dan overige respondenten  Vrouwen kennen meer dan mannen de vermelde organisaties en/of evenementen  20% van de vrouwen t.g.o. 40% van de mannen kent geen enkele Kortrijkse organisatie

Cultuur in Kortrijk Andere culturele organisaties/evenementen Deelname aan activiteiten van vermelde organisaties  70% neemt nooit deel  14% neemt soms deel aan activiteiten van Buda, gevolgd door De Kreun (11%) en Antigone (9%). Rest: < 5%  Woonplaatsgebonden: Hoe dichter bij het centrum, hoe groter de deelname  Gender: grotere deelname bij vrouwen (uitzondering: De Kreun met 12% mannen t.g.o. 9% vrouwen)

Uitgaan in Kortrijk in het weekend 44% ervaart een gebrek aan uitgaansmogelijkheden  Wat mist deze groep jongeren?  goede fuifzalen (16%)  goede cafés (18%)  goede dancings (23%)

Eten in Kortrijk 77% is tevreden over het aantal restaurants/eetgelegenheden 76% vindt het aanbod zeer (8,4%) of redelijk duur (67,6%)

Shoppen in Kortrijk Minder dan de helft vindt shoppen in Kortrijk een aanrader (46%)  Vooral vrouwen vinden minder hun gading (slechts 40% t.g.o. 53% mannen) Waarom shoppen in een andere stad?  Ruimer aanbod (75%)  Betere collecties (24%)  Goedkoper (22%)  Mannen gaan voor goedkoper, vrouwen kiezen vaker voor een ruimer aanbod

Hobbyclubs, Sportclubs en verenigingen in Kortrijk Deelname  Sportclub (33%)  Vereniging (23%)  Hobbyclub (4%)  Bewoners van Groot Kortrijk zijn meer lid van club of vereniging dan die van Kortrijk Centrum of die buiten Kortrijk  Minder vrouwen als lid, dan mannen  48% is geen lid van club of vereniging!

Voldoende aanbod van Sportclubs in Kortrijk?

Voldoende aanbod van Hobbyclubs in Kortrijk?

Voldoende aanbod van Verenigingen in Kortrijk

Problemen i.v.m. huidig aanbod van sport-, hobbyclubs en verenigingen? Te duur (5,8%) Niet vernieuwend genoeg (8,2%) Niet afgestemd op jongeren (9,2%)

De jonge kunstenaar in Kortrijk  76% doet niet actief aan kunst

De jonge kunstenaar in Kortrijk Welke tekorten?  Zalen/lokalen (21,2%)  Materiaal (26,5%)  Kans om naar buiten te komen (20,4%) 36,8% van de kunstenaars is aangesloten bij een organisatie. Zij melden vooral een tekort aan lokalen en materiaal. 63,2% is niet aangesloten en mist vooral de kans om naar buiten te komen. Wie een lokaal MOET huren, vindt dit redelijk duur (63%) tot zeer duur (23%).

Werken in Kortrijk Voorkeur plaats van werk?  30% van bewoners Kortrijk Centrum geeft voorkeur aan andere stad!

Ondernemen in Kortrijk 21% wil ooit als zelfstandige aan de slag 21% verkiest hierbij Kortrijk Centrum, 28% een randgemeente en 50% een andere stad  Het is duidelijk dat wie van plan is zelfstandig te werken de voorkeur geeft aan de plaats waar hij/zij woont  Prijs handelspanden  Geen idee: 60%  Duurder dan elders: 28%  Geen verschil met elders: 10%  Goedkoper dan elders: 2%

Clickspaan: Debat ‘Jong in Kortrijk’

Clickspaan: Bedankt! Bedankt aan iedereen die zijn medewerking verleende aan dit project!