Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Ontwikkelingen in de retailmarkt
Uitkomsten trendonderzoek 2010 Onno Ponfoort Martijn Laar 1 Ben jij wel authentiek?
Businesstoepassingen
Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
Wat is interactieve marketing?
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
MULTICHANNELING CE / SPM week 3.
Even kennis maken: Gerard Schomaker:
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
De condoomsleutelhanger
Be ready to get blown away!! Bart Venema Kevin Gerde Pleun Klootwijk CDM1B.
Introductie tot het boekenvak : een bedrijfseconomische benadering
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Deze presentatie 1.Introductie: onderzoek en spel 2.Hoe ziet het spel eruit? 3.Brainstorm: vertaling naar het onderwijs.
MULTICHANNELING CE / SPM week 2.
Bestuurlijke Informatiesystemen
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Media en creativiteit Privacy, reputation and control
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
ICT voor de klas Hoofdstuk 1: ICT in de wereld om je heen.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Marketing vandaag en morgen
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
OVERTUIGEN MET WOORDEN
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
7 strategieën voor een digitale overwinning Willem Hendrikx Internet als markt & strijd.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Seminarie Geïntegreerde Informaticatoepassingen mobiele telecommunicatie m-commerce Kris Lens Hans Verbustel.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
 Interactieve mediaproducten Yoeri, Jelmer, Maarten, Stijn en Chris.
Monday, 20 April 2015 maandag 20 april 2015 Click Klik.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
De toekomst van jouw onderneming Arjen Kamphuis
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Online marketing tools Google 1.Google tracking pixel installeren 2.Keyword planner gebruiken 3.Trends spotten 4.Remarketing lijst maken in google adwords.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Hoofdkleuren: R: 0 G: 75 B: 149 R: 189 G: 0 B: 103 R: 245 G: 234 B: 207 R: 223 G: 224 B: 225 R: 248 G: 186 B: 136 R: 190 G: 227 B: 238 R: 193 G: 215 B:
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
Salesforce Partner van Ordina Flexibel 3 Schaalbaar van 1 tot gebruikers Gebruik naar behoefte Eenvoudig aan te passen.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
De geschiedenis van ICT
The Hybrid Workspace Gino van Essen Technical Consultant.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Consumenten-gedrag Online consument
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn Bart van der Voort Maarten Poppenk Remon van Hooijdonk

Internet revolutie

Business modellen B2B – Business to Business B2C – Business to Consumer B2PA – Business to Public Administration PA2PA – Public Administration to Public Administration PA2C – Public Administration to Consumer C2C – Consumer to Consumer Non-profit

Dot.com Bubble

Samenwerking ICT / Marketing

Offline -> Online

Ansoff: online Marktpenetratrie Marktontwikkeling Productontwikkeling UPC – Social Media Marktontwikkeling Bol.com - Mediawinkel Productontwikkeling T-Mobile – Online forum voor Q&A’s Diversificatie Nike.com – Design your own shoes

Internet business models

Ondernemen in moderne Economie Bricks & Mortar Fysieke aanwezigheid: Videotheek om de hoek Clicks & Mortal Mediamarkt Clicks only / Pure Players Wehkamp.nl Clicks & Content Startpagina.nl

Brick & Click Fuseren van online/offline Voorbeeld: Ebay – Soteby’s

On- en offline van elkaar leren Location & Hosting Google / Yahoo Marketing & Presentation Hoe wordt het merk gezien? - Nespresso Payment iDEAL / Pay-pall / PIN Security Hackers virussen Fulfillment Tijdig leveren