Een middeleeuws toernooi uit liefde voor bier Hertog Jan Een middeleeuws toernooi uit liefde voor bier
Het probleem 1/2 Hertog Jan herfstbock valt niet op Spontane bekendheid Hertog Jan en Bockbier is er onvoldoende Bockbier drinkers weten niet goed wat te kiezen en gaan vaak uit van aanbiedingen of meningen van anderen
Het probleem 2/2 Hertog Jan Bockbier eindigt vaak laag in de testen Lekkerstebockbier.nl EditieNL (RTL) Vara Kassa Uitstraling niet ‘speciaal’ genoeg Opkomst ambachtelijke brouwerijen Hertog Jan is geen autoriteit op het gebied van de herfstbock t.o.v. Amstel Bock
Kansen & bedreigingen Opkomst speciaalbieren, groeiende vraag streekproducten Stijging brouwerijen: 123 in 2012 naar 217 in 2014 Opkomst belevenis en transparantie in marketing, product staat minder centraal Consument wil meer betrokken worden bij productontwikkeling Vraag naar speciaalbier stijgt explosief t.o.v. daling pils
Doelgroep Bierliefhebbers van vijfendertig jaar en ouder Levensgenieters Liefhebbers van ambachtelijke producten Voornamelijk mannen
Het grote Bockbiertoernooi Vier Hertog Jan brouwers brouwen hun beste Bockbier Bockbier is te proeven via: Vriendenkringcafés , proefplankje 4 x 0.15cl Supermarkt, proefverpakking 4 x 0.33cl Stemmen kan via: Viltjes in de Vriendenkringcafés Mobiele applicatie Social Media Website
Het Bockbierfestival Bekendmaking van het beste Bockbier Half oktober, te Brouwerij Arcen Introductie van DE herfstbock van de beste brouwer Komt als Limited Edition beschikbaar Opnames commercial tijdens festival
Waarom deze campagne? Koppelt Hertog Jan aan speciaalbier en herfst Ambachtelijkheid van Hertog Jan en liefde voor bier Herfstbock wordt niet vervangen Imagoboost voor Hertog Jan en het Bockbier Vriendenkringcafés Bourgondische gezelligheid