Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Duurzame Ketenzorg
Advertisements

 TV media voor de kerken: een meerwaarde? Gouke v.d. Meulen  Wat is nu (technisch) mogelijk Wim van Dijk  Praktijk voorbeelden in de regio  Praktijk.
IMPIAN ANAK in 12 vragen…veel meer informatie en foto’s vind je op www
workshop geld zoeken loont
Communicatie en draagvlak
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Hoe ontstond dit initiatief ?
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Wie zijn wij & wat doen wij? 2 e jaar studenten SCW Evenement management  Project V Samenwerking  NAC, Playing for success, Radar, The Popcorner.
Projectweek.
Stichting Cultuurpad Primair anders! Onze missie: het bieden van brede ontwikkelingskansen voor kinderen van 4-14 jaar door: Cultuureducatie een vaste.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Voor alle kinderen betaalbare en toegankelijke dagarrangementen woensdag 12 september D&C Amsterdam Antoinette Kat.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
SOTOS bouwt met U een school in Sindian in Senegal.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Studentencongres Reclame en PR.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014.
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
Social media presentatie
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
Cultuureducatief Projectplan Leren met en van elkaar, kunst als middel!
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
SAMSAMSAMSAM. SAMENWERKINGSVERBAND FINANCIELE EDUCATIE VOOR JONGEREN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Tik en Tel © Uitgeverij De Klankkast, W. Boots Kenneth Wiersum KMW-Media
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio KIGO project Natuurpark Groote Beerze.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.
Doelen realiseren met media
Doelen realiseren met media
Campagne taalvaardigheid
Doelen behalen met activiteiten
Kijk Mij Nou! De Gruitpoort - Doetinchem
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Circulaire economie in onderwijs en mkb “Parels zonder ketting”
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Opleiding Zorg technicus Ton Pagen Zorgtechniek Limburg.
Meld u aan als lid van de Ouder Advies Raad (OAR)
Transcript van de presentatie:

Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx PROJECTPLAN Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx

Voor wie? De doelgroep: kinderen van ouders/verzorgers met een reizend beroep t.w. schippers-, kermis- en circuskinderen Leeftijdscategorie basisschoolleeftijd groepen 5 t/m 8 Aspect levend immaterieel erfgoed

Hoofdoelstelling Omgevingsgerichtheid vergroten van kinderen van basisschoolgroepen 5 t/m 8 van ouders met reizende beroepen via “online podium” gedurende ten minste één kalenderjaar.

Subdoelen Creativiteit van de doelgroep vergroten door deze de mogelijkheid te bieden een eigen invulling aan beelden te geven. Kennis laten maken met bekende schilderwerken over dit onderwerp met uitleg. Kinderen door middel van eenvoudige online instructiefilmpjes technische basisvaardigheden leren. Uitbreidingsmogelijkheid voor andere leervormen en -doeleinden. Bij betrokken organisaties en andere gerelateerde instellingen draagvlak creëren.

Bereik Aansluiting op de cultuur (het reizende aspect) Aansluiting op de toepassing van social media en onderwijs op afstand Inzet van gerelateerde partijen zoals De Rijdende School en belangenbehartigers van de doelgroep (online bekendheid geven aan het project) Flyers aan de doelgroep uitreiken door gerelateerde partijen

Gerelateerde partijen What’s in for you? Een onderwijsinstelling die zich richt op de doelgroep heeft weinig tijd voor cultuureducatieve activiteiten. Door aan te sluiten op dit project draagt ze toch het belang van cultuureducatie uit en hoeft ze zelf geen lesmateriaal te ontwikkelen. Andere organisaties kunnen het project inzetten als nieuwswaarde en met evt. sponsoring een PR-plek op de site krijgen.

Vakdidactische; aansluiting Inhoudelijk aansluiting zoeken bij de ontwikkelingsfase van de kinderen (ontwikkelingsfase van kinderen in de leeftijd van 7 tot 9 jaar is een andere dan die van kinderen in de leeftijd van 10-12 jaar) Website biedt mogelijkheden om: Eigen fantasie kwijt kunnen Sociale omgeving vergroten Onderlinge communicatie  

De uitvoering www.hetreizendevenster.tk

Begroting Voor het realiseren van (de pilotversie van) Het Reizende Venster zijn de volgende diensten en producten nodig, uitgaande van een looptijd van één kalenderjaar; Begroting Omschrijving Bedrag (€) Website * Promotioneel * Personele kosten Onvoorzien Copywriter Vormgeving Techniek – Webmaster Webspace + domeinnaam (12 x 10,-/mnd.) Drukwerk Informatieflyer (A5-form., oplage 5000) Vormgever Flyer (ontwerp + DTP) Copywriter Teksten (website + flyer) (Concept)ontwikkeling/overleg Voorlichtingsbijeenk. met gerelateerde partijen (stelpost) Administrator website (12 x 100,-/mnd.) … 150,- 500,- 1000,- 120,- 70,- 125,- 800,- 250,- 1200,- TOTAAL 4365,- * Eenmalige kostenpost.

Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx FHK - ABV | DBKV | Docent Judith Boessen | Semester 6, ‘13 – ‘14 Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx