Positionering Transformationele positionering Focus op communiceren van waarden “Binnen de theaterwereld zijn theaters Diligentia en Pepijn theaters waar jong volwassenen kunnen genieten van verschillende voorstellingen, maar vooral van cabaret en kleinkunst. Theaters Diligentia en Pepijn zijn samen goed voor 400 voorstellingen per jaar. De klant kan dus altijd een avondje uit plannen.”
Propositie Belangrijke Kenmerken Theater Dilligentia en Pepijn: Hartje Den Haag. Nieuw opkomend / onbekend talent. Het theater voor cabaret en kleinkunstenaars. Klassieke uitstraling van buiten, modern van binnen. Speciale plaatsen voor rolstoelen en slechthorenden. Segment onbekende artiesten. Relatief voordelig. Betrekken van jongeren bij kunst en cultuur.
Wat belooft de organisatie de afnemer? Een leuke avond uit (tegen een betaalbare prijs) Wat is het onderscheidende voordeel? Voorstelling van nieuwe en opkomende (maar onbekende) cabaretiers bezichtigen tegen een relatief voordelige prijs. Waarom koopt de afnemer dit merk/product? Voor een gezellig avondje uit met partner / vrienden. Welke waarden wil de organisatie verbinden met haar merk? Gezelligheid, innovatief, voordelig. Hoe wil de organisatie haar merk positioneren? Sta open voor het onbekende.
Mogelijke proposities: Onderscheidende kenmerken voor de propositie: Nieuw (onbekend) talent Relatief goedkoper Hartje Den Haag Mogelijke proposities: “Theater Dilligentia en Pepijn, verras jezelf in hartje Den Haag” “Verras jezelf, Theater Dilligentia en Pepijn” “Verassend uit in hartje Den Haag”