Positionering Transformationele positionering

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generatie Einstein Inez Groen
Advertisements

Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Wat is Creatifs? 2-jarige post HBO opleiding theater, bedrijf, film & tv. Begeleidt artiesten naar artistiek ondernemerschap en leidt hen op tot ideeënmakers.
TalentBranding voor een succesvolle carrière
IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.
1.
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
IMPACT HELMOND 2012  Opgericht in 2004  25 organisatievrijwilligers  Grootschalig, uniek, muzikaal en cultureel, jongerenfestival wat jaarlijks plaats.
Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: ondernemerschap vereist
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Een startersgids voor innovatie
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Segmenteren en Positioneren
Basisboek marketingcommunicatie
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Let’s get started Marketing? Marketing!
Citysounds City Sounds is een ééndaags, gratis toegankelijk dancefestival op verschillende pleinen in de binnenstad van Tilburg. De podia worden, naast.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Productdossier-Breechpocket
Identiteit en imago openbaar onderwijs
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Toon Hermans.
Herman Krommendam 23 september 2009
Ciara ‘The Sand’. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
OM OVER NA TE DENKEN.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Tijd !!! Wil je weten hoe lang een jaar duurt,
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Studeren in Zuid-Korea
Presentatie Leerplan ‘Pop- en cultuurpodium Het Kasteel’ November 2004.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
De toekomst is nu: diversiteit en co-creatie Aad Koster 13 oktober 2015.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Janny van de Velden, Consulent veiligheid en gezondheid.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
De marketing van kennis
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Fontys Career event 15 maart 2017.
Short film city.
Transcript van de presentatie:

Positionering Transformationele positionering Focus op communiceren van waarden “Binnen de theaterwereld zijn theaters Diligentia en Pepijn theaters waar jong volwassenen kunnen genieten van verschillende voorstellingen, maar vooral van cabaret en kleinkunst. Theaters Diligentia en Pepijn zijn samen goed voor 400 voorstellingen per jaar. De klant kan dus altijd een avondje uit plannen.”

Propositie Belangrijke Kenmerken Theater Dilligentia en Pepijn: Hartje Den Haag. Nieuw opkomend / onbekend talent. Het theater voor cabaret en kleinkunstenaars. Klassieke uitstraling van buiten, modern van binnen. Speciale plaatsen voor rolstoelen en slechthorenden. Segment onbekende artiesten. Relatief voordelig. Betrekken van jongeren bij kunst en cultuur.

Wat belooft de organisatie de afnemer? Een leuke avond uit (tegen een betaalbare prijs) Wat is het onderscheidende voordeel? Voorstelling van nieuwe en opkomende (maar onbekende) cabaretiers bezichtigen tegen een relatief voordelige prijs. Waarom koopt de afnemer dit merk/product? Voor een gezellig avondje uit met partner / vrienden. Welke waarden wil de organisatie verbinden met haar merk? Gezelligheid, innovatief, voordelig. Hoe wil de organisatie haar merk positioneren? Sta open voor het onbekende.

Mogelijke proposities: Onderscheidende kenmerken voor de propositie: Nieuw (onbekend) talent Relatief goedkoper Hartje Den Haag Mogelijke proposities: “Theater Dilligentia en Pepijn, verras jezelf in hartje Den Haag” “Verras jezelf, Theater Dilligentia en Pepijn” “Verassend uit in hartje Den Haag”