Interactieve (marketing)communicatie. Programma vandaag Mededelingen Vragen n.a.v. studentenreader en wk 1 College 2 theorie College 2 praktijk Consult.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

Golfbeweging in de maatschappij
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
De zin en onzin van escrow
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Edushock leerfestival
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
De marketing-omgeving
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
Presentatie nieuwe media
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Agenda Inkoopprofessionalisering
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Hoofdstuk 1 De grote lijn..
Patrick Stoop 1MCTa Projectwerking. ICT Webdesign Audio en video Creativiteit.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Onderwijsconferentie
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Sparen, Kapitaalaccumulatie, en Productie - De Lange Termijn
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Inkomen 21 Begrippen H6. 2 Begrippen Directe belastingen Belastingen die rechtstreeks aan de overheid moeten worden betaald.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Marketing vandaag en morgen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
nieuwe toepassingen 2008 Schoolbib 2.0 / VVBAD Mechelen, 5 november 2008 Rosemie Callewaert - Project Manager VCOB.
Afdeling Geografie, Planologie en Internationale Ontwikkelingsstudies
Schitterende Organisaties®
Enquête.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Farmaceutische zorg in NCare
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Onsight Managed Security Services
Logistics: a driver for innovation Low costs High value Flexibility now and later Superior technology Timwood - T > No transport - I > No Inventory - M.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
3/23/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Klassieken en Oude Geschiedenis.
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
3/30/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Nederlands 2014.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Transcript van de presentatie:

Interactieve (marketing)communicatie

Programma vandaag Mededelingen Vragen n.a.v. studentenreader en wk 1 College 2 theorie College 2 praktijk Consult (20 min. per groep) Aan de slag 2

Praktijk : dataTraining/Presentatie Wk. 50: Social Media (Gr.1) Wk. 51: Social networks (Gr.2) Wk. 52: Kerstvakantie Wk. 53: Kerstvakantie Wk. 1: Mobile Marketing (Gr.3) Wk. 2: Augmented Reality (Gr.4) Wk. 3: Weblogpresentatie Wk. 4/5: Tentamen 3

Coll. 1 Praktijk : consult WG 10.30u. – 10.45u. : GR u. – 11.00u. : GR u. – 11.15u. : GR u. – 11.30u. : GR. 4 Graag 5 min. voor tijd in omgeving lokaal! Volgende week: start gr.4, enz. 4

Interactieve (marketing)communicatie College 2 THEORIE

Van oude- naar nieuwe economie COLLEGE 02 SHEET 6

Oude Economie  19e eeuw Agrarisch tijdperk  20e eeuw Industriële tijdperk  21e eeuw Dienstentijdperk 7

Nieuwe Economie  Dienstentijdperk  Grootste economische waardecreatie  Motor van de economie  CBS: 76% beroepsbevolking 8

Nieuwe Economie  B2C meer dan B2B  Toekomst omgekeerd  Bedrijfsleven gebruikt inernet om dienstverlening productief en kwalitatief te verbeteren 9

Service-economie  Opkomst internet belangrijkste economische- en maatschappelijke ontwikkeling  2000: ontnuchtering nieuwe-economiehype  Overwinnaars: beste internettoepassingen uit de nieuwe economie, ingezet door beste organisaties uit de oude economie 10

Ontwikkeling Service-economie  Computer voert berekeningen uit  Verwerken teksten  Modelleren van fysieke bedrijfsprocessen  Ontstaan van digitaliseerbaar product  “digitale aanvulling” op fysiek product 11

Ontwikkeling Service-economie  Digitaliseerbare producten worden vervangen door elektronische diensten  Elektronische dienstverlening wordt gemodelleerde werkelijkheid, een werkelijkheid op zich  Gaat oude werkelijkheid verdringen COLLEGE 01 SHEET 12

Ontwikkeling Service-economie  Internet koppelt computers www  Goedkoop, naadloos communiceren  Voordelen zijn groot, strategisch  Wie niet mee doet zet zich buitenspel COLLEGE 01 SHEET 13

Ontwikkeling Service-economie  Traditionele manier van werken overboord  Land, kapitaal, machines e.d. dragen niet bij tot succes  Kennis, technologie, goed opgeleide mensen, elektronische diensten wel  Er ontstaan wereldwijde online kapitaalstromen 14

Ontwikkeling Service-economie COLLEGE 6 SHEET 15

Ca gedrukte media Zetletters en drukpers. Ca massamedia Radio, t.v. en later p.c. 1989_nu m ediamassa/multimedia 1989 W WW ( Tim Bernes Lee) 2003 Web 2.0 ( Tim o’Reilly) Drie grote media revoluties Schema ONTWIKKELING MEDIA 16

POPULARISERING Meer gewone mensen raken actief betrokken bij meerdere gebeurtenissen. E_MANCIPATIE : De combinatie en de mate van afleiding, sociaal contact en nieuws-/leergierigheid op het web bepalen we zelf. Web 2.0 Tim O’reilly 2003 >”Mash up” applicaties door recombining van sofwarecomponenten waardoor webfunctionaliteit fors is gestegen. 17

Interactieve (Marketing) communicatieCOLLEGE 01 SHEET 18 Mash up economie

3 e MEDIA_REVOLUTIE = Web 2.0 = ICT 3.0 =  Sociaal  Persoonlijk  Multimediaal Sociaal persoonlijk multimediaal 19

CONVERSATIE ECONOMIE Economie gedreven op oprechte 2_weg communicatie. Conversatie brengt nieuwe meningen en dus nieuwe koopbeslissingen. HYPEREGO Alle actieve identiteiten in het metaversum. (personen, merken, bedrijven, politiek enz.) Superactief en gehyperlinkt. METAVERSUM Combinatie van virtuele wereld en realiteit. Digitale doorontwikkeling van het universum. CONTINIOUS PARTIAL ATTENTION Continue verdeelde aandacht. Geen of-of maar en-en Eerste begrippen 20

Massa Media = radio tv krant telefoon tijdschrift Internet =MEDIAMASSA=MEDIAMASSA Elk medium heeft eigen impact Oorspronkelijke karakters zijn verweven/gehyperlinkt  persoonlijk  sociaal  multimediaal Boodschap het belangrijkst. *ICTechnologie Beleving het belangrijkst. *ICtainment Pers Politiek Merken Bedrijven HYPEREGO’S PROSUMERPROSUMER Van massamedia naar hyperego’s 21

GEVOLGEN 3e mediarevolutie 1989_nu INFORMATIE TECHNOLOGIE ICTechnologie wordt ICTainment Web wordt open platform voor adequaat delen van kennis en info. Teveel fun, doorslaan in vermaak ( Andrew Keen). Iedereen “kan” wat. BUSINESS Verschuivende machtsverhoudingen. Directe conversaties met klant en werknemers. Intiemer contact. Conversatie economie. Sterk persoonlijk > moeilijker voor traditionele bedrijven. Continuous Partial Attention /Hyperattention. Overal en altijd toegang tot media. ONSZELF We worden hyperego’s in een metaversum. Virtuele identiteit centraler in ons leven. Socialer > sociale controle Verzameling deelidentiteiten als vast gegeven. Gevolgen 3e media revolutie 22

Mc Luhan 1967 “The medium is the message” Ieder medium heeft een eigen karakter en dat weegt zwaar mee in de verwerking van de boodschap. Aard van het medium bepaalt de mate waarin we iets ingemasseerd krijgen. (“The medium is the massage”) Medium is the message 23

VERLOOP ELEKTRONISCHE MEDIA 1520 > Reformatie > 1e pamflettenoorlog 1605 > 1e periodieke krant 1844 > telegraaf “Victoriaans internet” verbindt continenten 1875 > telefoon 1877 > fonograaf > opnemen /afspelen van geluid 1900 > uitvinding radio 1926 > eerste live tv uitzending 1936 > Spaanse Oorlog > 1e radio oorlog 1943 > Colossus > 1e electronische computer 1978 > Internet basisprotocal 1981 > IBM pc 1989 > WWW Tim Berners Lee 2003 > Web 2.0 O’reilly 2006 > Social computing > You media 2007 > meer info dan afgelopen 5000 jaar! 24

DIJKSTRA “programming considered as a human activity P.C Myspace Flickr Secondlife Virtual earth Hyves Youtube Facebook Ictech + Ictainment > NBIC Waking life ICT 0.0 ICT 1.0 ICT 2.0 Programmeer eeuw 1965_2065 ICT 3.0 Ictainment komt boven op Ictech Applicaties en intelligentie floreren NBIC: Nano+BIOtech+ICTech/ICTainment + cognitie laatste beperkingen weggenomen voor ontwikkeling intelligent leven in het metaversum. Schema van ICTech naar ICtainment 25

Tim O’reilly 2003 > WEB 2.0 > ”Mash up” applicaties door recombining van sofwarecomponenten waardoor webfunctionaliteit fors is gestegen. Andrew Keen “ The cult of the amateurs. ” Anti_Tim O’reilly’s Web 2.0 > Wansmaak regeert. No spectators only participants. Weinig wol veel bla. PRO EN ANTI WEB

ICTainment past bij behoeften van nu : massa Sociaal Afleiding Nieuwsgierig Leergierig ICTainment Enter_tainmentInfo_tainmentEdu_tainment Web 2.0 Mediamassa = hyperego’s Long tail Hypertargeting 27

Nog actiever WWW : met Web 2.0 is het voor het eerst dat er een medium is gekoppeld aan elke “ik” en elke “identiteit” die zich bezig wil houden met het zenden en ontvangen van boodschappen. LONG TAIL ( naar slepende staart grafische verdeling ) Het grafisch in kunnen indelen van die zendende/ontvangende individuen in een schaal. Ieder individu heeft een eigen input en eigen waarde in die schaal die te bewerken is. HYPERTARGETING: het targetgericht kunnen bewerken van die “long tail” aan individuen en hyperego’s. ONTWIKKELING DIGITALE MEDIA HEEFT TOT GEVOLG: 28

Vragen? 29

COLLEGE 2 SHEET 30