Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Op zoek naar de ware Over de zoektocht naar een christelijke partner
Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie
1 19 jan Urk. 2 de context van 2Korinthe 3  Paulus reageert op beschuldigingen dat hij onbevoegd zou zijn (3:1,2);  Paulus plaatst zijn Evangelie.
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
Op zoek naar de ware This material is freely provided to help you build your own Power Point presentation to meet the needs of your group. 1 Based on eBook:
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Beter afspelen.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
Over consumenten, gedrag en marketing
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Mr. Marleen van Berkom-Lindhout (Berenschot) Drs. Robert Capel (KplusV) 1 Benchmark Milieustraten Afvalconferentie ASL 16 juni 2011.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Workshop contentstrategie
Elke 7 seconden een nieuw getal
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Wetsvoorstel Kilometerprijs KIVI NIRIA Ledenpeiling februari 2010.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Bevraging huisartsen /09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze.
 Doel  Doelgroep  Aanloop  Userstudy  Resultaten  Ervaringen van de gebruiker  Besluit 1.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
0 HJ Breen Wisselbeker Seizoen Veld en Zaal minst gepasseerde keeper/keepster Geldrop, dinsdag 19 juni 2012.
Enquête.
Op reis naar een dierentuin
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Test je geheugen
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Pensioen naar uw eigen wensen
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Rekenen groep 4.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
11 september 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:12-20 :13 - geen opstanding – Christus ook niet opgewekt :14,15 – consequenties: onze prediking.
Resultaten enquête Autoluwe Zondag 22/9/2002. Algemeen Alle wedstrijddeelnemers –Aantal: 325 –Gemiddelde leeftijd: 40,9 Wedstrijddeelnemers van Aartselaar.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Zo zit dat met uw pensioen!
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
ZijActief Koningslust
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
Transcript van de presentatie:

Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS

AutoRai proj 62228, 10 feb Inleiding en opzet  Door de snelle opkomst van het Internet is het zoeken naar de nieuwe (of gebruikte) auto sterk veranderd. Dit heeft consequenties voor het koopgedrag en de keuzes van de consumenten. Om hierin te kunnen sturen is inzicht in dit gedrag vereist.  Vragenlijst  Wat heeft men gekocht en waar?  Welke keuzes waren al vooraf gemaakt?  Hoe en waar heeft men zich georiënteerd?  Waar is de beslissing genomen?  Hoe oriënteert men zich de de volgende keer  Onderzoeksopzet  selectie uit online panel Interview-NSS  n=505 (auto aangeschaft in laatste anderhalf jaar)  telefonische steekproef  n=135 (Marketscanner, continu onderzoek onder consumenten, 23%)

Wat schaft men aan? En waar oriënteert men zich?

AutoRai proj 62228, 10 feb Laatste aanschaf Weer zelfde merk Nieuw 29% 13% Vorige auto 21% 8% 2e hands 64% 62% nieuw: 29% 7% Nieuw 29% 3% 7% 55% gebruikt: 64% 3% lease: 7% 18% 79% 37% 73% 99% = Gebruikt = Nieuw Wist u dat ? 37% kiest weer hetzelfde merk

AutoRai proj 62228, 10 feb Via welk kanaal heeft u zich georiënteerd? En wist u dit?

AutoRai proj 62228, 10 feb Bij nieuwe auto’s is de merkdealer samen met Internet nog steeds het primaire orientatiekanaal 50%

AutoRai proj 62228, 10 feb % Bij gebruikte auto’s is dat heel duidelijk het Internet.

Wat viel er eigenlijk te oriënteren? En heeft dit invloed op het oriëntatiekanaal dat men kiest?

AutoRai proj 62228, 10 feb e hands 65% En welk merk of model? Wat stond er al vast voor de oriëntatie? Werd het nieuw of gebruikt? Werkelijke aanschaf Nieuw 29% Nieuw: 29% 7% Nieuw 29% Gebruikt: 64% 7% 24% 11% 60% 13% 16% 46% 3% = Nieuw = Gebruikt 6 % Merk en model stonden vast Alleen merk stond vast Merk en model stonden vast Alleen merk stond vast ?= 45% van alle nieuwe auto’s ?= 65% van alle gebruikte auto’s

AutoRai proj 62228, 10 feb Voor degenen die nog niet wisten WELKE auto het zou worden, is Internet de dealer als eerste Voor degenen die nog niet wisten WELKE auto het zou worden, is Internet de dealer als eerste oriëntatiekanaal gepasseerd. Nieuwe auto aangeschaft! Waar heeft u zich als eerste georiënteerd?

AutoRai proj 62228, 10 feb Op basis van welke kanalen heeft u uw uiteindelijke besluit genomen? De definitieve beslissing valt meestal pas bij de merkdealer. Nieuwe auto aangeschaft!

AutoRai proj 62228, 10 feb Hoeveel dealers bezocht? Maar welke dealer ?

AutoRai proj 62228, 10 feb e hands 65% En welk merk of model? Wat stond er al vast voor de orientatie? Werd het nieuw of gebruikt? Werkelijke aanschaf Nieuw 29% Nieuw: 29% 7% Nieuw 29% Gebruikt: 64% 7% 24% 11% 60% 13% 16% 46% 3% = Nieuw = Gebruikt 6 % Merk en model stonden vast Alleen merk stond vast Merk en model stonden vast Alleen merk stond vast ?= 45% van alle nieuwe auto’s ?= 65% van alle gebruikte auto’s

AutoRai proj 62228, 10 feb Bij de gebruikte auto’s raadplegen de niet-weters iets vaker de garage en de vriendenkring Gebruikte auto aangeschaft! Waar heeft u zich als eerste georiënteerd?

AutoRai proj 62228, 10 feb En wordt de beslissing bij de weters vaak al op het Internet genomen Op basis van welke kanalen heeft u uw uiteindelijke besluit genomen? Gebruikte auto aangeschaft!

AutoRai proj 62228, 10 feb Concluderend  In het algemeen geldt dat :  ruim een derde van de kopers van te voren weet voor welk merk (vaak het huidige) men zal kiezen.  Internet het belangrijkste oriëntatiekanaal is voor kopers van auto’s.  Kijkend naar speciale doelgroepen ligt dat veel genuanceerder:  voor nieuw of gebruikt  voor een specifiek merk  voor een bepaalde prijsklasse  Het is daarom van groot belang goed in kaart te brengen:  wie welke kanalen gebruikt  wat ze via die kanalen zoeken  welke specifieke sites men raadpleegt en wat bepalend is voor de uiteindelijke keuze.  Dit vraagt om nader onderzoek.

AutoRai proj 62228, 10 feb Interview-NSS: Specialisten in Contact & Channel Management Bezoek: Geïnteresseerd in de vraag hoe de consument tot de auto van haar keuze komt en via welke kanalen u deze keuze kunt beïnvloeden? Of neem contact op met: drs. Anne Hoff tel:

BIJLAGE

AutoRai proj 62228, 10 feb Welke internet sites zijn bezocht? Populairste sites voor kopers Startpagina, etc.

AutoRai proj 62228, 10 feb Als u op dit moment besluit een auto aan te schaffen waar zou u dan als eerste gaan zoeken? Internet toch het belangrijkst in de oriëntatiefase