Een middeleeuws toernooi uit liefde voor bier

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoestemtpeelenmaas.nl Waarom kiezers stemmen of thuisblijven en wat lokale politici daaraan kunnen doen Onderzoek van de Rekenkamercommissie Peel en Maas.
Advertisements

BFB-bier-krat Q
Hagelandse Bier Genieters Wie zijn wij ? In de lente van 2012, merkten twee vrienden, Jean-Marc en Kurt dat er in hun regio (Linter – Zoutleeuw – Tienen)
De TWV heeft weer wat! Uitnodiging B i e r p r o e v e n.
‘VAN INITIATIEF NAAR MAINSTREAM’ UPDATE & VOORUITBLIK FSC NEDERLAND Bert van Veldhuizen Partnerdag The Amazone Alternative Utrecht, 24 November 2011.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Introductiebijeenkomst
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Branche-analyse Boekenbranche
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Inge Bunschoten Benjamin Brommer Ronita Constantine Lambert Bax
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Presentatie Tactisch Marketingplan
MTC Bequick, niks mis mee!? Banenplan Bequick Onze club nu en in de toekomst.
Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Flankerend onderwijsbeleid De beleidsprioriteiten van onderwijs in het decreet (art 19) gelijke onderwijskansen, kleuterparticipatie, spijbelen,
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Kwartaalpublicatie POD Maatschappelijke Integratie Persconferentie 31 januari 2014.
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
Wat als… Door Kenzo, Marcel en Menno. Product: History/Discovery channel programma (circa 35 minuten)
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Iatrogenese bestrijden Kan best. Maar willen we het ook? Margo Trappenburg 15 oktober 2012.
Kan de consument echt gaan kiezen? CKZ 24 april 2007.
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
Elektronisch aanleveren televisiecommercials E-TVC Uitleg over het elektronisch aanleveren van televisiecommercials: wat betekent dit voor diegenen die.
10 redenen om facebook zakelijk in te zetten Anne Raaymakers.
Leasen van comfort. 3/09/2014pagina 02 I Probleemstelling Energie = emissies (CO2, fijn stof, …) Gezondheid = binnenklimaat vaak slechter dan buiten Producten.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Media en de massa.
Stem Leven is ook doodgaan. Denk erover, praat erover.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Branche analyse Boekhandels 2014
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
MBO Oosterhout Symposium JM.  Opdracht  MBO Oosterhout  It’s Learning Nu  It’s Learning Toekomst  Social Media  Vragen MBO Oosterhout.
Museum De Buitenplaats. Missie Museum De Buitenplaats is er voor iedereen: van bezoekers met liefde voor kunst, tuinen, muziek, theater en literatuur.
Goed voorbereid naar de Pabo!
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Sociale media in productontwikkeling Sneller innoveren.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Crossmediale Marketing Campagne
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Iedereen gebruikt social media.
Schermenproject Seniorendag 2 oktober Schermenproject Makkelijk contact tussen (oudere) alleenstaanden onderling en zorgondersteuners, o.a. studenten.
DEBRIEFING DOELGROEP CONCEPT CLICKABLE PROTOTYPE.
SP AFDELING VEENENDAAL ZONDAGOPENSTELLING SUPERMARKTEN KWANTITATIEF ONDERZOEK NAAR DRAAGVLAK VOOR DE ZONDAGOPENSTELLING VAN SUPERMARKTEN IN VEENENDAAL.
PROJECT DATUMKLAS MED1F B-Creative presentatie conceptvoorstellen.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
 Tom Arijs Samuel Debeuf Harm Baeke Esther Devos Ruben Blommaert Vanessa Vanneste.
Uitgekookt Hertog Jan. Programma Ontvangst + koffie Voorwoord voorzitter Presentatie door vertegenwoordiger Marco Otte van Hertog Jan Geschiedenis brouwerij.
WELKOM Van harte welkom op de zevende officiële bijeenkomst (en eerste in 2008) van het Elburger Bier Genootschap.
BOKBIER of BOCKBIER Ontstaan Historie Bokbier in Nederland.
Milieu Centraal - Marlon Mintjes Proeftuin Heerhugowaard.
2017 – Digital Pixel Marketing
In een weiland staat een stier met een bord erbij : "Deze stier heeft het afgelopen jaar 100 keer gedekt."
Klaasdekkerstraat Beveren
Een korte voorstelling
MOODBOARD TER INPUT tbv ontwikkeling van het PAAP® merk
Transcript van de presentatie:

Een middeleeuws toernooi uit liefde voor bier Hertog Jan Een middeleeuws toernooi uit liefde voor bier

Het probleem 1/2 Hertog Jan herfstbock valt niet op Spontane bekendheid Hertog Jan en Bockbier is er onvoldoende Bockbier drinkers weten niet goed wat te kiezen en gaan vaak uit van aanbiedingen of meningen van anderen

Het probleem 2/2 Hertog Jan Bockbier eindigt vaak laag in de testen Lekkerstebockbier.nl EditieNL (RTL) Vara Kassa Uitstraling niet ‘speciaal’ genoeg Opkomst ambachtelijke brouwerijen Hertog Jan is geen autoriteit op het gebied van de herfstbock t.o.v. Amstel Bock

Kansen & bedreigingen Opkomst speciaalbieren, groeiende vraag streekproducten Stijging brouwerijen: 123 in 2012 naar 217 in 2014 Opkomst belevenis en transparantie in marketing, product staat minder centraal Consument wil meer betrokken worden bij productontwikkeling Vraag naar speciaalbier stijgt explosief t.o.v. daling pils

Doelgroep Bierliefhebbers van vijfendertig jaar en ouder Levensgenieters Liefhebbers van ambachtelijke producten Voornamelijk mannen

Het grote Bockbiertoernooi Vier Hertog Jan brouwers brouwen hun beste Bockbier Bockbier is te proeven via: Vriendenkringcafés , proefplankje 4 x 0.15cl Supermarkt, proefverpakking 4 x 0.33cl Stemmen kan via: Viltjes in de Vriendenkringcafés Mobiele applicatie Social Media Website

Het Bockbierfestival Bekendmaking van het beste Bockbier Half oktober, te Brouwerij Arcen Introductie van DE herfstbock van de beste brouwer Komt als Limited Edition beschikbaar Opnames commercial tijdens festival

Waarom deze campagne? Koppelt Hertog Jan aan speciaalbier en herfst Ambachtelijkheid van Hertog Jan en liefde voor bier Herfstbock wordt niet vervangen Imagoboost voor Hertog Jan en het Bockbier Vriendenkringcafés Bourgondische gezelligheid