1© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 UW KLANT KOOPT (STEEDS) MEER BIJ EEN ANDER! Marco Wolters 14 november 2014 Connecting customers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingen in de retailmarkt
Advertisements

EU Immigration Onderzoeksresultaten. Drie van de acht bijlagen onderzocht • Metrobijlage in • Zweden • Hongarije • Nederland.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Simuleren van DOT / Impact Analyse Simplifying Decisions for Everyone.
COMMUNITY MANAGEMENT: DO’S AND DONT’S Lydia van den 4 september 2013 #smc036.
Meer klanten, meer conversie door “User centric mobile identity management” Mario Houthooft LIN.K nv Rotterdam
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
Customer confidential
Thursday, 10 July 2014 donderdag 10 juli 2014 Click Klik.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
GfK Shopper Jaarcongres 2010 “HOW TO CONTROL CONSUMER PRICES?”
Internet altijd en overal: de GigaPort GPRS-pilot Klaas Wierenga Innovatie Manager 10 oktober 2000.
PTC-AWARD – TOWELMACHINE – 10 NOV VENDOR – MMID - TOWELMACHINE.
Introduction multimedia. convergence standards retrieval applications & technology.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
© 2004 IBM Corporation Guts Wissema, OpenSource & Linux Sales, IBM Open Document Format.
VVW Toervaren. Onderwerpen Type AIS transponders Verplichting / Toelating gebruik Praktijk voorbeelden van op het schip Praktijk voorbeelden vanop de.
© 2014 Towers Watson. All rights reserved. Pensioenactualiteiten Stichting Pensioenfonds Thales Nederland 22 mei 2014.
Sunday, 20 July 2014 zondag 20 juli 2014 Click Klik.
Hyves brands Scrape, mashup and analyse. Introduction Anxiety about visible data on social networks by parents, employees (in news) Anxiety comes from.
ThinkQuest Projects Leerkrachten uitnodigen om een project te delen.
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1991 Heart Piercing Music / Maranatha! Music/CopyCare 1/16 THERE'S A RIVER (Malcolm duPlessis)
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
SPLA Service Provider License Agreement
27 januari 2011 Sessie: Cloud scenario’s. Hoe te starten met cloud bij uw organsiatie? Irwin Hunter Solution Specialist UC en Cloud Computing
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | December 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
ALBRECHT DÜRER'S MAGIC SQUARE ALBRECHT DÜRERS MAGISCH VIERKANT
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August I think I have freedom of speach For many this is beyond the reach Many women have still no voice.
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 24 oktober 2012 Google Services.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 3 - onderwerpen Het.
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Titel Spreker Datalekken in Cyberspace Hans Henseler FLITS bijeenkomst NVvIR 13 oktober 2011, Den Haag.
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
1 GfK Retail and TechnologyThe Netherlands20 September 2014 Judith Manenschijn Consultant Media & Leisure GfK Retail and Technology Judiths Weather Forecast.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
AOPA KNVvL 1 Safety Management System (SMS) The Basics Paul van den Berk AOPA KNVvL Lelystad.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
© Shopping 2020 TITLE Date Subtitle Logo Gastheer Logo Voorzitter.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Ondernemer in de btw René N.G. van der Paardt. Met Fuchs is de grens van het ondernemerschap wel bereikt? De vaste inrichting in de btw zou hetzelfde.
International Primary Curriculum
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
WISKUNDIG MODELLEREN KUNST OF KUNDE? 11 november 2009 Jaap Praagman CQM.
Mix Nationale DHZ sessie 2017
Transcript van de presentatie:

1© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 UW KLANT KOOPT (STEEDS) MEER BIJ EEN ANDER! Marco Wolters 14 november 2014 Connecting customers

2© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November

3© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 GfK Solutions within the Travel Industry Retail tracking Consumer tracking Travelscan

4© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 It’s all about loyalty Grip op de purchase journey van UW klant Buy Loyal Consider Active evaluation Post purchase experience

5© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 De shopper is connected, the future is omnichannel: Home Work Play …hij gebruikt verschillende devices voor toegang tot online content vanaf het moment dat hij wakker wordt tot het moment dat hij gaat slapen Connectivity Hours © GfK 2014 Retail presentatie | Oktober 2014 Van de mensen die toegang hebben tot internet gebruikt meer dan 1 device

6© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November % 10x ~2/3 Een kwart van alle boekers wist 3 maanden voor de transactie nog niet dat zij een vakantie gingen boeken. Zij overwegen 10x zoveel ‘merken’ als zij van tevoren dachten Na de booking vergeten zij 2/3 van de merken die zij overwogen! De uitdaging in Travel! Grip op een onvoorspelbare consument in een gefragmenteerde markt met enorme concurrentie.

7© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 SOURCE: Digital log-file data n=201 INFORMATION: All edges (lines linking nodes) are proportional to the volume of journeys made between these nodes. Aanwezigheid en relevantie op all touchpoints van de complexe omnichannel purchase journey is mission critical! Voorbeeld van een boeking van een vliegticket

8© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November GfK inzichten in omnichannel shopper gedrag in Travel

9© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 Reizen in het eerste half jaar goed voor 34% van de totale online bestedingen in NL. Online bestedingen per marktsegment Periode: Jan –Jun 2014 Aandeel segment binnen totale online markt Bedrag ( x € ) 17,5% 16,3% 10,8% 7,8% 7,2% 7,1% 5,2% 4,0% 3,2% 2,8% 2,4% 1,7% 1,4% 0,8% 0,5% 3,5% Bron: GfK Consumentenpanels en GfK Retailpanel Jan – Mrt 2014Apr – Jun 2014 INSIGHT 1

10© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 Internet is measured (MEP) on individual traveler level. Offline touchpoints are surveyed and are based on journey, not person. Source: GfK TravelMonitor and GfK Media Efficiency Panel 2014 Meer dan de helft van de online boekingen is alleen accommodatie INSIGHT 2

11© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 Internet is measured (MEP) on individual traveler level. Offline touchpoints are surveyed and are based on journey, not person. Source: GfK TravelMonitor and GfK Media Efficiency Panel % 18% 67% /3 van alle purchase journeys in Travel is Web Only! INSIGHT 3

12© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 Do’s en don'ts bij verschillende shopper types INSIGHT 4

13© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 Online bereik naar geslacht (%) Internet is measured (MEP) on individual traveler level. Offline touchpoints are surveyed and are based on journey, not person. Source: GfK travel Monitor and GfK DDMM april-aug 2014 Websites van touroperators worden vaker bezocht door vrouwen INSIGHT 5 50% 100%

14© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 Internet is measured (MEP) on individual traveler level. Offline touchpoints are surveyed and are based on journey, not person. Source: GfK travel Monitor and GfK DDMM april-aug 2014 Rol tablet als aankoopdevice bij pakketreis is marginaal, maar snel groeiend touchpoint. INSIGHT 6 Online bereik HY naar devices

15© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November Unieke bezoekers Internet is measured (MEP) on individual traveler level. Offline touchpoints are surveyed and are based on journey, not person. Source: GfK travel Monitor and GfK DDMM april-aug 2014 Online promo op het juiste moment leidt tot hoger bereik én marktaandeel! INSIGHT 7

16© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 KEN JE KLANT! Analyseer klantdata, weet waar hij zich bevindt en wat hij wil. Succesvol in 2020? Ga in relatietherapie, verander uw klant van notoire vreemdganger naar loyale partner for life Zorg voor een naadloze user experience gedurende de gehele OMNICHANNEL CUSTOMER JOURNEY van UW KLANT. PERSONALISEER! Wees RELEVANT en CONSISTENT op alle touch points!

17© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 DANK VOOR UW AANDACHT