E-portfolio UM Blackboard GG groep Nederland Universiteit Maastricht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Advertisements

Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Portfolio’s voor academische ontwikkeling RU-seminar 21 april 2011 Bea Edlinger & Willibrord Huisman IOWO Tekeningen Eva Huisman De dia’s in deze PPT zijn.
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Learning analytics: de docent
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Reflectievaardigheden en instrumenten
Fronter als e-portfolio
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Transparantie bij evaluatie
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Portfolio Faculteit der Letteren
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
Veldhoven, BTG ESB&I, Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
De zelflerende student
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
ICT in het Onderwijs bij TBM
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Masterclass SPBS Gebruikersdag Agenda SPBS tot nu toe Een aantal nieuwe ontwikkelingen Ontwikkeling.
Rookstopcursus voor jongeren
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
SURF SiX Op reis door het land van uitwisselbaarheid en hergebruik.
Een passende baan in het Slotervaart ziekenhuis
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Langdurige samenwerking tussen het Albedacollege en ECABO
INTUIT: Naar een geïntegreerde leeromgeving Engels Jaarvergadering NUT 14 maart 2008 Sake Jager, ICT & Onderwijs Letteren Rijksuniversiteit Groningen.
Proeve van Bekwaamheid
Portfolio
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Portfolio en Coaching Welkom en dank voor de uitnodiging
Inrichten van een dienst Weblectures
moderniseren van het curriculum.
Datum: 11 november 2004 Auteur: Cees van Diest “2 x P D P” Welkom.
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Mm-dd-yy | 1 Blackboard gebruikersdag over BBCS 1 november 2007 Frits van Kouwenhove Eline Noorbergen.
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.

Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Digitaal nakijken met Turnitin
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Resultaten ICT monitor 2002
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Afstuderen hbo-ict Instroom september 2013 voor studenten die het stageassessment hebben gedaan Versie 23 april 2018.
Honours programma: voor wie
Monique Greve Technische Universiteit Eindhoven
Transcript van de presentatie:

E-portfolio UM Blackboard GG groep Nederland Universiteit Maastricht 2 november 2007 Anouk Prop Marieke Kools ICT-Servicecentrum

Wat is een portfolio? Overzichten Volgen Logboek Ideaal portfolio Beoordelingsportfolio Leer portfolio/POP Beoordelen/toetsen Begeleiden Materialen Reflecties/beschouwingen ICT-Servicecentrum

E-portfolio in FdG Doel Structuur van het portfolio E-portfolio in BbCS alleen in 1e jaar Doel Begeleiden en beoordelen van competentieontwikkeling Structuur van het portfolio Semi-voorgestructureerd ICT-Servicecentrum

E-portfolio in FdG Begeleiding Beoordeling Voorbeeld portfolio FdG: Portfoliobegeleiding door mentor 2x per jaar voortsgangsgesprek op basis van portfolio Beoordeling Vorm en inhoud (2 studiepunten) Voorbeeld portfolio FdG: ICT-Servicecentrum

Functies van portfolio’s Overzichten Volgen Portfolio FdG Beoordelen/toetsen Begeleiden Materialen Reflecties/beschouwingen ICT-Servicecentrum

Waarom e-portfolio’s ? Eenvoudig verbanden leggen tussen verschillende elementen portfolio door gebruik van hyperlinks E-portfolio is compact: makkelijk te bewaren en transporteren Grote variëteit aan opname bewijsmateriaal E-portfolio kan tegelijkertijd door meerdere mensen worden bekeken Studenten vinden werken met e-portfolio’s leuk Werken met e-portfolio stimuleert ontwikkeling ICTvaardigheden van studenten en docenten Neiging tot compactheid en gestructureerdheid: voordeel voor beoordelaars ICT-Servicecentrum

E-portfolio in FdG Ervaringen: 4 jaar pilots van kleine  grote schaal E-portfolio effectiviteit sterk afhankelijk van draagvlak betrokkenen en technische ondersteuning Studentervaring ICT-Servicecentrum

E-portfolio in FdP Doel portfolio: Ervaringen: Jaar 2 en 3 van de studie Doel portfolio: Competentie-ontwikkeling, ‘leren leren’ Ervaringen: Dit jaar eerst in BbCS Geen grote problemen Voorbeeld e-portfolio FdP: ICT-Servicecentrum

E-portfolio in FdP Begeleiding: Beoordeling: Studenten onderling 2x voortsgangsgesprek op basis van portfolio Beoordeling: Eindgesprek met docent jaar 3 ICT-Servicecentrum

Functies van portfolio’s Overzichten Volgen Portfolio FdP Beoordelen/toetsen Begeleiden Materialen Reflecties/beschouwingen ICT-Servicecentrum

Waarom e-portfolio’s? Eenvoudig verbanden leggen tussen verschillende elementen portfolio door gebruik van hyperlinks E-portfolio is compact: makkelijk te bewaren en transporteren Motiveren van studenten Logische stap na gebruik schijfruimte ICT-Servicecentrum

Knelpunten bij implementatie Proces van sturen en ontvangen portfolio’s Commentaar geven op ontvangen portfolio’s Bevriezen portfolio voor beoordeling Printen compleet portfolio Exporteren & importeren (Life Long Learning) Buttons – subbuttons ICT-Servicecentrum

Andere ervaringen??? ICT-Servicecentrum