PowerPoint bij vaardigheid onderwijs voor de huisartsopleider op een paralleldag.  Anke ten Have april 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feedback – Hoe kan het beter?
Advertisements

Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
Opkomen voor jezelf.
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
Een meisje van 16 gaat voor het eerst naar de disco.
Gods geboden, geen commando’s
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Waar ben jij heel goed in?
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Maurice kon maar 6% zien Maurice gaf ons uitleg over de slangen. Ik vind het knap dat Maurice het kan.
Hoe werkt een powerpoint?
Mijn buurman uit België kwam om ca uur op de koffie.
Leren dienstdoen op de huisartsen post AIOS deel, leren dienstdoen op de Hap HAO deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap Hao deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Godsdienst 1.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Mijn buurman uit Belgie kwam om ca uur op de koffie.
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Love story.
Een man had 3 vriendinnen. Om te besluiten met welke te trouwen, gaf hij elk 1000 euro, om te zien wat ze met het geld zouden doen.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
N PowerPointsite-bep Leo presenteerd.
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Inleiding parallelprocessen.
Interpreteren van data
inleiding Thijs Waanders Rens Velthuis Stan de Leeuw Roy broshuis
Als woorden....
Hoe ondersteun je je kind “De Musical gaat niet door” >>
Met handen en voeten geloven 1
Ik sluit mijn paraplu om jou met een open blik te ontmoeten.
Ik trouwde met vrouw Right. Ik wist niet dat haar voornaam ALWAYS was!!!
De supermarkt..
Hfdst. 26 Het Proces-Verbaal
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
loodgieter met de vraag of hij direct wil komen, want hij heeft
Uitleg persoonsvorm (pv)
Verwachting Mijn verwacht van dit spel was erg laag. Voordat ik het spel ging spelen, vond ik het er maar stom, makkelijk en kinderlijk uitzien. Ik wou.
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Dictee 6.2 succes.
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Redmer Jorna 1T. Agenda  Afgelopen jaar  Studiekeuze & ambities  Osiris  Competenties  Leerdoel  Werkveldoriëntaties  Feedback klasgenoot  Toekomst.
PAGE ONE: A YEAR INSIDE THE NEW YORK TIMES. IK KENDE DE DOCUMENTAIRE AL BIJ NAAM MAAR HAD DE FILM NOG NIET GEZIEN. MIJN VERWACHTINGEN WAREN HOOG OMDAT.
Facebook in het nieuws Bespreking woordenschatopdracht.
Mijn buurman uit België komt iedere avond rond uur bij mij op de koffie.
O Heer, wat ben ik moe!.
Op zijn 95ste besluit Don Juan nog te trouwen …
Verkeerssituatie rond onze school
Ook Thomas niet zien toch geloven
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
James Bond wandelt door een park...
Een pastoor van een klein dorpje komt erachter dat Marietje zwanger geworden is (van hemzelf) !
Nierpatienten en seksualiteit. Inhoud Eerste periode: Algemene informatie Algemene informatie MMW informatie MMW informatie Tweede periode: Stellingen.
Vrouwen hebben altijd het laatste woord !!!!
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
10 maart 2016 Bodegraven. Johannes 4 35 Zegt gij niet: Nog vier maanden, dan komt de oogst? Zie, Ik zeg u, slaat uw ogen op en beschouwt de velden, dat.
Dat zeg ik Gamma Drie echtparen,een bejaardeen van middelbare leeftijd en een netgetrouwd stel willen toetreden tot een kerk. De priester vertelt: "We.
Genesis 1:1-6:8 (5) WELKOM. Psalm 119: 1  Welzalig wie de rechte wegen gaan, wie in de regels van Gods wijsheid treden.  Zalig wie zijn getuigenis verstaan,
Loopbaan en burgerschap les 2
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Transcript van de presentatie:

PowerPoint bij vaardigheid onderwijs voor de huisartsopleider op een paralleldag.  Anke ten Have april 2011

Hoe draag je een vaardigheid over?

Twee kernvragen van onderwijs aan de AIOS  Wat weet je er al van? Wat kun je al?  Hoe wil je het leren?

Kernvragen over de inhoud  Wist de HAO wat er bij het onderzoek aan de orde is en waarom dat zo is?  Gaf de HAO ook uitleg over het waarom van bepaalde delen van het onderzoek? De Observator moet hier op letten.

Kernvragen over het proces  Hoe ging het overdragen van de vaardigheid, welke onderwijsstijl had de HAO?  Hoe heeft “de patiënt”het ervaren? de observator moet hier op letten.

Observatielijst voor didactische vaardigheid  Vraagt de opleider of de AIOS de vaardigheid al eerder heeft gezien of gedaan en hoe hij dit wil leren?  Doet de opleider het eerst een keer voor? Kan de opleider het wel zelf?  Praat de opleider ook tegen de patiënt voor en tijdens het onderzoek? Zegt hij wat hij gaat doen?  Mag de AIOS het zelf doen, direct of na de opleider, of moet de AIOS het eerst verwoorden voordat zij het gaat doen?  Als de AIOS het zelf mag doen, wat vindt de patiënt ervan? (proefkonijn gevoel)  Hoe geeft de opleider feedback aan de AIOS? Tijdens? Na afloop? Is de patiënt er nog bij of niet?